Thursday, December 22, 2016

Kafa

Svaki texst koji  napisem  mozda nije uz  ,,mozak,, al jest  ,,uz kafu,,

Kad sam poceo pit kafu ,ne sjecam se tacno ,ako ne racunam  umocenu kocku secera u ,,fildjan , al bilo je to u Gimnaziji ,jer ne vjerujem bas ,da sam sam sebi ,,kod kuce ,,ispeko .Kafa je nesto ko prva ,,piva,, Odprilike  idu skupa, i uz ,,raju,,

Naravno da je prva bila ,,Bosanska,, iz  fildjana ,Malo je ko u to  doba ima aparate ,a nesto kasnije pojavili su se  oni espresso ,po kaficima ,sto automatski nije znacilo  da su svi sa ,,fildjana,, presli na ,,soljice,, ali jest bilo da malo ,,zasladis,,  i sa slagom  gore.

Znaci pila se ,,jaka,, bosanska kafa ,sa kockom ,sa secerom  i bez i kad ju je bilo.Sjecam se i vremena  ,kad se ,,placala ,, zlatom ,Kupovala od svrcera ,sto su je donosili iz Trsta.Nestasice kafe pamtim ko nacionalnu tragediju  gdje  se i ,,telva,, cijenila ko posljedica.Poslije je nastala i ona izreka ,,Nema te ko kafe,, sto je samo  znak ,koliko se kafa  cijenila ,jer niko nije  govorio ,,Nema te ko benzina,, kojeg takodje nije bilo  uvijek.

Zivot u Sarajevu prolazi uz kafu.Uz kafu je doso i rat  i uz kafu smo se razisli sirom Svijeta.Uz kafu se danas   sjecamo ,kako  je bilo ,,Ljepo uz kafu,,

U Americi me docekla  ,,americka ,,Blaga u velikim kolicinama,Lici na caj sa okusom kafe.,te sam je odma odbacio kao  mogucnost  i nastavio piti  Bosansku,,  kod kuce  ili narucivao ,,Tursku,, na rijetkim mjestima gdje ju je bilo.Ispeci kafu je ritual i treba vremena ,Dok voda prokuha ,pa zaspes  ,pa nalijes  i onda je solucija ,,Nes kafe,Brze,U mikrovalnoj minuta .napolju sam pio ,,espresso,,dok  cijena masina  za tu kafu nije postala prihvatljiva i za kucu,Sjecam se da sam  svoju prvu  espresso mashinu platio 18 Dolara,Dobro nije to bas  bio ,,kajmak,, da ,,banka,, stoji ,al  jest licilo.Poslije sam kupovo  masine  i danas imam dvije sto prave ,,dobru ,, kafu.Bosansku  ili Tursku ,kako je ovde zovu ,sam prestao  davno pit ,pa cak i kad odem  Sarajevo .,,Jaka,, mi kombinacija.

Ako ima ista sto mi fali ,ovde,, to je ono da cujem ,,Hajmo na kafu,, ,sto nije znacilo samo ,da idemo  nesto popiti, nego posvetiti  paznju  jedni drugima.  ,Za to ovde niko nema vremena ,jer za kafu ,ga treba imati,I jos nesto .Koliko je nas ,,namamilo,, svoje prve  curice  u stan ,pozivom ,,Haj dodji na kafu,, Niko nije reko dodji na sok ili pivu ili nesto drugo.A dolazile su ,Cak se i ,,ono,, zvalo ,,kafa,, a danas uspomena.Cak,

12 comments:

Anonymous said...

Sretni vam praznici, uz kafu sa konjakom !

Bass si lijepo napisao, raznjezzio si me.

Kod nas u kucci nije uvijek bilo kafe, sluzzilo se slatko u malim staklenim posudicama i ccassa vode.

Ne mogu da se sjetim kad su moji pocceli da kuhaju kafu za goste?
Negdje 1958, tako nekako, a bila je i korica kruha uz kafu, za baku da umocci.

Javno sjedenje i ispijanje kafe se smatralo seksom, joj...k'o da je ona stvar bila na laktu...

Danas u Saraj'vu prodaju i tucanu kahvu, kazzu da je samo ta kafa najbolja!

Pravo da vam kazem ne vjerujem u tucanu kafu, narocito poslije onog sto sam vidila na Balkanskim Prevarama.

Oprezno sa kafom koja nije spremljena u vassem prisustvu.

Kafa se sluzzi svima jednako iz zajedniccke posude, dzezve, nekad i iz povecce sserpe, ali svima, a sseccer, kajmak ili sslag su isto tako na stolu za sviju---ne prihvatajte poseban postupak jer vas mozze kosstati zzivota.

