Sunday, February 9, 2014

Fort Poljine

Fort Loterdejl nije predgradje Majamija.Fort Loterdejl je  grad ,koji jeste ,poznat po tome ,sto je kod Majamija,ali za razliku  od,,velikog brata,,  ne mirise i ne smrdi  na Kubu,u zavisnosti   ,kakav covjek ima  odnos ,prema Havani.

Ako bi morao  birati ,gdje da zivim ,izmedju  ,,Saut bica,, u Majamiju i  nekih  anonimnih plaza ,Fort Loterdjejla ,izabrao bi bez razmisljanja ovo drugo,jer Majami je  ,,dzunga,,  a Fort Loterdjejl ,po malo lici  na one  nostalgicne  gradove  ,,naseg,, mora i nase mladosti.

Onaj dio ,,centar,,  je isti ili   skoro isti kao i vecina gradova gradove ovde u Floridi.Banka,pa osiguranje ,pa banka i opet banka  a dole mc Donalds pa opet  bANKA   ...Onaj dio grada  uz obalu  je ono o  cemu cu vecerAS.Fort Loterdejl zovu i Vencija Floride  jer je jedno  tri cetvrtine grada  napravljeno na kanalima ,gdje ne znas ,jel se  Atlantik  uliva u kanal ili  se kanal nadovezuje ,na neki drugi  i opet na drugi ,koji negdje tamo,izlazi na okean.

Blizu je to centra grada ,u jednom od takvih kanala ,malo vecem ,preko kojeg ide i zeljeznicka pruga sa mostom koji  se podize ,kad ispod njega prolaze manji i veci brodovi je i mala luka za svega nekoliko vezova ,preko puta koje je  jako velika  radionica za popravku  jahti ,gdje  svoje brodice na mjenjanje ulja i dotjerivanje  dovoze ,svi oni koji ih i imaju ,je i  polazna stanica  broda,cija  je tura ,obilazak  kanala i gledanje  ,,kuca ,sa vode, onih  sto su ih tamo napravili  i ni jedna nije ispod desetak miliona Dolara ,a ispred kojih ,gotovo svaka,  stoji privezan ,,camcic pedesetak  metara dug,vrijedan ,mozda i vise nego kuca na cijem je vezu.

Ova voznja kosta desetak dolara i  traje mozda sat.kapetan  cijelo vrijeme plovidbe putem  razglasa  objasnjava turistima ,sta je sta  i ispred cije kuce  se prolazi ,kao i njenu vrijednost.

Mislim da  sam u to vrijeme radio za Dizni,kad sam prvi put plovio  medju ,,bogatim,,Ja plovim oko mene bogatasi.Hm ,kad se samo sjetim,a onda kapetan kaze ,e ovo je kuca  ,,tog i tog,,  jednog od vlasnika Diznija ili vlasnika Mc donaldsa ili  kralja  ,,Guma,, princa   Aluminijuma,,  Donalda  trampa ili nekog slicnog,a ja gledaj i gledaj,a gledaju i ostali i jedina reakcija  je poneki  smijeh ,na  upadice  duhovitog vodica.Nakon sat vremena ti se zavrti u glavi ,pa da te neko pita  cija je  bila ,ona prva kuca i  cija je onda do nje,nebi znao ,a kad izadjes sa broda  i nako ne znas nista  ili ne znas vise ,nego sto si prije ove ture znao.

Radio ja tad za Dizni ,satnica 7 dolara .Ona kuca nekog   ,,Diznija,, sa brodom  jedno 50 miliona ,ovi oko mene  ,,turisti,, na brodu isti .neko radi za 7 neko za 10 ili 12, al to je to  i tesko da ce iko i ikada  biti u poziciji,da sjedi ispred ovakve kuce i da ga turisti sa broda posmatraju.Al  eto  sjetili se ljudi ,da bi mogli zaraditi da vas vozaju malo bajkom  i sto je naj interesantnije ,samo sam se divio  i ni jednog trenutka nisam pomislio  da je  bar  ,stok,, jednog prozora napravio na  znoju lica mog  i da  sam zakinut.ni  jednom nisam  vidio  ,,smisla,, socijalne pravde ,svojstvene ljudima nasih prostora,a ne da sam pomislio ,na bilo sta vise.

Mozda mislite da  neki  ,ovde,, manje kradu nego dole u Bosni.Pojma nemate.Ono sto kradu u Bosni ,ovde nije ni za ,,kospice,,ali ovde niko ne misli da je pokraaden  i to sto ga onaj sa kucom od 10 miliona i  istom jahtom placa 7 dolara je ok i svoj bunt ,ako ga uopste i ima ,zadovolji  ,,uzdasima,,.Znaci nije Bosna jedina zemlja ,gdje kradu narod,, al jeste jedina ,gdje je taj narod ..sve prihvaca licno,, i one kuce ,cije sam slike vidio,sa Poljina ,vidi kao da su pravljene iz njegovog dzepa ,sto je u principu i tacno ,ali zar nije ova  ,jednog od vlasnika Diznija ,pravljena iz mog,pa se nisam tako osjeco.

Jos nesto.Ima ovde ,,nasih,, uspjesnih ,pa zaposle one manje uspjesne ,koji ce nakon nekoliko mjeseci ,bez obzira koliko ga dobro placao,kad je nas vlasnik u pitanju ,sutra reci da ga iskoristava ,a kad isti radi za Amerikanca i kad ga taj plati i duplo manje ,glasa nece pustiti.Zanimljivo a.

U cemu je zapravo problem.Genetski usadjena potreba za trazenjem pravde i  istine,od koje nema koristi ,bez obzira i da je tacna i potrosen zivot u vrcenju u krug  ,izmedju onog,sta je stvarno i onog  ,kako bi trebalo da bude,obicno po kriterijima ,onih sto nemaju,a koji uvijek znaju,kako drugi imaju i da to sto imaju ,je uvijek  ,,ukradeno,, i to bas od njih.

