Tuesday, October 10, 2017

Ratna

Desilo mi se to nekoliko puta.tacnije 3x u ratu u Sarajevu.Sjecam se ko da je bilo juce a ne  prije vise od 20 godina.Bio sam  ,,organizovan,, i angazovan na nekoliko strana a ljudi ugovore  sastanke ,da kazu sta misle a da ih pri tom i  drugu cuju.Uvijek sam i kasnio.krenem ja na vrijeme u nevrijeme ,al rokne granata ili puca snajper  ili Cacini kupe u kamione ,pa dok sve to prezivis ,zakasnis ,opravdano.Sjedi  desetak i vise ljudi ,cujem pricaju  i pojavim se ja na vrata  u ,,po,, recenice svi  zamuknu.Tisina od  desetak sekundi  i nova tema ,jer ocito  se stara  ne nastavlja.Ko da sam  doso ,prije 15 minuta iz ,,Sirokog,,  i ko da se za sat vracam na Pale.

Prvi put mi bas i nije  bilo jasno ,al jest  drugi i treci i za prvi put.Analizirao sam ,,sastav,,  skupa ,i to sva 3 i zakljucio ,da jedino ja  tu ne spadam po nacionalnom i vjerskom ,opredjeljenju ,Sjetio sam se poslije ,svog djetinjstva u mahali ,gdje  isto nisam pripadao,po imenu, ,bez obzira sto mi je mati bila Muslimanka  i koje su se sjetili jedino kad sam nesto dobro uradio ,a to je bilo rijetko ,ili kad nista nisam uradio ,al kad sam nesto lose ucinio ,a to je bilo najcesce ,sjetili su mi se ,,oca,,U 4 rijei.Jebo ga caca  i cetvrta  .Vjerovatno je isto  bilo i nekom malom Muji  u nekoj drugoj  tudzini ,a vjerovatno je i taj Mujo ,negdje ,imo istih iskustava ,sa zidom sutnje ,kad se pomoli i kasni. iz opravdanih razloga.

E kako smo mi dobro zivjeli prije rata.Brastvo i jedinstvo ,Svi bili isti ,hm ,moguce ali  su samo teme bile drugacije.A sto se tice ratnih zlocinaca ,ne znam ko je sve kriv ,al da ,,nevinih ,, ima ,na svim stranama,  u istom broju ,ko onih sto kasne ,nema dileme.Iz opravdanih razloga.

7 comments:

Anonymous said...

Svega se znalo cuti uz kafu od starih ljudi. Valjda jer su znali i za vrijeme prije komunizma.

Bilo mi je 8 godina, sjedim kraj zavjese i gledam napolje, drma Djerdan na radiju, a moj dedo koje je inace bio u SKJ par mjeseci pred smrt tihim glasom u pripitom stanju rece komsiji Namiku da je Sarajevo uvijek bilo muslimansko gdje se nikad nije jela pascetina, a oko grada je sve uvijek ionako bilo vlasko, i nesto u stilu da je ovo sto su kraljevine i rezimi u Bosni preuzeli vlast od muslimana od 1878 na ovamo samo privremeno. Kasnije sam skontao da je bio u pravu za ovu teritorijalnu podjelu u gradu, a i za ovo o prolaznosti rezima. Mogu samo misliti kako mu je bilo kad mu se kcer za vlaha udala pocetkom 70tih.

Nana allah rahmetile uvijek sutila po pitanju nacionalizma, sa 4 osnovne nije nikad nista govorila jer se valjda osjecala inferiorna intelektualno, sta li, a i volila Karavan vise od Djerdana. Mada sam od nje cuo o dzikanima kad niko nije koristio tu rijec, a sad je to postao moderan pojam. Pricala je u ratu tek da je dedo zamalo otisao iz grada u ustasama, cak su ga par puta domobrani poslali na darivu drzati strazu, a da ga je iz ustasa izvadio u zadnji cas njegov amidza koji je bio ugledan i dobar sa Skakom. Kod Skake na carsiji inace bio regrutni centar, pa nije cudo da se skole i ulice po Busuladzicu nazivaju kad je potomak starog Skake danas gradonacelnik. Jednom me dobro izsamarala i za usi izvukla nedgje godinu dvije iza dedine smrti kad sam jednom malcu iz njenog komsiluka opsovao mater ustasku ne znajuci ni koje je malac vjere, a nije bio katolik, nego eto kao ustase mi bili neki negativci.

S druge strane dedu koji je isto bio komunjara i borac nisam ni zapamtio, ali baba pokojna iako civilizovana zena sa zavrsenom visom skolom nikad ne bi pojela nesto od nane iako bi popila kafu, osim upakovanog rahat lokuma uz kafu, uvijek uz neko opravdanje, a ustvari kako moj stari rece nije htjela jer jelte muslimani plaknu guzicu iz flase bez toalet papira, a hrana im smrdi na loj. Jednom sam isto uz kafu cuo kako je rekla gospodji Kovac iz komsiluka da joj je drago da meni nisu dali ime Denis sto je bila jedna od opcija, a to mi je kao trebalo biti kao neutralno ime, nego sam srecom dobio "narodno", a ne "muslimansko" ime.

Kad je poceo rat kad jednom rekoh u sali odoh gore da pobijem cetnike a baba preblijedi samo...

I vele bilo bratstvo i jedinstvo.

nesloga

Hashim said...

"Ajvar - uzrok TRAJNIH NESLAGANJA na Balkanu"

dalibor bilic said...

,,Nesloga,, sjajan ,ko i obicno

Čole said...

Bravo Nesloga! Jebote, ti bolji od Dalibora a on se jadan slomi pišući! ccccssss.... E jes mu jebena kombinacija roditelja, najjebenije moguća, hahaha.... Kad bi ja počeo pisati o vremenu dede moga! cccsss...

Anonymous said...

Cole, nemoj da te ko ogrebe tamo dole

Micko said...

Svaka čast Paprici kad se sjeća svega pametnog u osmoj godini života. Ja sam u osmoj godini moga života tražio kome ću otet kliker sestoperac i ničega vise. U toku sljedećih godina moga jebenog radničkog života nikad nisam čuo ništa od tih priča ni od babe,ni od roditelja. Kad je počeo bratski dogovorni i pljačkaški rat bio sam siguran da me niko dirat neće jer nikome ništa loše nisam uradio. Pili,pjevali,guzili se i dodje jedan dan Ceranic i istjera me iz moje kuće zbog svojih ubjedjenja. Jedina moja krivica je sto sam mu jebo kumu i jednu mladu tetku. Ali on to nije znao. Da je znao strijeljao bi me. Ma jebo istoriju. Kojim je povodom Paprica otišo u Alijinu vojsku nije mi jasno. Nije silom. To je šuplja. Niko nije išao silom pa ni Ceranic. Zašto ja nisam išao silom,jer me niko nije ni gonio.


Sad odo milom a ne silom na ofanzivu preko Darinih prirodnih ljepota. Jesam je poželio samo da se Srbima svetim. Šta ti Cole misliš. Ovo se i tebi svetim jer te volim pa neka si Srbin.

Anonymous said...

Cole , kad vidis Micka, dupe uza zid!

Columbia

 Informacija je roba,odnosno oni sto je  skupljaju -mediji, pa poslije to  obrade i  distribuiraju -prodaju  su samo jedan  dio-polovina, op...