Sunday, October 20, 2013

Trang

Koji je to bio ,moj  ,,Krug pakla,, ne znam ,al kako me bilo krenulo ,mislio sam da  nikad iz njega necu izac.

Proslo je od tad  20 godina  i ne da nisam zaboravio ,nego se i danas ,bojim da ne zaboravim.

Hotel Ambasi Svit  na Lejk Bonavisti ,ulaz u  imperiju Dizni.Dole u podrumu ,,londri,,.Jedno  50 velikih  masina za ves ,sto se nikad ne gase i sto uvijek ,,vrte,,na istu stranu ,sa  razlicitim programima.Prostorija  nekih 20 sa 20 metara  i skupa sa masinama ima nas jedno 70,a vazduha za 10.Disem vodenu paru  i pijem vlastiti znoj sa lica ,dok  u masinu guram  prljave posteljine .Zaduzen sam za jedno 5.Puna kontrola  da uvijek rade,da ih na vrijeme napunim i ispraznim i da uvijek imaju dovoljno ,al nikad previse deterdjenta.Od osam ujutro do 5. Pauza za rucak od sat nije ukljucena ,mislim ne placa se.Cigara  zelja.Nikad prije toga nisam ni pomislio  da ima neko ,da postoji  neko,ko ovako tesko radi ,a onda sam postao dio toga.

Koji je to bio broj mog ,,ludila,, ne znam ,al  se nadovezo na ono ,,sarajevsko,,Moro sam napolje , da ne ,,poravnim,,

Posao sobarice  ,,pjesma,, Dvadeset soba ,dnevno,zajebancija.Nocima sam poslije sanjao kako se vrte masine i kako cujem  ,,bip,, kad stane ,kad me upozori  da je program zavrsen  i kako je vrijeme ,da opet krene.Nas sobarica 100.Buket internacionalnih  ,,ruza,, od kube,haitija ,jamaike ,vjetnama.Njih 98 zena  ,nas  dvojca .Ja i Trang.On general bez vojske,ja istog  cina vlastitih zabluda.

Nije mi trebalo dugo ,sad sam sebi  pravim cigaret pauzu ,u sobi za pusenje,da saznam ko je Trang.Bivsi general vojske Vijetnama ,one ,,Jug,, sto su bili na strani  Amerikanaca ,jedan  od trojce  naj visih oficira ,vojske juga ,sto je izgubila rat ,protiv Ho si minovih komunista i sto se prosula  i pobjegla skupa sa saveznicima  iz vjetnamskih dzungli.Pobjego ko je mogo ,a  Tranga ufatili  pa bio na prevaspitanju  narednih 25 godina.Sad je drugi covjek ,prevaspitan .I dalje izgleda nekako pametan  ,al praznih ociju ,nesto ko  novi Ferari bez farova,cijoj se ljepoti divis ,dom ne skontas ,da nesto fali.

Pustili ga ,porodica mu je prije dosla ,pa se ufatio Amerike.Nisam ga nikad pitao ,nije znao puno engleskog ,a ni ja,sta je ovde ocekivao ,ali ne vjerujem  da je mislio da ce generalsku karijeru zavrsiti ,gurajuci kolica puna posteljine i peskra  i cisteci sobe u hotelu Ambasi Svit ,na Lejk Bonavisti.

Nakon godinu ,,ufatio,, sam se ,,Diznija,, .Trang je osto ,tamo i gdje je doso,,Mozda je jos i danas tamo.Mozda nije,al ,nije daleko,bas mi je trebo, ,isto blizu  ko i to ,da sam ga poceo zaliti,da nebi moro sebe..

Prica o dva rata i posljedicama  na dva covjeka ,koje je sudbina sastvila na istom mjestu  u isto vrijeme ,a da prije toga nisu ni znali za jedan drugog i da postoje.

Doslo je u ovu zemlju ,dosta ,,nasih,, i jedina razlika ,a ne ona ,zbog cega su dosli=musliman ,srbin i li hrvat ,je bila ta ,sta su i koliko su donijeli.Oni  sa srecom ili pamecu ,raznim ,,okolnostima donijeli su Marke ,one Njemacke  kao  Pasos  i licnu kartu ,oni sto nisu ,ko ja i Trang ,nosili smo  akreditaciju  oko vrata  sa vlastitom slikom ,na kojoj je pisalo ime  i pozicija koju radis -sobarica ,ispod znaka  i imena hotela.

