Sunday, January 26, 2014

,,Struja,,

Da mi je jos samo znati ,sta ,,umjetnost,, nije.

U Martu ce 20 godina.Znam da je bio Petak ,kad smo dobili kljuceve  apartmana.Petak popodne.Vode i struje nema.Valja uplatiti i onda dodju da te prikljuce.To je bio jedan od naj vrelijih  martova ,kojih se sjecam.Voda u ponedeljak ,a struja moze ,da odes direktno  u centrali ,,valtera perica,,sto rade do 12 navece i petkom  i Subotom i Nedeljom.

Taj dio Orlanda  nisam znao ,kao ni jedan drugi,al valjalo ga je upoznat ,jer je ulog velik -struja.Direkcije ,onako odprilike.Ides  tom aveniojom ,pa skrenes u  drugu ,pa iz te onda  kraticom  do 4.  i eto  zgrade sa salterom za  ,,emergensi,, placanje.

Sigurno je onA  velika okrugla zgrada .Prazan parking,unutra nema svijetla.Izadjem ,nesto pise velikim slovima.,,Muzej umjetnosti Orlando,,Nije to.

Trebalo mi je zapravo 20 godina da se ponovo vratim na ono mjesto ,gdje sam ,,struju,, platio,malo iz razloga sto mi nije ,,na putu,, malo  sto sam ,,bizi,, i nemam vremena ,malo  sto odem na ,,lakse ,, zabave tipa Diznija ili Univerzala ,a naj vise zbog toga ,sto nikad nisam pozelio otici.

Novine ,Petak ,najavljuju otvaranje  izlozbe slika starih  evropskih majstora .Vise od 200  slika ,majstora poput Rebranta ,Goje ,Rubensa  uz stalnu postavku ,onoga cime raspolaze  muzej  su vise nego razlog ,da se covjek odluci otici ,a da ne mora struju platiti.

Ne spadam u one sto kazu  ,za nesto, da znaju ili da  bar znaju vise od drugih ,ali kad je umjetnost u pitanju  imam vlastite  kriterije,koji jesu bazirani  na osnovu  vidjenog ,procitanog,ali i na bazi vlastitog ukusa ,koji nikad ne vara ,bar njegovog  nositelja.iznenadio sam se da je muzej pun,pojma nemam zasto sam ocekivao  malo ljudi,valjda zbog toga sto bi ti koji su tu ,sad trebali biti u nekoj od   ,,,lakih,,,, atrakcija ovog grada.Tisina sto opija.nekad sam ,davno isao i  na izlozbe,ali sam se sad osjetio ,,smotan ili mi se tako ucinilo,nespreman da stanem u grupu ljudi  od njih 5 ili 6 ,koja  uzaiva u gledanju jednog platna.uvijek mi se ucinilo da nekom ,,smetam,,Dugo ovaj osjecaj nisam  dozivio i ne mogu reci da sam ushicen ,onim sto sam vidio,ali znam  da je bio pokusaj  ponovnog uspostavljanja nekih  davno pokidanih veza u mojojj glavi.

Konfuzija nastala  velikim brojem  izlozenih slika ,gdje valjda treba ,prvo otici na neke  male lokalne izlozbice ,pa se pripremiti za ovo.Pokusaj budjenja necega ,poslije 20 godina i nada da ces uspostavit neki odnos  prema tome,danas i na ,,silu,, Utisak  je negdje izmedju onoga ,sto sam nekad bio i onoga kakav sam danas.Platna ,vecinom holandskih  slikara ,na kojima su religiske teme ,me ostavljaju ravnodusnim,pa sam poceo razmisljati ,ko da ,,citam, sliku a ne da gledam slozene boje.Onda portreti ,kje sam uvijek volio.Svi .ama bas svi ,koliko su se samo morali truditi,su izrazeno ,,ruznih,, osoba i muskih i zenskih,ali  uljem docarani do savrsenstva.Zasto  niko nije slikao lijepe ljude.Moze li ljepota biti lijepa. ili je samo  ,,ruzno,, realno.Previse pitanja za samo nekoliko sati.i opet ko zna do kada,dok ne osjetim ponovo potrebu,a imam  slobodnog vremena ,dosadio mi Dizni,ne volim plasticnog Hari Potera u Univerzalu ili dok ne budem morao nesto placati ,pa naletim na muzej,drugi dan boravka u Americi ,pa sacekam narednih  dvadesetak godina ,ne da rijesim dileme ,nego da ih dopunim.


