Wednesday, June 19, 2013

St. Martin

Od 6500 turista ,na Aluru,nesto vise od 6 hiljada su bili Amerikanci ,a ostatak su cinili  ljudi iz 50 zemalja  Svijeta,a mene je posebno iznenadilo da ih je u ovom broju  naj vise  bilo iz Australije.Skoro sto.Poslije sam razmisljao ,meni tesko do Fort Lotedrdejla 2,5 sato voznje ,a njima  valja 3 dana do Amerike i nije im tesko. Za 7 dana  plovidbe ,nisam stvarno cuo ni vidio bilo sta  ruzno i lose,s obzirom na veliki broj ljudi u relativno malom prostoru,pa ni da je iko   povisio i glas.Razmisljao sam ,sta bi se desilo da je na brodu bilo   sest i po hiljada Bosanaca i Hercegovaca .Joj ,hm,joj ,ma nema veze  u kojem nacionalnom sastavu ,Svejedno je .Hm ,kr, fr, pr .........

Mislim da ne spadam u  ,,klasicnog,, turistu ,ali volim nesto unaprijed  procitati i znati o mjestu na koje idem.St, Martin mi se odma nije svidio.Pise da su 1600 i neke godine  Francuzi i Holandjani  potpisali sporazum o miru i zajednickom zivotu na ostrvu i da je to  prvi  pisani i potpisani mir u istoriji.Pojma nemaju.Sto se odma ko ljudi nisu poklali ,pa  ono sto je ostalo ,uzivalo ,,na svome,,Eto kod nas ,ni 500 godina poslije ,nista zajednicko se ne moze dogovoriti.

S broda u taxi pa na Francusku stranu ,voznje oko pola sata ,od  holandske luke u koju smo pristali.Na granici  bodljikve zice ,tenkovi i vrece sa pjeskom.Meni se ucinilo da sam vidio i Napoleona ,kako puzi ispod zice i krade  lale ,na holandskoj strani.U Vodicu,, pise da  francusi dio St martina lici na Azurnu obalu,,sto uopste nije tacno ili jeste ako prihvatimo teoriju da ,,sve na nesto lici,,Lijep je  francuski karib  ima sarm i dusu francuske i nepredvidivost  karibskog gusara.Svi govore ,naravno francuski,sjede po bistroima ,jedu  dugacki hljeb ,piju  exspreso i  u vazduhu titra ,,Ztem,,mislim  dim od  t vrste cigara.Naj bolji kolac  je ,hm svi  ili ,neki koji se zove ,,opera,,Placa se u Eurima a roba u trgovinama je  nevjerovatno skupa za  nas Amerikance.Bay ,bay  Francuska ,odlazim pjevajuci Marseljezu ,taxsijem ,prema  Holandiji.

Negdje na pola puta izmedju glavnog  holandskog grada na ostrvu je plaza ,za koju kazu ,da je treba posjetiti.Kristalno more ,pjesak ,barovi i restorani i onda  na 4 metra iznad tebe sleti  Boing 474  sa linije iz Pariza.Nevjerovatan dozivljaj.Mislim ko voli.U brosuri -turistickoj pise da ne postoji ,,blizi susret  plaze-vas i aviona  na zemaljskoj kugli.Stvarno je nevjerovatno.

Opet texi.pricam sa lokalnim taxsistom o svemu.Kaze da je rodjen na susjednom ostrvu   i da zivi ,,dobro,, Kaze da  sve ono sto je vrijedno   na ostrvu drze Indijci ,od hiljade prodavnica zlata ,nakita ,dijamnata i ostalog ,naj veci fri soph  na svijetu i jos kaze da je to zato ,sto su slozni ,odnosno da svaki  indijac koji dodje  dobije pomoc  zajednice ,a da ,,on,, taxsista ,pozeli da uradi nesto ,,veliko,, sutra bi ga svi njegovi  oborili -strovali ,sto vise mogu.Nesto mi prica poznata.

Kupujem vrecu dijamanata i na ledja i na plazu.To sto te svi gledaju kao ,,veliki  dolar, na dvije noge,, mi i ne smeta,sve dok uzivas i koao da je negdje drugacije npr kad odes u Sarajevo tako te  gleda cijela familija ,a za ostale da i ne pricam.

Od 3 ostrva koje sam posjetio meni se naj vise svidio St. martin i mislim da bi sutra ovde mogao zivjeti.Danas sam se na Skapy cuo sa svojim drugom ,odavde  iz orlanda.on je sad u Sarajevu i kaze  ,da je bio,juce  u Buca potoku.ok,a ja sam sebi izabrao suvenir -majcu ,na kojoj je slika  tipicnog americkog turiste koji stoji  ispred tipicnog  stanovnika kariba,licem u lice , ,koji  u ustima drzi  cigaru sa travom i ispod koje pise ,,Sejm shit ,diferent ajland,, Slike iz Buca potoka ,nisam dobio,, a tamo se lijeci nostalgija.