Ima ovde u orlandu puno vjetnamskih restorana .Drze ih  bivsi vojnici ,desetari  ,narednici one vojske kojom je komandovao trang.Nije prica  ,ona bajka, o tome kako je neko prao sudje ,a onda sebi otvorio restoran ,nego o tome ,sta je donio ,sta je znao i sa koje  startne pozicije je kreno. i naj vaznije ,sta je u pravo vrijeme  svatio.

negdje prije dvadesetak godina ,za sarajevski Svijet ,sam napisao pricu ,,Svi moji jarani,, gdje je trang  bio glavni junak i kako sam ja to sve vidio i dozivio  tada.Danas  to gledam drugim ocima i znam da nije bitno ,ni kako ni zbog cega i zbog koga  je neko dosao u Ameriku ,nego sa koliko  plavih novcanica ,na kjima je  vodeni zig orla  doniio.Sve ostalo je sranje ili ona jedna jedina rijec ,koju je trang  znao lijepo i cisto reci na engleskom ,kad je u 5 sati zavrsio svojih 20 soba.Okreno se prema meni i sa  blagim osmjehom  na licu ,za taj dan ,reko ,,FINISH,,a oci mu zasjale.Za sekundu Do sutra.

28 comments:

Anonymous said...

...bivsi vojnici, desetari, narednici, generali...

Ovdje ima mnogo izmedju redova:

ili su vec pripadali USA prije ccinova,
ili su odlezzali svojih 6 mjeseci prije dobivanja azila,
ili su bili sspijuni...

eeeeee, da su Srbi vec bi bili vraceni u rodnu zemlju i to uz pomoc svojih nazovi prijatelja.
Nepravda, pa to ti je.
Feniks

Unknown said...

Urednice,stvarno tezak pocetak u obecanoj zemlji, za koju smo u mladosti mislili da nema boljeg zivota i vece demokratije.Ja, jos kao (ne)svjestan omladinac htjedoh u sobi da mi na zidu bude americka zastava, kao simbol demokratije,slobode,jednakosti i standarda. No bojah se da me ne proglase nepodobnim(nisam znao da sam vec, iako tako mlad, uveden u knjigu nepodobnih), i sreca da to ne uradih, jer sada bih morao da se svako jutro redovno samaram,kakva budala bih.Zayebase nas i navukose sa onim filmovima, u kojima svako voza dobro auto, voda dobre koke, i ne vidis nikada da nesto rade, a ne prikazase nam kako se tesko radi, ne prikazase nam morgidze, kredite za auta i sve ostalo, ne rekose nam da te dobre koke su sekretarice koje sastavljju kraj sa krajem, i samo misle kako da plate sve te "bilove"koji redovno sustizu da se plate, uz onaj obavezni "varning" sta slijedi ako se na vrijeme ne plate, i da im je taj petak ili subota kada izadju jedino svjetlo, poslije kojeg ce opet doci tamna svakodnevnica.
Moj Urednice ti, opravdano, kukas na te teske dane, a mozes misliti kako je tek bilo tvome jaranu Trangu.On se borio sa Amerima protiv svoje brace za kapitalizam, i njegovu demokratiju, pa "odlezao" 20-ak godina preobrazbe gdje je sanjao o tom svome idealu,i onda dosao u obecanu zemlju, i .....pukla traka, i nema vise filma, i ostala samo zivotna realnost, surova i surovija od one koju je on htjeo da promjeni u Vjetnamu komandujuci vojskom, da bi se pobjedila braca, i unistio taj komunizam kao uzrok svih nevolja u Vijetnamu i u svijetu.
A siguran sam da je, dok je bio mlad, general Trang volio Micky Mausa...a sada ne znam....Eto moj Urednice, ako kada sretnes generala Tranga, pitaj ga u moje ime, da li sada voli Mickija, i reci mu da sam ja imao fantastican holidey u Nah Trangu(mozda oduda i potice), iako eto tamo nije pobjedila ta americka demokratija.
Da nije Vjetnamac,vec Crnogorac, mogao bi jos samo na kraju dodati "sretne ti rane junace" Trang.

zabica said...

