Monday, October 12, 2015

Ime ruze

Eto ,recimo ,ja ne znam  nikoga ,sto je promjenio svoje ime .Cak nisam ni cuo za takav primjer,sto znaci da svoja imena nosimo od dana kad su nas ,,prijavili ,, pa sve do dana kad nas i ,,odjave,,

Imena su davali roditelji  ili jedan od njih ,uz suglasnost  drugog.osnovni kriterij je bio ,,da mu se ime svidja po nekoj osnovi  ,koja moze biti ,,samo nako -lijepa,, ili  se uklapa i u druge kriterije .naj cesce  religiske  ,ali i one  porodicne.Imena su se  djelila na ono ; Muslimanska ,Srpska i  katolicka , i poslije i ,,narodna ,, koja ne pripadaju ovim  kategorijama ,ali ih se moglo nac i medju njima.Neka dalja podjela bi mozda mogla biti na ona ,,tradicionalna,, i na ona ,,moderna,, imena ,mada  se ta granica izmedju tradicionalnog i modernog  nikad nije definitivno uspostavila ,u ostalom ,kao sto i tradicionalno moze biti moderno  i  obratno.

Bilo kako bilo, ime si nosio cijeli zivot ,volio ga ili ne volio ,fizicki i duhovno licio  na njega ili ne ,ali ga niko nije mjenjao ,naj vise iz razloga postovanja prema onome ,koji ga je i dao.Najgore su sa imenima prosli oni ,ciji su roditelji  iz obzira  ,prema ,,generacijama ,djetetu od 7 dana davali ime ,svog dede ili nane-bake  od 70 godina.

Da se malo vratim na pojam ,,,narodna ,, imena  ,ko da ona  druga nisu  narodna ,koja jesu bila popularna ,ali iskljucivo u gradskim sredinama ,ali koja nikad nisu zazivila  u rurarnim podrucijima ,gdje kad ime cujes ,odma znas ,ko je .Narodno ime je bilo ono,  sto ,moras sacekati i ostatak ,to jest prezime ,da nekoga  smjestis ,gdje pripada ili ne.

Eto sad se ne mogu sjetiti ni jednog  dominantnog muskog imena ,generacije ,da bi reko ,,e to je ime  tih prostora i tih vremena ,ali mogu zenskog,,,Alma,, 

Alma je ime  generacije pedeset i neke i malo poslije ,a da sam u pravu ,sjetim se da trenutno i licno  znam bar 50 Almi ,a ni deset  ostalih sa istim imenima.Zasto bas Alma.

Prvo ,ime je lijepo,Lijepo zvuci uz svako prezime i dominira nad njim ,a drugo ,zadovoljava sve kriterije ,da se nikom nisi zamjerio  i da ti niko nista ne moze prigovoriti da si moderan ali i  obazrivo tradicionalan .Ni  dedi  Ramizu , ni prijatelju Slobodanu   ,ni  komsiji Ivici  ni partiskom  sekretaru ,mrsavom Jovi ,zvanom Jovo  ,,Soha,, iz tog vremena.Svi oni sto su svojoj zenskoj djeci davali ime Alma ,nisu  pogrijesili ,ni u vremenu ,sto je bilo ,a ni u onom ,sto tek dolazi.Ime za sva vremena  a slaze se i sa plavom i crvenom bojom i sa vinom i rakijom i tortom i baklavom, ruzom i jorgovanom,dobro za Bosnu ali i za ostatak svijeta.lako izgovoriti bez naglaska na svim jezicima u svaku pjesmu lijepo  stane .

Desi mi se i danas ,da me neko ime ,,trzne,,iznenadi ,al zensko ime Alma ,ne samo da je ime generacije ,nego je  sigurno bilo i  medju najvecim opcijama ,onih sto ga nisu dobili.