9 comments:

vankufer said...

Lijepo. Lijepi i pozdravi tebi i curama

vankufer said...

Lijepo.Lijepi i pozdravi tebi i curama...

vankufer said...

ha, ne mogu vise otvoriti onaj prethodni post (ne znam je li se to samo meni dogadja) ono sa sputnikom pa smatraj da se jedan od gornjih , identicnih komentara, odnosi na taj post.

Anonymous said...

jos nisam procitala, ali bice sljedece sedmice, pozdrav svima Feniks

Marijan said...

Haj', kada dodjes u Sa. organizovat cemo ti jedno kruzno putovanje tojkom.

Anonymous said...

Prica prva
Sekjuriti se to danas zove, a onda su to bili vratari, zaustavlja nas na ulazu u praski nocni bar u namjeri da provjeri ima li muski dio drustva kravate. Misel, prijatelj i kolega, poznati blazujski sarmer i ljubitelj malo starijih udanih dama, teatralno raskriljuje svoju dzudu ispod koje se ukazuje savrseno odijelo sa uskladjenom kosuljom i kravatom, i onako s visine im rece: " Pogledajte, imam sve bolje od vas".
" E neka si im bas rekao ", kazem dok i ja, isto onako s visine, gledam u perlonske haljine dviju veselih punackih mladih dama, ocito Cehinja, za susjednim stolom. Usput komentiram grube plahte i otuzne kupaonice u hotelu Palas.
Trebalo je proci mjesec ili dva da se posramim bahatosti nas, predstavnika seljacko radnicke klase koja si je umisljala da nam cijeli Istocni blok nije ni do pupka. To sto su plahte u obliznjem novom motelu bile meke i ugodne valjda je bila poruka njihove politike da je sve stvoreno u socijalizmu bolje od mrskog kapitalizma. Program u baru je bio bolji od mnogih u evropskim metropolama. Dvije mlade dame bez muske pratnje u nocnom lokalu...u Blazuju bi odmah bile proglasene kurvama. Po njihovom ponasanju vidjelo se da su to samo dvije vesele cure koje su odlucile proslaviti nesto na nacin koji se njima svidja. Ocito je bilo i to da je to samo nama bilo neobicno.
(Prozivljeno i spoznato u putovanjma, srecom, nitko nam nije mogao oduzeti).

Anonymous said...

Srecom, proslo je,
Imam strah od duljih tekstva, jer ne znam je li ogranicen broj karaktera u komentarima.

Anonymous said...

Prica druga
Napokon u obozavanom Parizu. Sve sam znala, iz literature, filmova, prica, sa razglednica. Ipak najbolji vodic je Zola. Bolje mi je isao 14. srpnja od " Bolje rat nego pakt", vise se susretala sa Lujevima, Lujzama Lavalijer, Riseljejima i Dantonima nego sa Markom Kraljevicem. Sve je tu; i Sakr Ker i Pigal, i Luvr i Invalidi, i Per Lasez i Monmartr, i Rodenov Balzak...
Samo da se napokon zagrlimo. Jedino Mulen Ruz zatvoren. Zao mi sto necu popricati sa duhom Tuluz Lotreka. Moj pratilac, stariji gospodin, obiteljski prijatelj, krivo tumaceci moju zalost vodi me u Foli Berzer. U nezgodnom momentu zaostao je za mnom jer mu se isprijecila grupa ljudi. I dok sam sjedala na svoje mjesto kraj mene se stvori zena otuzna izgleda. I ako sam ponesto razumjela francuski od decibela i prenerazenosti nisam nista razumjela. Stize pratilac, i dok vadi novcanik objasnjava mi da je uobicajeno dati baksis. Grubo sam mu odgurnula ruku i dala gospodji baksis bar tri puta veci uz socno: " Jebo te tvoj baksis ". A predstava bijedna, gola tijela sa puno sljokica. Opet krivo tumaceci moje razocarenje, pratlac predlaze da narednu noc provedemo u Krejzi Horsu. Neka hvala, ja bih Senom ako moze ? Taj rakurs ne poznajem dovoljno. Opusteno, s komadom francuskog kruha, malo sunke i kiselih krastavaca, pustam da se Pariz ponovo utjece u mene. Tamo, daleko na vidiku Kip slobode.
......................
I opet je trebalo proci neko vrijeme da se posramim svoje reakcije.

dalibor bilic said...

Dvije jako lijepe price.Drugacije.

Uspomene i Sjecanja ( Ni Tamo Ni Vamo) - Dalibor Bilic: 1. Maj -crveni kuranfil

Uspomene i Sjecanja ( Ni Tamo Ni Vamo) - Dalibor Bilic: 1. Maj -crveni kuranfil : Ma jebo sex.Nije se  covjekova svijest razvila od  sexa n...