Nikad nisam imala iluzija da je bilo gdje med i mlijeko. Odrasla sam u uvjerenju da se od rada dobro zivi, sto je isto tako bedastoca, bar na ovim prostorima. Ipak, da sam imala priliku otisla bih u SAD, bez obzira sto sam od momenta kad sam presla Drinu znala, ma gdje zavrsila, da me cekaju samo krv, znoj i suze. Zanimljivo je da u svojoj okolini imam ljude, vremesne, neatraktivne struke, koji misle da bi za njih SAD bile raj na zemlji.
Trang je druga prica. Pitanje je je li imao izbora ? Borio se za rezim u kojemu je njemu bilo dobro i izgubio. Ne bih ja tu uplitala domoljublje.

Anonymous said...

Dalibore , Dalibore, sta ce reci Cole kad vidi da se , pored 98 koka sa kojima si radio , ti sjecas nekakvog Vijetnamca.

zabica said...

Cole je ostao bez teksta.

zabica said...

Sumnjam da bih obratila paznju na clanak u Vecernjaku da nije ovog Bilicevog teksta. Blogerca iz Hrvatske objasnjava zasto se vraca u SAD. Kaze, Hrvatska je naj ljeose mjesto za zivot, ali... lazljivi i korumpirani politicari, korumpirani ljecnici, profesori, policija i administacija. Slazem se u svemu s njom.
U drugom dijelu kaze da ce njena djeca u SAD zavrsiti skolu bez podmicivanja profesora, da ce se zaposliti u skladu sa svojom strucnoscu, opet bez podmicivanja, da nece morati za gradjevnu dozvolu cusnuti kuvertu ispod stola...

rajska said...

Ja se uopće ne slažem, niti ne podržavam odlazak u druge zemlje radi toga da bi nam bilo bolje i ljepše..ako smo se negdje rodili onda smo takvu okolinu i zaslužili, pa je red da plivamo u njoj kako najbolje znamo i umijemo..a možda da i pokušamo promijeniti stvari makar u sitnim koracima tamo gdje jesmo!

Anonymous said...

Rajska, vecina nas , koja se javlja ovdje a nalazi se negdje po svijetu, je ipak otjerana( pa cak i taj Vijetnamac) , i nismo dosli da zivimo bolje , nego da zivimo bilo kako. Nismo , vecinom ni birali, nego gje se moglo.
Mozda smo trebali ostati i nestati, jer , ako smo se tamo rodili, mozda to zasluzujemo...?

Anonymous said...

Slazzem se Anonymous, zasluzzujemo, zasluzzujemo, ima razloga ssto nam je bolje,
da uporedimo sa abortusom (politicka situacija),
ili
sa radjanjem, tj. novim zivotom i usvajanjem nas.
Moja uzza porodica je dobila nove roditelje da tako kazem, u prenesenom smislu.

Feniks

rajska said...

Anonymuse drugo kad si otjeran i boriš se za goli život, ali to nije isto, ruku na srce, kao ovaj slučaj u sadašnjosti koji je opisala žabica..neovisno o onom što ja smatram da sve što ti se događa u ovom životu ti se događa s razlogom, pa možeš to tumačiti i tako...da si zaslužio u neku ruku.

Anonymous said...

Sto je 'bijela firangica kazala'/ckrc.

da malo prevedem tj. prilagodim na ovaj jezik:

Sve se placa, od skole do posla, javno (taxe) ili ispod stola (cash)!

A ako nemas para, onda bude prevaspitanje na racun drzave, i tamo radis (ono vrijeme dok cekas azil) i otplacujes svoju hranu i bitisanje.
Feniks

Anonymous said...

Ako sam ovo zasluzio prijasnjim (jugoslovenskim) zivotom, onda opet, svaka cast,i Jugi i meni.

zabica said...

@ Rajska
1. Mislim da si u odgovoru anonim. prilicno netakticna.
2. meni svaka tvrdnja mora biti dokaziva, a tvoja to nije.
3. Tocno znam zasto su mi se dogadjale neke lose stvari. Ako pomno promatras sebe i druge naci ces odgovore.

Anonymous said...

Ne brinite za anonimusa, meni je stvarno dobro.Cak I oni sto su ostali, u ogromnoj vecini mi nimalo ne nedostaju.A zbog nekoliko njih odem svako malo, kako mi kazemo "dole", I druzimo se u prostoru , ali ne I u onom vremenu "dole".A onima koji su dole,a nisu bili zdusno ukljuceni u "budjenja" I "oslobadjanja" toplo preporucujem da se uhvate noge I da ne robuju kretenima,To robovanje trajace dugo,Zato ,idite , sunce tog neba nece vas grijati kao sto svugdje grije.