Zzivi i zdravi bili,
Feniks



Anonymous said...

Ja sam se odvikao od kafe, a I od cigara (duvanskih) u ratu, tek sto sam se navikao I na jedno I na drugo pred rat. Jedino u cemu je rat bio pozitivan. Jos da me odvikao od marihuane, gdje bi mi kraj bio?

nesloga

Micko said...

Ja sam jedini u mojoj familiji ostao dosljedan nasem obicaju pijenja kafe.Kupujem sirovu i natrpam je u sis,pa nalozim vatru i isprzim dvije kile da mi bude mjesec dana.Kod kuce meljem na struju i skuvam ujutru jedan ibrik od pola litre i polako.Vise ne pijem do sljedeceg jutra.
Kad putujem onda stanem negdje u sumi pa izvadim plinski reso ili kuhalo,pa sameljem na onaj nas starinski mlin sto su zene volile drzat medju nogama i skuvam sebi ibrik pa polako dalje.Kad zensko putuje samnom obavezno joj uvalim mlin u ruku i svaka crkava od smijeha.Ne znam zasto.Sega im to.
Ne bih mogao kao vecina da pijem onu splacinu u autu,ili da hodam ulicom i mjenjam iz ruke u ruku.Ta kafa je meni da prostis kao da je neko oprao carape nakon pet dana nosenja.Svak ima svoje,ali meni je pijenje kafe kao neka ceremonija.

rajskadjevo said...

Ja pijem isključivo tursku, i to si sama kuham, ne volim ove iz aparata, niti kojekakve mješavine raznih kapucina i ostale gluposti gdje ima najmanje prave kave...pijem bez šećera, od slatke mi je zlo...
Meni je to isto ceremonija kao i odlazak na kavicu s kolegama i prijateljima...
A s mužem razgovaram samo onda kad idemo nekamo van na kavu, kod kuće osim uobičajenih razgovora nema nešto dublje..zato tu i tamo ga odvučem na kavu..onda smo prisiljeni razgovarati i o nekim drugim temama osim ovih dnevnih uobičajenih..hahahahah........

dalibor bilic said...

Vjerovatno ste promjetili da nam dugo nema Coleta.Sad je jako aktivan na Fejsbuku i neko mu je rekao da ne moze :biti u isto vrijeme na dva mjesta ,a on to bukvalno prihvatio i zao ga nema ovde.
Vidis Rajska koliko si postala ne interesantna i da te niko osim muza ne ,,vodi ,, na kafu.

rajskadjevo said...

Ti ko pisac i novinar bi morao malo širje gledati i čitati..ponekad i između redova...naravno da ja kao svaka poštena žena neću se ovdje hvaliti svojim odlascima na kavu..osim s mužem naravno...uostalom mene vjera pomlađuje..već pet godina isto izgledam...zapravo se ja s tim niti ne opterećujem..ja kanim zdravo stariti..eventualni neki prirodni tretmani ...a ne ove moje kolegice se napucale s botoksom..izgledaju ko one plastične lutke za napuhavanje...
Cole je kao vampir..on se pojavljuje tamo gdje se može hraniti energijom i crpiti ju..on se tako hrani napaja i raste... a sad kakva njemu treba energija razmisliti sami....

Marijan said...

Saćekaj malo za Čoleta, kontroliše da mu se rakija nije pokvarila... onda tek dolazi kafa!

dalibor bilic said...

hhahahahha ,,vec pet godina isto izgledam ,, hahhaa i ,,mene vjera podmladjuje,, hahahhahahah ko god da ti je rekao ,ovo prvo ,laze te ili mu nije stalo do tebe ,pa mu svedno kako izgledas a za ovo drugo je vezano i ovo prvo ,uzrocno -posljedicna ,,ubleha,,
Rajska ,,ubleha,, ti je na Hrvatskom ,,tresnja,, ok.

Marijan said...

U pravu je rajska, ali... ne znam šta mene podmlađuje, niko mi ne bi dao ni osamdeset!

dalibor bilic said...

Vidis Marijane ,sve je to individualno.Mozda i genetski,Evo recimo Cole.Nije sramota sto vise nema sexsa ,nego bi bruka bila ,kad bi pocele pricati one ,dok je imo.

Micko said...

Djevo,mora da i ti imas onaj medjunozni mlin za kafu pa izgledas mladja,a i veselija.
Ostavite mi Coleka na miru.

Marijan said...

Što ti je kafa - razgovoruša!

Sarajevo (za) primjer

 Da vas podsjetim ako ste zaboravili,Olimpiska je ovo  godina ,Jos malo pa  ispod ,,triumfalne,, i na vrh  ,,ajfelovog tornja brze ,jace, vi...