Saturday, January 18, 2014

,,Fajcag..

Gledam neki dan,u prodavnici,nesto neobicno,na odjeljenju ,pusackog pribora,velim  zajebali se ,pa do onih  silnih ,sprava za pusenje i opreme ,stavili i neki  ,,chip,, il nesto od kompjutera,sto ima i fejsbuk,i skajpi, i telefon  i lampu,a samo je upaljac ,pa sam se onda zapito  jel sve ovo napravljeno  da bude skajpi ,fejsbuk ,telefon  i kad vise nisu znali sta ce ,dodali i  upaljac  ili  je to samo ,,fajscag,, kome su  pridodali ,sto se u ovim vremenima mora imati..

Bilo je to vrijeme ,cigara na komad ,Morave ,drine ,Danhila,ok nije bas Danhila ,ali si mogo ko cojk kupit 4 cigare ,koje ti trafikant,zamota u papir,a mogo si kupit i 2 kremena i  jedan benzin zapakovan u  ,,gumu,, nesto malo vecu od ,,gumenih zaba,,  iz tog vremena ,zelene boje  i kuci da ,,dedi,, zapalis cigaru.

Bilo je to doba ,kad pusenje nije bilo stetno i kad  na kutiji cigara nisu  stanpane slike ,ljudskih pluca  u kasnom karcinomu,vrijeme kad su svi pusili i svi imali  ,,fajscage,,Nikad nisam  sazno ko je tad  pravio upaljace ,ali znam da nisu bili za jednokratnu upotrebu  i da su bili ,,vjecni,,.Metalni oklop,fitilj,kremen i  benzin i da cadi i smrdi i 5 minuta poslije upotrebe.

Onda se pocelo ici u ,,sverc,,pa neko donese  i plasticni fajscag iz trsta ,a banu i pokoji  i Zipo,Ronson  ,kojeg su ,samo iz svoje ruke ,pokazivali ,sretni konobari,ciji su gosti ,iskljucivo stranci ,to bogastvo zaboravili na stolu.

,,Fajcsag  revolucija je  u biti prosla  bez velike pompe,da bi se nekih ranih sedamdesetih  ,,orginal fajscaga,, moglo naci jos jedino kod  onih sto ih nisu iznosili iz kuce i sto su cigare palili sibicama ,a plastika ,sa istim principom,samo bez fitilja,preplavi prodavnice,pa su se na pocetku  jedino mogli kupiti  oni upaljaci sto se ,,ne pune,, a malo kasnije  i oni sa diznom ,samo sa tom razlikom  ,,sto niko vise nije uzivo da ,,Dedi pripali cigaru,,zato  sto vise niko nije  za to imo vremena ,a i zbog toga  sto nije ni cadilo ni smrdilo.

Danas je upljac jeftin.Oni sto deru palac ,4 za Dolar,oni ,,elektronski,, dolar po komadu.Ni ,,obicni,, Zipo ,vise nije ,,tabu,,Za 10 dolara ,koji god hos.orginal naravno ,jer  sjecam se kad sam po prvi put donio  iz Amerike Zipo ,svi me u Sarajevu pitali jer orginal,naviknuti ,na slicne  duplikate ,sto dolaze iz fabrika Zipa u Pazaru i siroj okolini.

Zasto sam se sjetio ,,fajscaga.Ako ima i jedan ,,uredjaj,, koji je u istoriji izgubio ,,staru slavu,, onda je to  taj,jer nema vise ,ukinuto pusenje po kafanama, onih seansi ,sjedanja za sto,kad covjek  uziva i u samoj pripremi ,da se dobro namjesti,izvadi kutiju cigara i na nju stavi fajscag,isto ko kad cuko zapiski teren i oznaci ga ko ,,svoj,,Na onim mjestima gdje se jos pusi ,svi sad koriste ove moderne i jeftine ,gdje i kad ga zaborave ,nije velika steta,a vise nema ni onih  ,,reklamnih,, iz doba Ante Markovica ,koji su djeljeni musterijama dzabe i na kojima je pisalo ,,Kospicarnica kod  Rahmanija,,  i ispod broj telefona.

Eto toliko o upaljacu ,jer  mi upravo zvoni ,,fajscag,, na stolu ,neko me zove na Skajpi ,da me vjerovatno napomene ,da ni jedan novi  americki auto ,ko dio opreme sad nema upaljac,a i dok su imali  nisu ni znali da je to samo ,,Fajscag,,

13 comments:

Marijan said...

Eh, nekada!?
Što ti je žal za prošlim vremenima... cigarete si mogao kupiti na komad, a i sve je bilo mnogo jeftinije...
Evo recimo... Zetu popušiti, hmmm, mnogo je to manje koštalo... eh... nekada, a faircag... koga briga, bitno je da se zapali...
Važno je da se popuši!
Evo mi u BiH, uglavnom smo svi popušili... naslijeđe (ili politika), štoli?