Anonymous said...

@rajska ako ti dijete zavrsi na oncologiji ili pod kotacima nekog ludaka hoces li to prihvatiti jer je zasluzeno

rajska said...

Dobro stanite malo što ste navalili...ako je ispalo netaktično ispričavam se..bilo je u brzini...ja sam nekako u zadnje vrijeme neosjetljiva na sve pa imam osjećaj da moraju biti i drugi...
Žabice ne možeš u današnjem svijetu sve tvrdnje dokazivati, ja sam samo rekla svoje mišljenje i dalje držim do njega..posljedica je to posebne životne filozofije o kojoj sam već pisala pa sam mislila da ćete to shvatiti. Znate kako je u Indiji? tamo ljudi umiru na ulici, ali vam nitko neće pomoći jer smatraju da vi svoju karmu morate odraditi..Kršćanstvo nas uči drugome, pomoći se mora ali se mora i prihvatiti ono što nam se događa...
I dalje sam stajališta da ako je netko rođen u sredini gdi prevladava korupcija, kriminal i ostalo da rješenje nije bijeg u obećanu zemlju...nisam govorila o golom spašavanju života u ratnim okolnostima kad je tu nužno..
Mislim da sam generalno pogriješila što sam pisala o tomu iz jednostavnog razloga jer nemam na tu temu sugovornika koji bi to razumio. To je vrlo opširna tema teško je to objasniti s nekoliko rečenica..a na ovo zadnje pitanje ne vidim smisla odgovoriti jer tako i tako poštovani anonymouse ne bi razumio.

Čole said...

Tema je odlična, rado bih se uključio ali moram u Sumbulovac da „robujem“, jebajiga. Ostala mi još dva kazana. Iz zajebancije ispalo oko 40 litara prvorazredne kruuške (dugo u).

Jučer bio u ribolovu, komada nula! Promijenim bazu gdje sam uvijek dobro prolazio, kad tamo ZBRANJEN RIBOLOV NA POTEZU OD 700 METARA, upravo tamo gdje smo pošli! Kaže jaran – idemo nazad. Zašto nazad, pa vidiš da ne piše ono STROGO! A sve što nije STROGO ZABRANJENO, dozvoljeno je, naravno, kod nas u Bosni. Lovili i tu ali ništa. Bude tako dan kad izgleda da ribe uopšte nema. Možda je razlog bio i sunce koje je peklo kao u Kaliforniji?
Nabrasmo malo divljih šipaka pa na janjetinu, tek skinutu s ražnja.
Ne znam dokle ću ovako robijati? Ne može se više 'vakim tempom, cccccsssss.
Ali sve bih ovo dao da sam mogao raditi sa 29 sobarica!

zabica said...

Rajska duso, nemoras biti tako rezolutna. Tesko da postoji netko tko se nece u teskim trenutcima pitati zasto mu se to dogadja. Preispituju se vlastiti i tudji postupci, poteze se i pojam sudbina, muci osjecaj da nesto, ili netko nadnaravan upravlja nasim zivotom. A onda se sve svede na konstataciju: eh da sam tad i tad donijela / donjeo drugaciju odluku. Onda kad smo ih donosili izgledale su nam naj ispravnije.
To ti je kao prometna nesreca; potreban je niz nevjerovatnijih okolnosti da se dogodi, ali se ipak dogodi.

Anonymous said...

Ja sam onaj anonimus kome je dobro, nisam onaj koji pita Rajsku o morbidnim saobracajnim nesrecama.Cole , normalno da te sunce grije , kad pecas na Drini.

Anonymous said...

Cssss

Micko rudar said...

