Tuesday, December 27, 2016

,,Zvaka,,

Tamo gdje se  zavrsavala ulica Vladislava Skarica  i izlazila na Dobrovoljacku ,na onom mjestu gdje pocinje Mjedenica ,bio je nekad granap,mal neugledan al vazan  za sve  stanovnike tog  dijela grada ,jer je slijedeci i najblizi  bio  gore na Bistriku ili dole na Cobaniji,a i kod ,,Ratka,, nije bilo bas blizu.Zatvorili su ga iz  bog zna kojih razloga ,a ja se i danas  sjecam ,da su imali najbolje ,,gumene zabe,, na svijetu.

,,Zvaka,, je u ono  doba  bila opasna.Prvo ko  ideoloski  stetna ,a drugo jer se mogla progutati i zalijepiti  za  crijeva, ali koju  godinu iza ranih sezdesetih ,,zvakaca guma,,domacih proizvodjaca , se stidljivo  pojavila  i u granapima ,pa i u ovom  malom mahalskom  i u drugi red izbacila ,,gumene zabe,,ko najava novog  modernijeg vremena.Tad je postao ,,fol,,   zvakati  a poslije i praviti  balone ,da puknu.

,,Komision,, je radnja zamisljena da prodaje ,stvari koje ljudi  donesu  i da im trgovina  isplati novac  tek onda kad se to proda  uz proviziju od  dvadesetak posto,Najstariji sarajevski komision je bio onaj u Vase Miskina ,kojeg je od slasticarne Egipad  djelila  prodavnica konfekcije NIk  zagreb,a preko puta tacno ,vjecna prodavnica konfekcije  ,,narodne mode,, ,,Alija Hodzic,, Sarajevo.U izlogu komisiona sam  vidio i prve ,,Super  rifle,,  prve ,,Starke,, Tankericu i  robu koju su ,,sverceri,, tako su ih tad zvali donosili iz Trsta i davali  da se tu proda.Tu sam prvi put  vidio i ,,zvaku,, u obliku  cigarete ,pakovane po 10  u kutiji ,ali se mogla kupiti i na komad i bila je jedno 5x skuplja od  domace,al mora se prznati da je bila i  bolja ,vise mirisala  i duze trajala u ustima,a vece balone pravila.Svi oni ,,svercri,,  sto  nisu mogli halaliti 20 posto provizije ,stajali su danonocno ispred komisiona ,zasretali prolaznike  sa obaveznim pitanjem ; Jarane ,trebal farmerke .Ispred komisiona u Vase Miskina je uvijek bila  guzva.Poslije je otvoreno jos par komisiona .Jedan  gore  u Saracima ,jedan  na ,,pocetku Bistrika,,do ulaza u garazu vojne komande i javnog kupatila ,jedan  u onoj maloj ulici  kod vjecne vatre ,ali slavu i  posjecenost onog iz Vase Miskina , godinama niko nije mogo ugroziti.Trajalo je to sa komisionima ,sve do otvaranja prvih ,,Fri shopova,, i prvih domacih  farmerki  iz Varazdina i Novog pazara ,a i domace fabrike ,,zvaka,, su  pravile ovaj proizvod u obliku ,,cigara,,koje si vec  mogao kupiti i na trafikama ,na komad, skupa sa pravim,

Nestalo je ,,preko,, noci i  ,,svercera .. sa obaveznim pitanjem ,,Jarane treba li farmerke il  ,,zvaka,,Poceli su se baviti novim poslom ,kupovati i prodavati  dinare za marke ,,po najboljem ulicnom kursu,,  tog  doba.

,,Zvaka ,, je u to  doba  postala normalna stvar, osim kad sa nekim pricas ili na casu Geografije.Svi smo bili u folu zvaka,Ko ovce smo vrtili vilice.Na trafikama  se sad i kusur vraco u ,,zvakama,, i ako ima  neka ,,stvar,, koja je vise od drugih obiljezila  jedno  doba ,rane sedamdesete ,, onda je to bila zvaka,,koja je isto tako ,preko noci i nestala iz  nasih usta ,ko i  suskavac  i super  rifle ,nakon cega dugo nije bilo nesto   da je zamjeni  sa opasnoscu da se zalijepi za crijeva  ili kao  ,,simbol,, nekulture  sa zvakom u ustima ,pri komunikaciji.