Marijan said...

Muzika je OK, al' ipak si mogao naći neku sa nekom zgodnom kumom, a ne da gledam ovoga mudonju... još kada se sjetim Poslednjeg tanga u Parizu i onoga maslaca... i on mi se ogadio!
Eeee *ebiga!

Anonymous said...

Sta bi dala da sam s tim mudonjom mogla otplesati onaj valcer na plazi ( Don Juan de Marco ).

Anonymous said...

i onda pricaju oko sretnih brakova, a vamo bi i mudonji dali i bez maslaca

Anonymous said...

Odlicna ideja. Prije me moji Ameri pitali sta da mi donesu iz USA. "Neka hvala", bio je moj odgovor. E sad cu ja njima reci Zipo za 10 dolara, pa nek se isprse. Kod nas su puno skuplji.

Marijan said...

Uh *ebote... Đon Žujan... đe njega nađe... em ćelaviji, em trbaviji od mene... što ne nađe kakvog atletu pa da se divimo, ovako...

dalibor bilic said...

Boljeg od ovog nisam mogo nac.Mislim kao ilustracija da i ,,vaki,, mogu jos podic nogicu.jebo te jes ovaj Marijan posto ,,zagondjalo.Vidi se Coletov uticaj .hem mu ne valja ,,puter,, hem mu ne valja tango ,hem kum.A kakav je to ,,plesac,, bio.

Micko said...

Sjecam se ko juce onog benzinskog fajcaka kad ne pali,pa ga rastavim i puhnem nekoliko puta u onu vatu gdje se sipao benzin i onda on upali par puta,a dotle vec nadjem neku trafiku i kupim benzin u onoj plastici.Bilo nezaboravno.


Rajska Djevo,kad ja kazem zeni da idem u rudnik ona zna da javljanja nema osim cetvrtkom od 7-10 navece.Svi prijemi su tamo ukinuti zbog smrtnih slucajeva i velike materijalne stete koja se prouzrokuje prilikom javljanja na telefone i slanja poruka.Vecina ovdasnjih kompanija je zabranila telefone u radno vrijeme sto je sasvim opravdano i u redu.


Anonimus,ako nista pravo nisi jebo odavno de kazi adresu da ti zenu posaljem,da se nauzivas prave istrenirane polovnjace.Ako si osunecen imas prednost.

Izvinite na rijecniku,ali morao sam vratit loptu.

ODOZGO_77 said...

@ Micko,
sad mi nista nije jasno
opet sam zbunjena

Da li si bio u rudniku sa Darom 10 dana pa se "NISI" mogao javljati?

Ili si bio na suncanom otoku pa se "NISI" mogao javljati?

Kako god okrenes ja sAM protiv javnjanja
Sta je koga briga gdje si i sta radis. Javise kad mozes i to je to.
Drustvo nek mi oprosti ali nemogu komentirati ni upaljac, ni tango, ni maslac ni plesace...
ostala sam bez texta

pozdrav ekipi

p.s.
zanima me sta Teta R. i zabica misle o svemu tome?

Anonymous said...

Zabica je svoje rekla o "plesacu", a zeleni, plasticni fajercag od muke, a nakon procitana posta, bacila kroz prozor. Sad pali cigarete na ploci od sparheta i jedva ceka ponedeljak da kupi pristojniji upaljac, a uz to cigarspic, tabakeru i...crnu dolcevitu.
S puta se ne javljati.

Micko said...

Naravno da sam bio na otoku,ali za hanumu sam bio u rudniku.Kako ti moja ozgo nisi skontala.Uostalom ja sam "razveden"i mogu kud hoću.

Anonymous said...

zao mi Branda (bolestan ko zna od kada) i posljednjih dana, ali mi
o d v r a t n o, possteno recceno (vec sam jednom brisala)...
muzika iz spota je lijepa, ali nekako mladost uz mladost ide.

Labudov ples i veliko upozorenje za mlade: CUVAJTE SE STARIJIH !

Film nisam gledala niti me privlacci.

A Ti Micko, skidam ssessir do zemlje, ali budi Bog s Tobom,
ne nudi ni svoju niti icciju zzenu tek tako, ccak i virtualno.
I Tebe la-h-ko upaliti kao Zippo.

(imam jedan, nadjen, ccak sam i vlasnika nassla nakon mnogo godina, slazzucci mozaik...ssto ga je izgubio ako mu je bio drag?)

Feniks

Anonymous said...

Topal Osman Pase 12 prvi sprat. Cekam tu tvoju polovnjacu i safunjam ga. Sunecen hvala bogu jesam kod Skake sve po propisu pa joj se nece gaditi.

Sega i za ,,mal,,Tito

 Jest da je  sitaucija u Bosni   ,ozbi;ljna -kao trajno stanje ,pod kontrolom, ali  utjeha moze biti   da je i ...  uvijek na granici  komed...