O da,Umalo da zaboravim.Svako ime ,ima i neko znacenje ,pa tako na jeziku Seminola indijanaca ,koji su zivjeli na ovim prostorima ,Alma znaci ,,Mutna voda,,mada nisu  decidno rekli i koja i radi li se o  ,,bari,, ili o mutnoj vodi poslije kise.Odgovara ,Jes ,no , Mozda,

Svaka slucajnost sa  damama koje  se  ,,kite,,i  uzivaju u svom  imenu  Alma ,a koje licno poznajem je  namjerna.

 

8 comments:

Hashim said...

Zasto, u tvom slucaju nisu znali Dali je bor ili mozda , Jela?

Anonymous said...

Zaboravio si Walt Disney filmove, a Snezz-ana je bilo veoma popularno poslije gledanja filma sa onih 7 patuljaka, kako su se oni ono zvali: Tutko, Mutko, Ljutko...

Slobodan i Slobodanka, odmah se znalo da su rodjeni poslije II Svj. rata,

Dodacu jos poslije, sad zurim...na trcccccanje .
Feniks

Anonymous said...

Alma je nadimak, nastao od imena Almasa!
Kao što je Sanda, nastalo od Sandaleta, Muki od Mukelefa, Dijana od Dijanosaurus, itd...

Micko said...

Najljepse ime je Azra,a kažu da je nastalo od imena onoga Azraela što duše vadi.Za toga što duše vadi pričala mi stara u mene.Vazda govorila da je se kanem jer je židovski narod čudan.Ja imao 18,a ona 17.Evo nas 35 godina zajedno.Ma jebo gatke.Još mi je duša na mjestu.Možda i nije.

rajskadjevo said...

Moji sinovi imaju prava hrvatska imena..haha..jedan od njih ima toliko rijetko ime da se svi čude a to ime potječe iz jedne od prvih hrvatskih opera...ne bih nikada davala imena po djedovima i bakama ako mi se ne sviđaju...nemam ništa protiv davanja djeci i imena iz drugih krajeva i država..tko voli nek izvoli...

Anonymous said...

''Zovi me i loncom, samo ne diraj!''
marijan2

Anonymous said...

Marijane2, ja kao i Ti, svejedno mi, a zovu me na razne nacine, kako im kada liccim na nekog :)
Ja sam skoro jednu prozvala po gradu; nisam se mogla sjetiti imena pa uzviknem ime grada---i upalilo.

Uh, jedva sam dotrccala, do wc-a, logiccccccnnnnoooo :)
----
Nije mi poznata politiccka strana ovog 'Alma' imena, ima tu nessto, ali nema veze.
---
Marija Juric - Zagorka i njeni romani; eh, ssta je djece dobilo imena po njenim junacima,

A Kinezi vole imena kraljeva, kraljica, lidera; tako je kod njih popularno ime Adolf, pa Elizabeta, a i Peter...

Juccer mi jedan Piter-Peter pokazivao svoje narukvice, prstenje, ogrlice, dobro da nije issao malo nizze; sigurno ima rubin na pupku! Pitacu drugi put.
Recce mi ccojk da me zna, da je 'moje' godisste, da volim crveno..., a ja ga prvi put vidila?! U pravu je, upadna sam medju ovolikim Azijatima, a oni meni svi isti.

Za Filipinke je poznato da dobijaju imena Lolita; koju god sam pitala je li ccitala roman, jeste-nije, mama preporuccila. Taccno.

----
Ne igra mi nikakvu ulogu je li netko promijenio ime, ne provjeravam nicciju liccnu kartu, a mnogi su mi rekli da jesu promijenili, a dessavalo se i u uzzoj porodici da zbog nadimka nitko nije znao pravo ime.
Nekad je i administrator u kancelariji za rodne listove nagluv, a onaj ssto je dossao nepismen, pa se tako mijenjalo, sluccajno, i saznavalo tek na poccetku sskolske godine.

Svejedno smo svi samo 'tekucci' broj, dok traje.

Feniks



dalibor bilic said...

Mozda je ipak bolje kad nema komentara .......

Zombi

 Nije  vise pitanje ,hoce li ,,studentski protesti ,protiv rata u Gazi,,kostati  predsednika ,Bidena ,nego koliko ce.Jest da su studenti al ...