Tuesday, February 12, 2019

Sam svoj majstor

U glavnom ,,sve me boli,,Ruke ,ledja ,noge i sastavi sto to spajaju.A pocelo je ,,vako,,

Odlucili ,,MI,,ovo ,,mi,, je uvijek uslovno ,da zamjenimo  karpet- itison u jendoj  sobi  i ja kao svaki  normalan Amerikanac uzmem    olovku da sve to  sracunam i bacim na papir prije nego  kupim.Cijene drvenih parketa se krecu od 2 Dolara po skvernom fitu ,to vam je 2o sa 20 cm ,pa nadalje .Ima i od 50.Treba mi 300 fita i za nesto vise od 3 Dolara mozes kupiti ,,solidan,, parketic.Tu nema inprovizacija.E sad  ruke,Pitam koliko kosta postavljanje.Ista cijena ko i skverni fit parketa ,odnosno 3 Dolara po fitu ,ali ,uvijek ono ali .Ako ti  ,,majstor,, skida stari itison to je jos Dolar po fitu  i tu sam mogucnost odma odbacio ,jer za  skidanje itisona ne treba velika pamet ,nego mao snage ,pa sam tih 300 kvadrata starog itisona skino za sat  i ustedio 300 ,,larado,,Nije tesko.Osto dole beton.Mjerkam ja mjerkam ,odem pa se vratim  i zakljucim da bi ja ovo mogo sam ,jer parket koji sam kupio se uklapa jedan u drugi i ne treba ni lijepit ni kovat,I krenem ja .Jedan red ,drugi ,treci i zavrsim  po sobe i odlucim da pozovm porodicnu inspekciju da  se ,,divi,, Dodjose oni i kazu ne valja ovo nista,,Nije dobro ni slozeno ni sastavljeno,Naravno da se nisam slozio ,jer sam ja  svoj rad gledao iz stojece perspektive a oni iz klecece ,pa ovo sto oni vide  i jest istina ,ali  nece mi niko  doc u kucu i sa vrata  na koljena ,pa da vidi  kvalitetu rada.Nisu uvazili moje argumente.pa sam morao sve ono sto sam majstoriso  i razmajstorisati  sto mi nije palo toliko tesko ko ,,mudra,, konstatacija moje zene :Jesam ti rekla da ne znas,,Stvarno jest to rekla ,al sam se ja svim silama trudio  da dokazem suprotno ,sto mi izgleda nije poslo za rukom.Ok odustajem,Trazim majstora.Za ovu vrstu posla treba imat ,,zivce,, i biti ako pedantan ,sto nije ni jedna od  mojih osobina koje me inace krase.Zovni ovoga ,zovi onoga i nema majstora ili ima da se narucim za 7 dana ,a mi ,,kucu,, digli.Eto opet ,,zene,,Vidis da skrt 2 puta placa ,sto je stvarno tacno ,ai se u ovom slucaju ne radi o tome nego o pokusaju da dokazem da mogu i da znam,Onda smo udruzili snage na familijarnoj osnovi  i da ne duzim ,sklapanje  je zavrsila  osoba sa najvise strpljenja u kuci ,a ja sam bio pomocni radnik  i davo intelektualne savjete ,pomalo rezucko  i bogami za 4 sata ,,lego,, parket i na pod i na ,,svoje,,Kako izgleda, ma ko  ,,ledena povrsina,, u boji drveta.Samo mi slicure fale,

Zasto sam pisao ovu pricu.Sa nekim fakultetom ovde u Americi covjek mjesecno zaradi 2 hiljade Dolara .Da ne pricam koliko je tu skolu platio i koliko je vremena ,,izgubio,,a jedan prosjecan majstor  za 4 sata rada  zaradi 1200 Dolara.Nesto u ovoj racunici nije u redu  ili je  fakultet ,,potplacen ,, ili su majstori ,,preplaceni ,,  ili je mozda u pitanju da svako moze zavrsiti  fakultet ,a  malo onih koji mogu biti majstori,ili ljudi vole ,,titule,, pa makar i 10 puta manje zaradili.E da mi je ova pamet i da sam ovo znao prije 25  godina kad sam  ,,pristao ,, u Ameriku gdje bi mi kraj  bio ,a ja ,,pametovo,,po nasim pogresnim  osnovama  i kriterijima sta valja a sta nije dobro .Ok ,a ledja ,ruke ,noge i ono sto ih spaja  boli.Boli ,al kako bi drugacije cojk sa 60 znao da je ziv da ge nista ne boli a inace kazu ,,da je  dobro kad te ,,sve,, boli i nije opasno i kad poytrefis ravnotezu izmedju  zelja i mogucnosti ,sto se po pravilu uvijek  desava prekasno,i da mi je samo 10  godina manje ,iso bi da naucim neki zanat ,ma 5 manje i da ,,otkrivam Ameriku,,

5 comments:

Anonymous said...

Jeste zavrsili?
Daj Boze da niste, jer mi se cini da ste zaboravili staviti izolaciju!

Lijepi pozdrav, Feniks

dalibor bilic said...

E JESMO I E NISMO ZABORAVILI IZOLACIJU.

Anonymous said...

Ma kakva izolacija.Ja dok sam bio mladji cijelu kucu sam uradio,cak I stepenice promijenio sa hrastovim drvetom.Svi su mi se divili, a onda zena nabavila sa djecom cuku I on to sve izgrebao.Sada kada idem uz stepenice dusa me boli kad vidim one tragove od noktiju, a cuko je davno rahmetli.

dalibor bilic said...

Iskreno da ti kazem.Meni je puno vise zao cuke nego hrastovog parketa.

Anonymous said...

E, cukinu, tj. Titu, ces morati s-rezati nokte ili ih malo brusiti onom masinicom.
Bice proklizavanja...

Cuvajte se parketa, ja jednom pala svom tezinom na bradu!
Feniks

Zombi

 Nije  vise pitanje ,hoce li ,,studentski protesti ,protiv rata u Gazi,,kostati  predsednika ,Bidena ,nego koliko ce.Jest da su studenti al ...