                                                             Struja-Part  2.

Gdje sam ono stao,aha ,ok.Struju sam platio ,,preko puta,,U redu stoji  naj manje 50 ljudi.Reko ,vidi ,ovde racune placaju  ,,po noci,,kad nije .brzo saznam da se radi o ljudima kojima su taj dan  iskljucili struju i sad cekaju da plate ,ponovno prikljucenje i ponovo  depozit.Onda ja na redu.Rekli su mi da  ukljucenje kosta 50 Dolara ,a ona na salteru ,racuna li racuna i  kaze 250.Na savrsenom  Engleskom ,kembridz naglaska pitam za ovih dvije stoje viska.Kaze ona ,,depozit,,E sad joj je vjerovatno bilo  tesko  objasnjavati ,nekome sta je to depozit i zar ima i takvih sto to nezna,al to vam je  ,,lova,, sto elektrik kompanija uzme  kao pokrice  u slucaju  ne placanja racuna.

nema bolje zemlje na Svijetu.Sve ljudi skontali.Amerika vam je zemlja  mogucnosti i izbora.Mozes da imas struju ako hoces ,a ako neces ne moras.tako sam naucio  jos jednu rijec ,,depozit,, sto uposte ne znaci  ono sto sam ja mislio da znaci.E sad ovi ljudi sto cekaju ,njima valja platiti 50 Dolara za ukljucenje ,pa kako su im uzeli depozit ,sto nisu platili mjesec dana ,valja im ponovo  ,,depozitirati.nema ovde  ,,korisnici duguju  Florida paueru,,Ok  od tog dana do  danasnjeg  na racunu elektrik kompanije stoji mojih 200 Dolara i  200 Dolara jos miliona ljudi ,ana koje nema kamate,ali onog trenutka kad  korsnik  prestane potrosnju i odkaze racun te pare mu se vracaju ,sto znaci ,prije 20 godina za 200 Dolara si mogao kupiti 200 galona benzina ,a danas 50 galona.Inace nema  zemlje sa vise izbora ,gdje u svakom momentu mozes  izabrati da imas ili da nemas  struju.

Jedan ne tako veliki dio  muzeja ima stalnu postavku  ,moderne umjetnosti.,pa reko kad sam vec tu ,da i to vidim,da  zraknem sta se to promjenilo u umjetnosti u zadnjih 400 godina i da  vidim ,gdje smo  to sad,,

Na ulazu platno veliko jedno 3 sa 3 metra  ,bijelo ,nista na njemu ,a pored pise ime autora -umjetnika i jos neki podatci.Gledam  iz pozicije teleta ,al ne u sarena vrata ,nego u bijela  i gore u cosku ,skoro nevidljiva 4 kruzica ,razlicitih boja.E odma sam skonto,to je ono sto mi je falio da ,,dozivim ,, sliku.Nastavak ,umalo isti ,al nije nego gori.Za ovu modernu umjetnost  ,covjek ne samo da mora imati sluha nego i vodica ,koji ce vas  ubijediti da to sto gledate ,nije u stvari to sto vidite ,nego ono sto dozivite.Ima i skulptura.Panj  kroz koji je zabijen ekser ,bas je simbolicno,ne znas sta je ljepse panj ili ekser ,a ima i zavarenih zica od armature ,pola ofarbanih a pola zahrdjalih,valjda nisu imali vrmena  ,ovo obojiti.

