Monday, June 17, 2013

Triangl

Bermudski  triangl  je geografski prostor ,99,9 vodeni  izmedju Bermuda ostrva ,grada Majamija  i ostrva St. Martin duboko u karibskom moru ,trokut o kome  su pisane  knjige,bajke ,kao o necem  nadprirodnom,kao o mjestu  gdje se desavaju stvari koje ljudi ne mogu da objasne i kojem uvijek prilaze sa dozom straha i rezerve.

Bosanski triangl  je stanje svijesti na relaciji ,gdje si rodjen i gdje si zivio ,gdje sad zivis  i mjesta koja  sad iz fokusa prva dva  posjetis.Nikad nije isto ,kad Amerikanc ode na Bahame  i pise o tome sta je vidio i kad na bahame ode Bosananc i da svoje utiske.Ne govorim o tome ,ko ljepse pise ,nego o tome kako se iste stvari vide iz dva razlicita fokusa.Ovo je prica o Bermudskom trianglu iz perspektive  Bosanskog trokuta.

Negdje drugo  vece ,kapetan Alura, rece ,da 35 godina plovi  bermudskim trianglom i da nikad nije  dozivio  nesto  posebno uzbudljivo.Ja  19 godina plovim Bosanskim trianglom  i sve mi  je i danas  novo i uzbudljivo.

O brodu Alur ov d Si ,necu puno.Koga zanima ,moze otici na veb stranicu i sve vidjeti,ali ako bas moram ,reci cu da se radi o gradu i to veoma luksuznom koji plovi i da brod ima  sve i to bas sve sadrzaje ,koji imaju moderni bogati gradovi ,bogatih zemalja ,mjesto gdje se covjek za 7 dana osjeca ko u raju.

Amerikanci vole kvizove.Na Aluru  dnevno ima bar 5.od muzickih ,filmskih  do  generalnih.prva dva  propustam jer ne cijenim ni muziku ni film,na treci idem  ,kad me nagovore.kvizovi znajnja ili ne znanja se desavaju ili u nekom velikom restoranu ili u nekom teatru ,kojih na Aluru ima bar 10 a ucestvuje  od 200  pa do 500 ljudi.Na kartici ima 20 pitanja.Voditelj ih cita  a  ucesnik kviza pise svoje odgovore na karticu.Nakon 20 pitanja  idu odgovori.Na ona laksa ,horski ,na ona teza ,kad dignes ruku.mrsko mi bilo dizat ruku na pitanja ,ko je otkrio pasterizovano mlijeko i kako se zove prvi  satelit  u svemiru.Na pitanja  kako se zovu  glavne licnosti neke maratonske serije ,se nisam ni trzao.Niti  znam  za seriju ,niti  kako se zovu  ti aktori.

Onda  sedmo pitanje ili odgovor na njega.Kako se zvala  zemlja  od koje su nastale  drzave ;Srbija i Hrvatske. Tristo ljudi u horu ;Jugoslavijaaaaaaaaaaaaaaa Hm ok,Sta ovo znaci.Nista i svasta.Sta znaci to sto niko osim mene nije znao za Sputnika a svi znali za Jugoslaviju.E to je sad tema za duboko ,duboko razmisljanje,bez obzira kakva smo ,jebena zemlja bili ,a svi i danas  znaju za nju.

Na Bahamima sam vec bio ,a utisak da ne postoji zemlja ,gdje covjek u krugu od 500 metara moze vidjeti jahte vrijedne milijardu dolara i kuce napravljne od daske ,sam totalno apsolviro ,gdje su Englezi prije 40 godina odnijeli sve sto se moglo odnijeti ,a gdj i danas ,svi odnose sve  i gdje onim  sto su tu rodjeni ,ostaje samo pogled na  raskos ,bogastvo  i gdje im je  unaprijed odredjena uloga  apsolutnih statista  u svijetskoj raspodjeli  raskosi.Tuzni  su mi Bahami,bar sam ih ja tako dozivio.

Prije nego  krenem dalje ,treba da naglasim ,da sve ipak zavisi od onog triangla ,od osobe koja  ,,gleda,, gdje ni jedan  Amerikanc nece vidjeti ono sto sam ja  vidio ,jer istu ili slicnu  sliku nosi od svog  mjesta rodjenja.

St Tomas  pripada grupi Virgin  ajlanda i prava je Amerika ,isto kao da si u Orlandu ,ali na ostrvu,sa tom razlikom, sto je drzava  tom ostrvu dala  status ,,Fri shopa,, gdje nema  poreza i carine i sto im je priroda podarila  cari kariba.Od mjesta za sjecanje  je plaza -margot , jedna od 5 naj ljepsih plaza na Svijetu ,po kriteriju nacional Geografika.Plaza je stvarno  lijepa.Lici na one jadranske sa  vegetacijom u pozadini pjesna  ispred  kojeg je kristalno  bistro i plavo karibsko more.

Vjerovatno cu se u slijedecim javljanjima  malo vratiti  sa nekim detaljima  i o Bahamima i o St Tomasu,ali cu kao posebnu pricu ,ostaviti St Martin,zadnju destinaciju Alura ,prije povratka u maticnu luku Fort Loterdjejl.

Covjek naj cesce prica i pise ,zbog sebe.To sto  nema komentara ,mene posebno ne uzbudjuje ,pa cak da nema ni jednog ,idem istim putem ,zbog sebe.

