Tuesday, September 26, 2017

Dobrovoljacka =do Drvenije

Iz Vladislava Skarica se ,kod granapa  izlazilo na Dobrovoljacku.Mogo si ,lijevo  gore pored ,,komande,,  i parka  na Bistrik ili desno  dole prema Drveniji.Da odes na Bistrik ,valjalo se penjat ili tamo zivjet,Desno.Taj dio  Dobrovoljacke  je dugacak  nekih  pola kilometra .Austrougarske zgrade i pokoja ,,bosanska,,  naslonjene jedna na drugu ,koje su vjerovatno gradili oni manje bogati ,sto se nisu mogli smjestiti  na desnoj obali Miljacke i centru ,  i  dio ulice koja se  ni po cemu nije ralikovala od  slicnih  ili od  donjeg  dijela iste ulice ,osim po  dvije stvari.Jevrejski ,,Temp,, jedini u gradu  napravljen na  polovini ulice i na desnoj strani  i pedesetak metara  nize velika zgrada  na 4 sprata ,skole .Tu  mi je mati zavrsila ,,Prvu zensku  gimnaziju ,tako se tad zvala ,a poslije ja  u tu skolu ,,posao u prvi razred ,, osnovne ,Tad se zvala ,,Peter Kocic,,

Prije nego dodjem do Templa ,moram napisat ,sjecam se  da je preko puta ulaza ili malo nize ,tamo gdje se onaj kameni sokak penje  na Mjedenicu  bila stara kuca od cerpica ,a znam da je od cerpica ,jer  nije bilo fasade ,pa  se ,,cerpic  vidio ,bio i prvi  ,,pjanski hotel u Sarajevu.Drzo ga neki Dzoko  alkos  i tu su konak ,naravno  za neke sitne pare nalazili svi sarajevski  pjanci ,bez krova nad glavom ,a taj dio ulice  je i danju i nocu  smrdio na rakiju  i tih desetak metara  hoda ,izgledalo je ko da si kroz rakiski kazan prosao.Dugo se ,,narodna vlast,, borila sa  Dzokom ,al nikad i izborila.

Jevrjeski Temp  je i nama koji smo zivjeli  u komsiluku uvijek bio ,a mogu misliti  kako tek ostalim ,bio  misteriozan.Svi pokusaji  djece moje mahale da   udju  bili su osudjeni  na neuspijeh  ili mozda niko to nije ni htio ,al se valjalo o tome pricati.Sve sto si ko djete  vidio  o Templu ,bili su ljudi koji su  u njega ulazili i izlazili.U mahali se govorilo ,,Cifuti,,  sto je pogrdna  rijec ,ali mislim da je vise ostajalo u  pogrdnosti same rijeci ,nego u odnosu mahale prema  Jevrejima,Cudno ili ne al mahala je postovala ,,Cifute,,

Od skole Petar Kocic  ,pamtim  uciteljicu Smiljku  i limene loncice za bijelu kafu i caj .Imam negdje jos sliku  ,kad sam tu primljen u ,,Pionire,,Od cijele skole najvise sam volio dvoriste,Tu smo igrali ,,na male,, i cesto je lopta ,kroz uvike napuknutu zicanu ogradu zavrsavala u Miljacki,Onda  zavrnes nogavice i dole.Tacno ispred  tog dvorista je bio ,,slap,, pa lopta nije mogla  dalje prema Skenderiji ,nego se tu i vrtila ,a bogme nekad  odes po  svoju a vratis se sa dvije ,jer je neciju  tudju  rijeka  donijela  negdje odozgo.Na prvom spratu skole Peter Kocic je  bila   ,Srednja  fiskulturna skola ,,  koju kad zavrsis  ,budes nastavnik  fiskulture,a tu su  i sastavili i 3 ucionice i napravili ,,salu,po kojoj su cijeli dan vjezbali  fiskulturnici.Nije bilo u moje doba tu nesto  posebno zanimljivo ,al jest u ono  doba  kad mi je mati tu isla u Gimnaziju  i kad su ih postrojili 41, u to isto dvoriste  a neka u ,,uniformi,, setala izmedju ,,curetaka ,, i stala kod moje matere i pitala . ,,Sestro,,zasto  volimo Antu Pavelica,,Pricala mi mati  da je spustila glavu i sutila,Ova se derala  i sutra  je,mati, morala sa  ocem  doci u skolu,pa je ovaj trebo  ,,objasnjavat,, zasto i koliko voli ,,poglavnika,,.Onda sam ja pitao ,Jel  nisi znala rec zasto.Nije rekla mi je ,Znala sam ,ucili nas,,  zasto bi ga trebali  voliti, al nisam htijela da kazem.Tako se moja  majka ,Mediha  borila protiv ,,nadolazeceg  svijetskog fasizma.

Poslije su ukinuli   osnovnu skolu Petar Kocic,Pola nas rebacili  preko Drvenije u Zmaj Jovinu ,a pola  u Veselin maslesa.Na nase klupe uselili  ucenike skole u privredi .Od ljudi koje pamtim da su  zivjeli u ovom  dijelu ulice ,sjecam se  jedino  boksera i to najboljeg  ,sarajevskog Partizana ,Barbarez se prezivo a ime sam mu zaboravio.Poslije je ,,preso,, u banjalucku Slaviju  i bio reprezentativac Jugoslavije.

Imal jos.Ima al ne smijem od Beke,da ne bude ko ,,teravija,,

3 comments:

Meho Mekinro said...

Beka, sta ima?

Beka said...

Nema nista,oko.Stvarno ovaj spisatelj razvlaci ko zeljanicu ili sjeckani burek,pa mi se nesto stendjerilo.

Zdravlje je dobro sto i tebi zelim a familija na broju,neka,tako treba moj Mehaga.Evo srcem ovaj expresso sa svojom ljubom pa i koji trac padne onako da se nadje...

Pozdrav za familiju a za one kojima je ova rijec strana to ti dodje kao obitelj.

Beka sa suprugom Biljancetom..

č said...

Meho, i ja sam dobro, hvala na pitanju. cccsss...

Sevab

 Sjetim se ,sa povodom, price jednog mog druga ,ime  nije vazno,kad je  jednog vruceg sarajevskog dana  kasnio na dzenazu oca svog kolege  n...