Wednesday, June 21, 2017

Ljubljana -Zahod

Sta je  ,,vikend,,Vikend je kad te u  vojsci ,puste da ides kuci ,petkom popodne u 3 sata i da se vratis u Ponedeljak do 7 ujutro,Pa sad i nije tako lose ,ako vojsku sluzis u  Vrhnici ,a zivis u Ljubljani ,na 20 kilometara ,al ako sluzis na istom mjestu a  stanujes u Sarajevu ,e to je vec problem.

Ukrades neki sat ,prije 3 ,jer Petkom  vec u 11 ujutro  u kasarni  vise nema  oficira-na vikendu  su i kako je u ono  doba  avion na liniji  Ljubljana -Sarajevo  bio i rijedak i skup ,jedini nacin da se  dokopas kuce je ,,voz,,

Zeljeznicka stanica Ljubljana.Red voznje.,,Brzi,,  voz Ljubljana -Sarajevo ,preko Zagreba ,Siska, Doboja ,Zenice  polazi sa treceg perona ,drugi kolosjek u  23  ,nula ,nula.Stojim u redu za kartu  i kad sam bio na blagajni ,pitam  covjeka  sto ,,stanca karte ,iz masine  sto ,,lupi,,:Ima li sta ranije za Sarajevo ,kaka veza,Kaze da nema  ,al ima za Doboj u 4 popodne ,ili za sat vremena tad su svi u Ljubljani  govoirrli ,,nas,, jezik,,.U izboru da se ,,krecem,, ili da jos cekam 7 sati da bi kreno ,kupjem kartu a Doboj.Racunam da cu tamo bit u isto vrijeme kad  za Sarajevo krece ovaj ,,brzi,, iz Ljubljane i ako bude malo  srece ,ufatit  cu neki  drugi  za Sarajevo  i ,,ustedjet,,  7 sati  ,,vikenda,,Koji peron i kolosjek pitam ,,zelju,, Zadnji ,Izadjete  i idete do kraja  i vidjece te   voz.Aha ,Zadnji ,

I stvarno je bio ,,zadnji,, Poslije  je naredano samo nekoliko  teretnih vagona u raspadu. .Kompozicija od 4 vagona  i lokomotiva i sine na ,,livadi,, .Ulazim u jedan  jer ni na karti a ni na vagonima  nema  ,,oznake,,a nema ni ,,kupea,,Drvene klupe  iznad kojih  su neki drzaci za kofere ,puni  ljudi ,,vikendasa,, al nalazim jedno mjesto jer je ,,uniforma,, izazvala sazaljenje  dvojce koji su se malo pomakli ,,,Sjedi vele,,Koji minut iza 4  voz ,,trzne,, i krece.na peronu nikoga,osim konduktera ,koji je  zavrsio svoj posao i  napusta  voz i  ,Niko ovde ne ispraca,Nismo posteno ni izasli  ispod one table na kojoj pise ,,Ljubljna zahod,, i svi gotovo u istom trenutku skocise na noge ,snesose kofere ,otvorise ih  i za jedno 3 minute ,ovaj  vikend  voz postade  najveca buvlja pijaca ,na tockovima ,koju sam ikad  vidio .U glavnom se radilo o prodaji  hrane i pica .mada je bio i dobar izbor  odjece ,satova  i  druge robe ,ko zna kojeg porijekla ,al   svi su nesto prodavali i kupovali .Onaj  sto je prodavo pitu ,kupovo je pivu ,a onaj sa pivom kupovo je rakiju  i uiz muziku ,koja je dolazila iz svih  coskova a koja je  smetala svima i nikom ,,,furali,, smo prema Doboju .Samo se jednom  covjek u zivotu nadje na ovakom mjestu  u vozu koji  nigdje ne  stane od Ljubljane -zahod   do Doboja ,skupa sa ljudima oko tebe ,za cije si postojanje  negdje cuo ,ali nikad vidio i dozivio.Pocli su se  ,,biti,,  negdje kod Zagreba  i zadnja ,,tuca,, je prestala  pred Dobojem,Niko to nije rastavljo.,,Budel ikad  ,,zena,, pitam ,,,Ne bude ,, kaze mi ,covjek do mene ,,,Jel uvijek ovako ,,pun,,opet pitam ,bez potrebe,,,Puniji je kad se vraca ,Nedeljom iz Doboja ,,Uvijek neko  povede ,,svog,, Nadje mu ,,poso,,,,Jestel svi iz Doboja,Iz Doboja ,niko,Od Doboja.Aha,Od,