A da ,skoro da zaboravim i ono najvaznije.Zvaka je bila i  jako bitan  ,,faktor,, ljubavnog  zivota  i obavezan sadrzaj u dzepu ,poslije ,,Pet u pola,, sa lukom,   kad se islo ,,na sastanak,,Ljubilo se u to doba ,sa jezikom,, sa okusom  zvake.

Danas se ljudi manje i brze  ljube,Za poljupce i zvaku je uvijek trebalo vremena.Puf.

3 comments:

Anonymous said...

Hi, hi, hi, ho, ho, ho,
ja na jednom velikom sastanku vodila zapisnik, pa da ne zaspim od dosade uzmem onu zzvaku sa okusom jagode (to je ona zzvakica kao mala cigla od jedno 2 cm, te su bile najboljeg ukusa) i zamirissem
cijelu salu.
Pridje meni jedan od ssefova i zamoli bombonu, ali kako smo ssaptali on nije razumio da je zzvaka.
Nakon par minuta se ccovjek digne i ode vani, pa ga nema, nema, i dodje, pa pravo meni za sto.
Nije galamio, ali kao da je. Mislim da smo ga svi cculi.
'Vi ste meni dali zzvaku' , izbeccio se na mene.
'Trazili ste', rekoh i klimnem glavom, nasmijem se kulturno i nastavimo sa sastankom.

Poslije sastanka eto njega opet kod mene, nikakav, a ja ponudim zzvakom...i onda on odccepi, priccajucci mi da mu se zzvaka zalijepila za zubne proteze, da sam ja kriva, te da je jedva occistio.

Trazzio, dobio i ispadoh kriva, pa ti ugodi svijetu.
Feniks



Anonymous said...

Jedan čovjek star 92 godine, mali, dobro držeći i ponosan, koji je svakog jutra u osam sati bio kompletno obučen, sa modernom frizurom i savršeno obrijan, iako skoro sasvim slijep, danas se doselio u starački dom.
Njegova 70-to godišnja žena skoro je umrla i time selidbu u dom učinila neophodnom.
Poslije mnogo sati strpljivog čekanja u hodniku doma, ugodno se nasmiješio kada su mu rekli da mu je soba spremna.
Dok je upravljao svojom hodalicom ka liftu, opisao sam mu njegovu malu sobu, uključujući i rolete koje su bile na prozoru.
“Sviđa mi se” rekao je sa entuzijazmom osmogodišnjaka kome su upravo pokazali novo štene.
“Gospodine Smith, još uvijek niste vidjeli sobu, pričekajte još malo.”
“To nema nikakve veze s ovim” odgovorio je.
“Sreća je nešto o čemu odlučujete unaprijed. Hoće li mi se sviđati soba ne zavisi od toga kako je raspoređen namještaj već kako ja rasporedim svoje misli…
Već samo odlučio da mi se sviđa. To je odluka koju donosim svakoga jutra kada se probudim.
Ja imam izbor: mogu provesti dan u krevetu brojeći teškoće koje imam sa dijelovima tijela koji više ne rade, ili mogu ustati iz kreveta sretan zbog onih koji još uvijek rade.
Svaki dan je poklon, i dok su mi oči otvorene, mislit ću na novi dan i na sve sretne uspomene koje sam odložio.
Baš za ovo doba svog života. Starost je kao bankovni račun. Sa njega podižete ono što ste uložili.

Moj savjet vam je da uložite mnogo sreće u banku sjećanja!
Hvala vam za vaš dio u banci sjećanja. Ja još uvijek ulažem!!”

Zapamtite pet jednostavnih pravila za sreću:
1. Oslobodite svoje srce od mržnje.
2. Oslobodite svoj um od briga.
3. Živite jednostavno.
4. Pružajte više.
5. Očekujte manje.

dalibor bilic said...

Lijepo

Sarajevo (za) primjer

 Da vas podsjetim ako ste zaboravili,Olimpiska je ovo  godina ,Jos malo pa  ispod ,,triumfalne,, i na vrh  ,,ajfelovog tornja brze ,jace, vi...