Tacno je da se svi mi potsjetimo nasih prvih koraka u drugom svjetu,nama nepoznatom i nekad neshvatljivom.Meni licno ili ga osobno nije bas bilo tesko jer sam odmah nasao svoj posao koji sam i tamo radio.Jedino me engleski handrio ko budalu.Nije bilo lako gledat u covjeka da ti prica,a ti ko tele.Znas jedino kad ti pokaze mimikom sta ces radit.Tako sam se ja zajebo vise puta pa uradio i ono sto ne treba.Svi su me volili,a sef narocito.Dao bi on meni papir,valjda sto mora,na kojem bi pisalo sta cu ja radit,a dole cifra koju sam sanjao.Tako ja nosio tih papira u djepu i s posla bi ja i moja Pama kontali sta tamo pise pa smo skontali da ja sefu napravim 5000$,a on meni da 400$.Ma zadovoljan ja bio.Ma kontam bolje je vrabac u ruci nego govno.Kad sam vidio kako oni nasi vuku grede na bildingu,ja sam za njih bio TITO.
Pama isla u neku fabriku plastike i samo plakala.Kaze ne znam engleski i uvjek dolazi neki nadrkan sef i dere se.Trpili smo mi to dok ja ne skontah da imam love da otvorim radnju.Da kupim skupo,da rentam jos skuplje.Nadjem od zajebancije neki komad ledine zagradjen ogradom,ali u industrijskoj zoni.Koliko kosta?Kaze 300 000$.Nemam kuce,nemam nista da pokrijem to,ali imam prljave ruke i dobru volju.Molio i kumio nekog slovenca sto je radio u banci i boga mi dade mi kredu ito na 20 godina.
Pama me istjerala odma iz kuce,jer sam budala i kupio livadu,a zivim na renti.Odselio se ja i kupio sator za 3 osobe i poceo hodat okolo i krast poso.Za 15 dana sam bio toliko zauzet da mi je trebalo jos barem 3 radnika,ali radio sam sam.Nisam se ni kupao ni presvlacio jer nisam imao gdje.Tako sam ja 2 mjeseca spavo u vreci i radio non stop dok nije dosla Pama sa policijom da me trazi.Pokajala se valjda sto me je istjerala ili je skontala da sama ne moze nikud.Nije vazno,ali krenuli smo zajednicki i za godinu sam ja otplatio ledinu i natkrio je i malo pomalo nikla je prava fabrika.
Moj glavni cilj je bio da steknem samo ono sto sam imao tamo.Htio sam da imam kucu i radnju da Ranko Ceranic ne misli da se ja patim,a on uziva u plodovima moga rada i jebe svoju zenu na mojim krevetima.To je onaj Ranko sto me je sa mitraljezom istjerao iz kuce,a poslije dosli njegovi pa je minirali.Da znam koji su castio bi ih.Eto on se sad pati i hoda bez noge i pjeva junacke pjesme po Titovom Uzicu,a ja se patim evo sa Zumrom i kontam s koje strane joj ga zavuc,a da se ne nahladim jer je ovde gdje jesam - 14C.

Ma jebo sjecanja i uspomene i sve sto je lose bilo.Idemo mi dalje i neka nas.
Znam ja one bolan sto su donijeli marke iz Njemacke.Kako ih necu znat.Zivili tamo na socijali i radili na crno za male pare.Dosli svi u trenerkama na kojima je pisalo Bajern Minhen i tenama adidas ili naike.Mogo si ih poznat na kilometar.Djeca im nosila dresove raznih timova iz Nemacke.Ma o cemu pricas bolan.Ma o cemu.Oni i danas zale za Njemackom i osjecaju se ko njemci,ali ni jedan nije otiso nazad.Ma kud ce u pizdu materinu,bas u Njemacku kad ga tamo niko ne zna,a nje traga ostavio da ga neko pamti.

Moglo bi se o svemu ovome pisat i pricat danima,pa i roman je malo.

COLEK,OOOOOOOOOO COLEK.
Po tvojoj prici ,kilo krusaka baca litar rakije.Dje to ima.Pa nije kruska ko riba da joj glava preko noci raste.Znas sta mislim.Eto ja od 200 kila krusaka dobijem 17 litara brlje i kad je vratim nazad,sto se mora radit,dobijem jedva 7 litara prave od 40 stepeni ili malo vise.Ti si madjionicar.


Samo za Djevu Rajsku.

Sad sklopi ruke i ponavljaj:

Santa Maria gracija plena,scijencijes,milijeribus fruktus dentris tu jesus.Pa onda dalje.Oprosti nam dugove nase kako mi oprastamo duznicima nasim.I tako opet ponova.
Znas bona da se sve bolje vidi iz daleka.Ito dobro se vidi.