Proslo j od tad vise od 35 godina  i vjerovatno bi  i ove  ljute  , i ne zadovoljne ljude ,i voz zaboravio ,da nije bilo rata ,kad sam prvi put zapravo svatio  da ,,svijet,, ne pocinje kod ,,Parkuse ,, i ne zavrsva  u Strosmajrovoj  i kad sam pokusavao   naci  odgovor  na pitanje ,,zasto,, i naravno da ga nisam  pronasao   ni na  stanici Doboj  na koju smo stigli  oko ponoci , a ni poslije u Americi  ,a voz se ispraznio za 3 minute  i osto samo ja,,vikendas,, da sjedim  i cekam neki brzi za Sarajevo ,Zapad.
















9 comments:

Anonymous said...

Ja sam imao slican dozivljaj u Indiji prije petnaest godina u vozu izmedju Chenaia I Bangalurua gdje sam greskom kupio trecu klasu pa sam bio ko bijela vrana u hrpi domacih koji su se bavili malom privredom, prodavali od igle pa skoro do lokomotive naprijed koja je po belaju bas usporeno vukla voz, a svi oko mene su do jednog su smrdili, u razlicitim intenzitetima I u najboljem slucaju izdrzljivo na metar i po od mene, zestoko, ali bas da oci grize na znoj I curry da mi se na curry I dan danas povraca. Najgore sto je I druga klasa bila puna pa sam tek negdje na pola puta uspio potplatiti konduktera da udjem poluziv u prvu. I sam bio u vagonu do kraja pijuci neki caj I lagano dolazeci sebi.

nesloga

Anonymous said...

... I mastajuci o mom mirisljavom Buca Potoku.

Micko said...

Ja vidio na tv kako se Indijci voze na vozu a ne u vozu. Sjede čak i na lokomotivi. Sjede na krovovima vagona,a dali imaju te klase nisam vidio ili nisu prikazali na tv. Ti si stvarno sretan sto si nalitio na voz sa klasama.

Ja sam bježao iz vojske 5 puta, sto vozom sto basom. Nikad me policija nije odvela nego se sam vraco. Svaki put odvalio od 10-15 dana zatvora i dobro. Nas vojni zatvor je bio čista zajebancija Sad bi se vratio u onu našu JNA i potpisao do života. Nikad mi ljepše nije bilo. Samo je bio mali problem kad sam trebao kući. Na dnevnu zapovjest došao u civilu,a poručnik bojnog broda Repe Andrej Slovenac procita da moram produžiti 3 mjeseca zbog dezerterstva, već odvalio 24 mjeseca u roniocima. Odslužio sam samo mjesec popravljajući aute oficirima ipustili me kući. Bilo mi lijepo. Nemoj mi ništa rec protiv moga Tite i JNA.

Micko said...

Samo da napomenem. Ja sam se rukovao sa mojim drugom Titom na palubi broda galeba poslije manevra Podgora 72 gdje smo uspješno potopili maketu razarača Split ispod vode. Nikad poslije nisam osjetio onako čvrst stisak ruke i vidio onako iskren i prijateljski osmjeh na ničijem licu.

Sad ostavljam prostor da kenjaju oni sto su bili ugroženi. Eto kenjajte.

Anonymous said...