Kad sam bio mali ,tacno se ne sjecam sta sam zelio da budem.Mozda pilot,fudbaler ,mozda pjevac ,mozda i pizza majstor,mozda i nesto drugo,ali kad bi ponovo bio ,,mali,, znam sta bi pozelio,Volio bi biti putopisac.Putovati i pisati o mjestima  gdje sam  bio i od toga i zivjeti.Volio bi iz perspektive Bosanskog triangla  pisati  o zivotu u krugovima ,rombovima,kockama ,trokutima ,bez obzira kako se zvali i gdje bili.Ima li ipak sve sto postoji svoju dimenziju.Hm.

15 comments:

lajka said...

Navigare necesse est, vivere not necesse, kaze latinska.
Krasan tekst, i ako zadnju recenicu ne razumijem.

rajska said...

Ima li ipak sve što postoji svoju dimenziju?
Einstein je rekao da je cijeli fizički svijet samo priviđenje i iluzija.. Mi živimo ovdje vjerujući da je sve ovo stvarno ali u stvari smo izmanipulirani....
Južnoamerički šamani biljku ayahuascu već stotinama godina koriste za uvođenje ljudi u druge razine svijesti koje su
inače nedostupne za naših pet osjetila, te ljudima omogućavaju
da dožive nevidljive razine i dimenzije....neki moji prijatelji su bili na tom šamanskom obredu i to im je izmjenilo pogled na svijet....

lajka said...

Rajska duso, mene zanima kontekst u kojem je izrecena.

skerlica32 said...

Ja vjerujem jedino u trokut Viječnica-Koševo-Skenderija. 35 g je to bio najvažniji trokut u mom životu, naravno pored trokutića života.

ljepooki,... cuj said...

Kaze da misli da je prosao, kao i na predhodna tri, sto je rekao. A rezultati ce se znati za desetak dana, ispiti su pismeni.

rajska said...

Znam, znam...ali moram malo trabunjat o svojim stvarima...možda Dalibor dobi želju da ode na Ayahuascu....hehe...
Ne sviđa mi se to ime lajka...stalno čujem lavež psa u glavi pri pomisli...kako si se dala na to nagovoriti?

lajka said...

Like me lajka, nije me trebalo nagovarati. A znam i zaljati gore od Tita i ogrebati jace od Regine.
Nego da ne skrecemo s teme, bas je opustajuca, a ti tu sigurno imas sta reci.

rajskadjevo said...

Kad se govori o tome što bi tko htio raditi, sad kad sam na vrhuncu svoje karijere ja bi zapravo nešto drugo...iako volim svoj posao, da me netko ponovno pita ja bi se bavila karmičkom dijagnostikom...planiram upisat seminar u Zg..košta 2.000,00 eura..ako me tamo zbilja mogu naučit kako ući u ljudsko biopolje onda vrijedi...sad će se javit dušebriznici i opet reći da sanjarim ali ja vjerujem u to i kanim ući u te vode...prije ili kasnije....csss

Anonymous said...

E moj Evlija CelebijaDuga je to "Storia" da bi se dokucila,lijepo receno a jos mnogo toga nedoreceno

Ne bjezi "Starce",vremena imasUhvati svoje zamisljeno pa kreni!

Nije savjetNije ukor.Malo plovi,malo pisi,malo radiSve se moze uskladitiRadjna,familija normalna odnosno porodicna situacija sjajn,daje ti sansu da svoju jednu od poslijednjih zelja I ispunis.

Ljepo je ploviti a jos ljepse o tome I pisati da ima sta 3222 I citati.

Anonymous said...

pa mogla je "pasti "i koja fotografija sa putovanja , pa da to bude "kratki" putopis sa slikovitim prikazom ili barem crtez trokuta (iz geometrije ) , ili neki" akvarelcic " onih divnih morskih daljina a ovako ...

Big Drum said...

treba li ti fotografija sa Bahama?Imam ja I sa onom egzotikom ,bile bi privlacne Micku I Ribaru, a za ribara ima I riba
JA

lajka said...

Iz nekih tvojih tekstova zakljucih da volis osamu, mir. I pusti otok se spominjao. A onda u ploveci grad, pa udri po kvizovima. Pravi Amer.
...........
Nakon svakog putovanja imala sam potrebu da dojmove prenesem okolini. Pricala sam bez kraja i konca. Nakon Praga to je bilo jos pojacano. Slusala me i moja prijateljica koja je sve to sa mnom prosla i zacudjeno primjetila da ona pola toga nije ni vidjela ni cula.
A sta sam ja htjela biti kad sam bila mala i malo veca, i jos veca ? He, he, neces vjerovati, ali htjela sam biti novinarka. Jedan, jedini put tata mi se upetljao u zivot, i to bas tad. A sta bi sad htjela biti ? Pa Evelina H, naravno, samo ne znam kome.
....................
A gdje su bili Tito i Regina dok si ti tulumario ?

dalibor bilic said...

To sa pustim ostrvom je ,,zvaka,, za romanticare pocetnike.

dalibor bilic said...

Ima i slika,koga interesuje, na mom FB.

lajka said...

Je li ono bila Kapetanska noc ?

Uspomene i Sjecanja ( Ni Tamo Ni Vamo) - Dalibor Bilic: 1. Maj -crveni kuranfil

Uspomene i Sjecanja ( Ni Tamo Ni Vamo) - Dalibor Bilic: 1. Maj -crveni kuranfil : Ma jebo sex.Nije se  covjekova svijest razvila od  sexa n...