Pozdrav od Micka iz necega sto lici na Mars,a nije.Ovde je velika crvena prasina koja kad vjetrovi jaki pusu ide cak do obala Amerike.Tako kazi ovi ovde.Ja naravno ne znam.
Sta mislis Colek,stari vuce,turit ga Zumri na ovoliko minusa ili ne.Mozda bolje pitat Marijana ili Sidnejca komsu u mene.

Čole said...

E kako ti Micko skonta na osnovu ovih dole ulaznih podataka, da od jedne kile krušaka izađe litar rakije, baš me živo interesuje?!
„Ostala mi još dva kazana. Iz zajebancije ispalo oko 40 litara prvorazredne kruuške (dugo u).“
Ti od 200 kg krušaka dobi 7 litara rakije od 40 stepeni, i to jedva, što po mom mišljenju tu nešto nije regularno!
Mojih 400 kg krušaka dadoše blizu 40 litara kruuške (dugo u) i to u prosjeku od oko 45 stepeni! Svaki prvi litar po kazanu je bio od 40-45 stepeni i njega sam ostavljao kao „prvenac“ i nastavljao peći dok ne bih dobio još 3 litra jakosti od oko 28-30 stepeni, koje sam stavljao u veliku posudu i na kraju pečenja to ponovo ispekao. Kruške su mi ukupno dale oko 15 litara „prvenca“ od oko 45 stepeni i oko 25 litara prepečenice, iste jakosti. U tih 400 kg krušaka sam stavio 10 kg šećera, pa sam samo na račun tog šećera dobio 10 litara 50 postotnog alkohola. Kazan sam napravio od 35 litarske kante za mlijeko.
Mještani koji su probali rakiju ocijenili su je visokom ocjenom, pogotovo „prvenac“ .
Milina je samo pomirisati. Ove godine je svo voće nenormalno rodilo pa i moja kruška. Plodovi su bili neuobičajeno krupni i veoma slatki.
A sada ću vam otkriti nešto vezano za šešer i pečenje rakije, što velika većina vas nije znala. Od 1 kg šećera se dobije 1 litar pedeset postotnog alkohola, bez ikakvih primjesa. Priča da je rakija koja je spravljana sa šećerom bogata metil alkoholom je apsolutno netačna, što naši kemičari mogu potvrditi. Šećer se u džibru dodaje iz dva razloga, prvenstveno da se pospješi vrenje a i da se poveća doprinos, naravno. Većom količinom šećera se dobije više rakije ali lošijeg šmeka. Zato šećer treba dodavati na osnovu iskustva, najčešće oko 3%.
A o „šećeruši“ ću nešto reći nekom drugom zgodom.

Marijan said...

Ne razumijem se u pećenje te rakijetine, ali u konzumaciju da. Ipak sam za blažu varijantu, vino(gemišt)i pivo. Juče sam ugostio rođake, Dalmatince, a sada uživam u ćarima Kujunđuše (autoktono vino od grožđa iz Imotskog polja).

Anonymous said...

muke mu jezzzzzzoooove, nije vam lako ;)

Feniks

zabica said...

Na mom starom blogu tipicna zenska prica...o haljinicama. Na ovom tipicna muska...o rakijetini.
Nigdje se ne uklapam.

ODOZGO_77 said...

@ zabica,
nemoj tako , uklapas se sa mnom
...do sljedece prilike
pozdrav (-:

p.s.
nemam sta da komentiram na zadani text, sve ste vec rekli

Čole said...

Ti bi Žabice o haljinetinama!
E neeeemaaa! Mislio sam da će se Odozdo_77 uključiti u diskusiju vezanu za rakiju. Prava žena svom mužu ispeče i rakiju.

ODOZGO_77 said...

@ cole
samo informativno, nemamo kazan inace bi vrlo rado pekli rakiju
ovde je to pravi DOZIVLJAJ , ljudi to vide samo na TV (-:
i veoma cijene- oni koji se razumiju u to

inace smo pravili VISNJEVACU
puni pogodak!!!!
(znam to je za amatere, ali daj sta das)

pozdrav ekipi

Sarajevo (za) primjer

 Da vas podsjetim ako ste zaboravili,Olimpiska je ovo  godina ,Jos malo pa  ispod ,,triumfalne,, i na vrh  ,,ajfelovog tornja brze ,jace, vi...