Tuesday, September 18, 2018

Okupacija u bezbroj slika

Pitao me Don ,jednom davno ,;Koji mi je dan ,,slow,,da bi on dosao sa zenom  i dvoje prijatelja ,sa kojima  u Oktobru ide  na ,,kruz,, i starta iz Grcke ,pa onda plove do Dubrovnika  i Splita i ,,zavrsavaju,, u Veneciji ,da im ja malo ,,objasnim ,, Hrvatsku ,a ja mu reko da je Ponedeljak i sjetio se toga ,kad sam ga  sinoc  u punom sastau  vidio na vratima.

Haj ti  Amerikancu objasni Hrvatsku.Da bi covjek  dosao  do ,,Lijepe nase,, mora se poci od Jugoslavije ,sto i nije neki veliki problem ,ako ovde  naletis na nekoga  sto zna da Moskva nije  bila glvni grad te zemlje ,ali ako naletis na prosjecnog Amerikanca  za koga je Tito bio  diktator  i mi  bili  komunisti sa  ,,nozem u ustima,, onda to  vec nije ,,izi,,.Don i ,,njegovi,, su negdje u sredini .Valjaju pojmove ,ali spremini da slusaju.I ja pocnem,Hrvatska ,hrvatska .Iz Hrvatske se lako  stize u Veneciju ,a Venecija vam je ... i samo sto jos nisam  poceo pjevat  u Gondoli ,ali se na vrijeme sjetih ,da nisu dosli da im ,,objasnim ,, trg Svetog marka ,nego da ih pripremim za ,,Svetog Vlaha,,

Da sam imao vise vremena , mozda bi se i spremio ,al ovako zatekose me ,pa da ne ispadne da su dzabe dosli ,moro sam pokazat bar elementarno znanje onoga sto ih zanima ,a to su ..ljudi,, hrana ,pice ,znamenitosti  i sve ono sto moze  interesovati ,,Amerikanca u Evropi,,

O Ljudima je najteze.Poceo ja nesto ,,srat,, i onda skontam  da sve strpam u jednu  misao : Razlika imedju  Amerike i  tog  dijela Svijeta gdje idete  je samo u jednoj stvari ;Ako covjek  trazi nevolju bilo koje vrste  i tamo ce je naci ,a u Americi ce te ta nevolkja  sama pronadje  ,bez obzira koliko ti  bjezo od nje,, Nisam bas siguran da su me razumjeli ,al prico ja o bivsoj Jugoslaviji ,jer nisam mogao ,,priznati,,  da nakon 25  godina ,sad vise poznam Veneciju u kojoj se nista nije promjenilo ,nego Hrvatsku ,koja nije ista  ona ,kad je bila u sastavu Jugoslavije i ova danasnja.Kad smo apsolvirali  ljude ,sve je onda bilo lakse.U Hrvatskoj imau dobra  vina ,pivo i rakiju ,a jedite samo ribu ,sa bio kojom vrste ribe necete porijesiti.Engleski i Ceski ,svi govore a kreditna kartica je normalno platezno srestvo .Eto tako sam ih spremio za Dubrovnik i Split .Nije nesto ,al je bolje od onoga sto su  do sad znali i to jos u ,,zivo,,a mogao sam  jos  o onome  cega se sjecam od prije 30  godina ,kad je ,,bog,, po zemlji  hodo ,Gdje da im kazem ;O danasnjoj Hrvatskoj pojma nemam a i ono sto znam je u glavnom negativno i da je jedino cega se mogu sjetiti ,da ce na Stradunu vidjeti ,,Orlanda,, valjda je jos tamo ,po kojem je inace  i njihov grad dobijo ime.ovo sam naravno slago i izmislio  ,al ima neke logike.

Sad samo po kofere i pravac  Dubrovnik.Nedaj boze da su se spremali u Sarajevo. Cega bi se  sve moro sjetiti.obicno kad se upoznajem  sa nekim ,odma zaboravim ime ,pa sam ovog ,,donovog,, druga zamolio da mi ga ponovi.,,Maj nejm iz Rich,,Rich  ponovim ja .,Gospodine Rich ,vi ste pravi covjek ,da se iz vlastite ruke i ponosno , napijete vode iz Onofrijeve cesme .Sve izgleda drugacije kad je  covjek ,,Rich,,pa da umjesto u Dubrovnik zavrsis  i u Trebinju.

3 comments:

Anonymous said...

Osnovna greska, u Hrvatskoj, na moru teško da će plaćati sa kreditnom karticom, a o racunu mogu sanjati. Naravno tu su izuzetci, ali nije pravilo.

Anonymous said...

A sto ne bi moglo na moru kad moze u zraku. A racuna mozes nakupiti pun kufer jer je kaznjivo i ako ne uzmes racun.

ps. bas mi se i nije komentiralo na ovu temu al povuko me za ..... , ovaj pametnjakovic pa sam morao.
zembo

Anonymous said...

Hrvatska spada u EU. Vaze i ID-identifikaciona karta/osobna sto bi rekli/licna karta, vaze i vozacke i pasosi. Postuju turiste, ljubazni su i to ono prirodno.
Sto se tice bankovnih kartica svaka vazi, a isto tako i sve kreditne kartice.
Volim koristiti usluge bankara, ali preko ATM ide brze.

Oko Dubrovnika znam malo, srecom malo znam,
ali se dobro sjecam radio prenosa (Radio Sarajevo ili Radio Zagreb) napada na Dubrovnik i nevjerice, sjecam se i glasa neke gospodje sto je odbila da napusti Dubrovnik (gdje li je danas?), sjecam se da sam mislila da je nenormalno sto zeli da ostane...Radio prenos...eter... media...

Feniks


U potrazi za srecom

 Da paradajz    ,umjesto Mexsikanca  ili nekog  njemu  slicnog -po ,,geografiji,,,sto preko  zice ,zida i rijeke,mora   dodje u Ameriku ,i k...