Ove slike o kojima sam juce govorio nastale su uglavnom  od 1600. do 1700 . godine ,pa sam razmisljao  u doba kad su nastale i bile izlozene ,mozda su oni  koji su ih gledali imali istio odnos prema njima kao sto ja danas imam prema ovim modernim,a tada bilo  lijepo i aktuelno ono nastalo 1200. godine.E to ce biti.Znaci da bi covjek razumio umjetnost valja  sacekati 400 godina ,pa ce nekome  ove ,,zice od dalekovoda,,  2430. godine ,izgledati ko  danas meni  Rubens.Da mi je jos samo znati ,sta umjetnost nije ,al depozit  jest ,ona moderna.

23 comments:

Anonymous said...

ccekaj dok se Ribar probudi i vidi ove umjetnicke slike,
tresscce se komssiji plafon bez vijagre,
Feniks

Anonymous said...

Skica br 1
Osmi razred OS. S blokovima A5, vodenim bojama i ostalim potrpstinama uputili smo se na periferiju. Motiv: dva konja pasu na livadi. Decko kraj mene je " nacrtao " savrsene konje, a moji su bili neka nakaradna, kratkonoga kljusad. Ipak je moj rad nastavnik, poslije etablirani slikar u SA ocijenio kao nesto sto treba pokazati drugima. Iz ciste samodopadnosti mu nisam rekla da ja naprosto nisam znala nacrtat konje kao moj frend, a htjela sam.

Anonymous said...

Skica br 2
Pariz, Luvr,Mona Lisa, pocetkom osamdesetih.
Mala slika, veliki prostor, pod staklom. Koji god polozaj da zauzmem neka sjena se javlja na staklu. A guzva. Nikad vece razocarenje.

anonimus said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Skica br 3
Isti grad, isto vrijeme, samo Galerija impresionista i post impresionista.
Zbilja impresivno. Pretpostavljam da je nama prosjecnima taj pravac naj vise po ukusu.

Anonymous said...

Skica br 4
U jednoj fazi zivota druzila sam se s mladim nadarenim slikarom. Njegove slike ( kolazi ) iz tog perioda imale su i " miris ". Naime, ukomponirani su bili riblji kosturi. Ne bih to preporucila.

Anonymous said...

Bas sam htjela napisati da izbacis uljeza.

dalibor bilic said...

Ovo sa mojim slikama ,kao ilustraciom na texst ,je bila greska.Skrece paznju sa sustine ,pa ljudi onda komentarisu ,,linijom manjeg otpora..'lijepe 4 skice.

Anonymous said...

Ipak. steta slika.

Marijan said...

Ifff, to vam umjetnost?
- Nema umjetnika kao što je Suljo! Nacrt'o on ''onu stvar'' na tarabi... Mujo svu mrkvu zgulio!
To je pravi umjetnik, veli Haso!

Meho Mekinro said...

Suljo je sigurno nacrt'o bolje nego sto napravise onu "Venus of Willendorf " zbog koje mnogi gimnazijalci izgubise interesovanje za umjetnost.
Dalibore , da si se sjetio ranije da u Orlandu ima takva Galerija , pa jos dodas kako si bio u pozoristu u Orlandu, Udineze bi jos bio na blogu.

Anonymous said...

Slikar
Fala bogu onu bivsu nam stalno treslo. Kazem to tako, jer gradjevincima ne svane dok drugima ne smrkne. Skopski, banjalucki, crnogorski, drugi banjalucki, makarski, livanjsko-duvanjski... Zapalo je i mene nesto od ovih kasnijih. Fino se zaradilo, ali me nikad ne zapade ono povrh- janje, odojak, prsut. Ma ni sir. Valjda mi pisalo na celu " budala " ili " njoj ne treba ".
I sada gradjevinci prizivaju potres. Da umire savjest, mole se da ne bude zrtava, a da oni ipak nesto zarade. Nije potres, al' dogodila se legalizacija.
Muho je dotepenec, al' ne od rata, nego od sezdesetih. Od Tuzle, ako znam to selo. Ne znam naravno, tamo nije bio potres. Dok idemo prema dvorisnoj kucici koju on zove ateljeom, prica mi da je dosao u ZGB da postane slikar. Fina, kultivirana recenica, bez bosanskog gutanja samoglasnika i zagrebacke afektacije. Lijepo mi slusat'. Nije se moglo. Puno brace I sestara, pa umjesto slikara postade skladistar.
Nastavak slijedi.