Anonimuse jaro, moj Buca Potok je mirisljaviji od dosta sarajevskih naselja koja nemaju plin, pa ljudi svasta loze, smetljiste je iznad Boljakovog, a mi uvala u kotlini dalje od rijeke pa vjetar kad puse sa zapada ne nanosi smrad prema nama nego gore uz Miljacku u uze dijelove kotline. Mada boli me I da jeste najsmrdljiviji, ne zivim u Buca Potoku vec 20 i kusur godina. Ja pricam o ljudima koji nose poliester kosulje i plasticne sandale na plus 40 pri velikoj vlaznosti zraka a nemaju vodovod da se operu, a ni kanalizaciju u kucama u kojima gdje se najedu najjeftinijih jela sa jakim zacinima jer mozes i kartona i kore od drveta sa zacinom, pa kad se sve smiksa sa nehigijenom, uzas.
Micko, nema vise takvih vozova po Indiji, to je nekad bilo. Nego ne bih da budem kenjator jer je umro kad jos nisam posao u prvi osnovne, ali jebo Titu, obicni diktator bio, samo nisi to tada tako shvatao. Ja sam po odluci vaspitacice kao I sva ostala djeca drzao strazu u obdanistu pored biste, stara dosla s posla da me pokupi, a ja piljim u jednu tacku. Pa jebote to samo u Sjevernoj Koreji jos ima. Dzaba mu raja radila po radnim akcijama, ni kinte za trud nego donese udarnicku znacku I ako je kakva opajdara bila slucajno na akciji pa tu jednu po petnaestorica zguze, I kao uspjeli u zivotu. Balansirao izmedju svjetova zaduzujuci se kod zapada, slao gastarbajtere da upumpavaju u ekonomiju ustedjevine, a lazno bratstvo I jedinstvo najveci klavir bio. Kod mene u familiji podjela najbolji primjer. Ekonomski smo uvijek bili rupa, recimo sad bi takve ko ti Tito po usima udarao porezom da je jos na vlasti da tamo nesto radis. A to vrijeme sto si protracio u JNA ne moze ti niko platiti. Kao ni meni godine od 18-21 kvazi demokrate u blatu rova pod barazima umjesto da sam bio ovdje na Ibici u to mozda najbolje vrijeme u zivotu. Leftista sam po ubjedjenju ali onaj sistem je bio teze sranje bez da hvalim ovaj duznicki sad. U ovom poremecaj vrijednosti nastupio. I Cole zbrisa na selo, a I ti. A papci u grad vise nego pod Titom.

nesloga

Anonymous said...

Možda ti ne bi da budeš kenjator,sto je svakako pozitivno, ali jesi!

Marijan said...


Daj ba nesloga, stvarno si kenjator... Kada spomeneš druga Titu, ustani pa tek onda uzmi ili zapali nešto jače, možeš i razmisliti malo da ne valjaš kojekakve glupost...

Anonymous said...

da se primjetiti da nas ima od svakuda...
.
Nisam protiv Tita a nisam ni za. Daleko sam od svega toga.
Ako je neko ZA postivam to, imas svoje razloge
A zasto je neko PROTIV a nije ni zivio u to vrijeme????
Znam jedno djete od 5 godina kojem je glavna psovka *EBEM TI TITA
E to je kucni odgoj. Sta to djete uopste zna? Nista! Samo ponavlja sta se u kuci govori.

Isto tako znam jednu babu kojoj je glavna psovka *EBO TE CLINTON !!!
Politika nam se duboko uvukla s sve "PORE" nasega zivota.

Ko god zeli da prica protov Tita, izvoli.
Ja mogu reci da u to vrijeme VECINA je pristojno zivjela. Nije bilo stresa, kako ce placati kredit za kucu ili stan.Nisi imao kredita.!

Nisi se bojao da ces ostati bez posla kao sad.Nije bio zivot lagan ali je bio MILLION PUTA BEZBRIZNIJI nego sad.
Imao si vremena za sebe, za familiju, ja djecu ... a sad samo RADI I RADI

Neki su se docepali para, svaka cast, ali to im ne daje za pravo da pljuju po necemu sto nisu pravo ni osjetili.Trebas zivjeti cijeli zivot negdje da bi dao pravu ocjenu a ne na osnovu par svojih i tudjih uspomena da dajes zakljucke.

Ne zelim nikoga da kritiziram ni optuzujem ali mogu reci

BILO JE CASNO ZIVJETI S TITOM!!!

Micko said...

Svaka čast predhoniku. Sve si kazao ili kazala. Najgora je mala fukarica kad se malo najede i još se i drogira.
U ono vrijeme išli smo u školu sami i dolazili iz nje kao prvacici,danas u demokraciji nosim pištolj da odvedem unučad u školu ili vrtić. Ona TTitina demokracija i sloboda se ne mogu ni nać ni platit. Fukare su zamjenile marksizam za fašizam. Nismo mi živjeli u lažnom bratstvu i jedinstvu nego u stvarnom. Sad živimo u lažnoj demokraciji. Radne akcije su bile bistrenje mozga i samo druženje sto je svima valjalo. Na njima su se radjala prijateljstva i ljubav. Šta je sad. Ništa. Mržnja i fašizam i ništa vise. Fukara ovladala.

Sevab

 Sjetim se ,sa povodom, price jednog mog druga ,ime  nije vazno,kad je  jednog vruceg sarajevskog dana  kasnio na dzenazu oca svog kolege  n...