Anonymous said...

OVDE NEKOG DRMA UZASTOPNO, ILI KAKO RECE COJK, VEZANO

Anonymous said...

Drmalo, ne drmalo, idem dalju u drustvu sa slikarom.
Iako je kuca u kojoj je zivio, zbog brojnih dogradnji obecavala mucan posao, odradi se to s lakocom. Na kraju se pojavi zrno od zene. Hroma i s podosta bora na licu, ipak je bila lijepa k'o lutka. Netom je samljela kavu na rucnom mlinu, pa ako sam za ? Uz kavu, a da me to nisu pitali, rekoh da sam Bosanka, pomalo se pribojavajuci onog naseg padanja u zagrljaj kao da se znamo sto godina. Nista. Kao da sam rekla da sam iz Skoplja ili Minhena. Ima nas i normalnih.
Proslo je od toga par mjeseci kat mi kolegica sa zagonetnim osmjehom pruzi ovecu omotnicu. " od Muhe ", kaze. Ulje, mrtva priroda, ozada certifikat.
Nikad si ne bih kupila mrtvu prirodu, ali ovu sliku obavezno serviram s posebnim zadovoljstvom svojim gostima. Naravno uz pricu o Muhi slikaru.

Anonymous said...

je li svijetli u mraku ?

Micko said...

Onih nekih godina, kad je bog po zemlji hodao, setali Dubrovnikom ja i jedna moja jaranica, inace dubrovcanka,cak joj je i ime bilo Dubravka,stradunom kad tamo izlozba slika,ali ni jedna ne pretstavlja nista nako sto bi normalan covjek zapamtio ili temeljito pogledao.Kaze ona meni da odemo iza jednog zida pa da vidim kako se te slike slikaju.
Iza zida covjek drzi magareci rep i umace u boje,pa kad pusti i magarac pukne repom po platnu,a ona boja se razlije na sve strane. Onda umoci u drugu boju,pa opet u drugu i ponekad okrene ono platno,pa sve tako jedno za drugim.Pred onim magarcem bala sjena i neke trave valjda da ne mrda.
Odemo ponova na stradun i ja onako usput upitam onog nekog sto ptodaje slike sta mu znaci ona slika.Kaze on meni da je to pad apstrakcije.Stotinu boja jedna preko druge.Nikad nisam nikoga pitao sta mu je ta apstrakcija i odakle i kako pada.
Od tada kad god vidim neku nenormalnu sliku kontam da je to sigurno pad apstrakcije.
Eto toliko ja znam o umjetnosti.
Nego najbolje je na zid objesit sliku neke zivotinje ili mrtve prirode.Ostalo, narocito ovo novo, je sve pad apstrakcije,a ko ce to objasnit nekom gostu koji dodje na kafu.Ma vala niko.

Marijan said...

Ove nepotpisane ne čitam...
Slušaj šefe, ko struja ti jaka stvar? Ne znam kakvu struju 'vamo da dovučeš, ono mrak pa mrak!

Anonymous said...

nije uvijek depozit;
nekad uzmu i nekog svjedoka, podatke itd., ono kako bi mi rekli zzirant.

Feniks

Anonymous said...

Najbolje da se svi javljamo ko anonymousi

Anonymous said...

a ko brani?

Anonymous said...

Niko !!!! To bi bilo genijalno, jedinstveno, exlusivno i na da sve anonimično!!!!

dalibor bilic said...


Sto se tice ,,anemicnosti,,nismo daleko.
































































Anonymous said...

anemican seks?

Sega i za ,,mal,,Tito

 Jest da je  sitaucija u Bosni   ,ozbi;ljna -kao trajno stanje ,pod kontrolom, ali  utjeha moze biti   da je i ...  uvijek na granici  komed...