Ove kuce na Poljinama ,mada  izgledaju dobro ,za nase pojmove,ali nebi mogle ovde ni  supe  bit za ove iz Fort Loterdjela.Samo kad bi se jos neko sjetio ,da na ,,konjskim kolima,, organizuje   turisticki obilazak i razgledanje tih kuca za recimo 10 maraka ,uradio bi  dvije dobre stvari.Zaradio  pare .Ovi na kolima  bi bili sretni  i sto su se provozali  vozilom svoje mladosti, i sto su vidjeli ,kako mogu bit uspjesni i bogati i oni,, ,da su se samo na vrijeme ukljucili u politiku i nacionalne stranke,, ,a vlasnici  kroz prozor uzivaju u pogledu kad ta  prokaskaju ispred njihovih kuca.A sto se tice trazenja socijalne pravde ,to vise  ne radi ni naj veci ludjak  ,,,jer se boji da  bi ga mogli   proglasili budalom.

33 comments:

Anonymous said...

mentalitet

Anonymous said...

Jesu li kuce od cigle i imaju li podrum?

jedan tamo, nije bitno koji said...

Ti si kapitalista postao, tolike godine u Americi su ti malo otupile onaj duh solidarnosti, jer vila sa bazenom u ulici gdje ima rampa na ulazu, nova kola svakih par godina, svako malo kruzeri itd, pa su ti Poljine u redu.Pitao bih ja tebe da si novinar koji ima 600 km platu, a gospoja ti konobarica za 400 kod privatnika bez doprinosa, obadvoje da radite a nikad ne mrdnete na odmor ni do Makarske, dok onaj gore zida dvorac vikendicu, bil ti bilo svejedno.

Marijan said...

http://www.tportal.hr/vijesti/blogeri/314703/Goli-i-bosni.html

Anonymous said...

Otprilike je isti omjer plata kao i prije rata.
U Makarskoj traze konobarice, placeno dobro, ali moras imati radnu dozvolu.
Uplacujete li za PIO, hoce li biti penzije na vrijeme?


nova kola u Americi su $25.000
sta je to za otplatiti? Nista, a u Americi ne mozes bez najmanje 2 kola...
i sa najmanje placenim poslom moras imati makar polovna kola, i to u dobrom stanju.

Bazen dodje kao nesto normalno jer su velike vrucine, (jeftini su) a sluze cak i za hvatanje krokodilcica koji budu ubaceni u necije dvoriste, namjerno,

(rampe na ulazu u ulicu gdje zive diplomate su u Mexico, a i na Cubi)

ODOZGO_77 said...

kao i obicno Teta R ima sve info iz prve ruke
pozdrav ekipi

Anonymous said...

Fort Loterdejl je raj na zemlji i imas pravo kad kazes da se sekunde ne bi dvoumio izmedju njega i Majamija. Pripadam li tamo? Ni u snu. Jebe me slajpek! Ali,kad god se nadjem u nekom mjestu poput Loterdejla, pustim mozak na pasu, uzivam i ne osjetim ni trunku zavisti i gorcine, sto se vjerovatno ne bi desilo da zivim u Sarajevu i potrefi me kakav obilazak Poljina, na primjer. Zasto? Valjda zato sto za moje potrebe i life-style ovdje imam dovoljno ili cak malo preko toga. U Sarajevu, vjerujem da bi ovakav "politicki nepodoban" bio debelo donji i jedva jedvice krpio kraj s krajem od prvog do prvog. Neka me gdje sam. Nije sve super, al stoput bolje nego da sam ostao tamo gdje me mati rodila. Zalosno, ali istinito.

Anonymous said...

joj, zaboravila sam se ne-potpisati, izvinjavamo se, izvinjavamo se;

ja na moru, ali je hladnjikavo i u augustu...nadam se da mi nitko ne zavidi.
Znam samo da sam kao i ovaj gore, nema zavisti...pogledam i idemo dalje;
neka me gdje sam, a volim malo i putovati, to me drzi, ono uzbudjenje, a tek pri povratku:

draga kucica, draga slobodica, pa taman bilo i lopatanja, (77 bole li Te ruke, vidimo bilo dosta snijega kod vas, mislila sam na Tebe)

pozdrav svima,
Feniks

Anonymous said...

Opet kao i milion puta do sada pogrešna analiza, pogrešna poređenja, pogrešni zaključci, uglavnom sve pogrešno. Možda je ipak bolje držat se sportskog novinarstva, iako je i tu uglavnom sve pogrešno kao npr. prognoza finala Australia opena. Najbolje okanit se novinarstva i posvetiti se malo više prozi i kratkim izmišljenim pričama što autoru ovog bloga sasvim lijepo ide. Najgore je kod nas balkanaca što svi mislimo da smo za sve stvoreni, sve znamo, sve možemo u sve se razumijemo.... Odatle i potiču svi problemi. Kad naši ljudi odu van stranac ih lijepo stavi na mjesto gdje pripadaju i kaže " Nisi ti za politike, nisi za direktora, nisi za smetljara, nisi za novinara al si dobar za vozača (ili pizza majstora) i tu te smjesti i radiš, zaradiš i šutiš. Kad bi Dalibor mogo Amerikancima prosipat ove fore koje ovdje prosipa? Nikad, jer ne bi ga čitala ni njegova familija.
A kod nas ti kažu ma mogo bi ti bit i fudbaler iako si cijeli život treniro košarku, , a i bravar bi mogo bit a kad možeš bit bravar možeš i predsjednik, možeš bit i novinar i producent ilahija i kasida i imat butik, sve šta poželiš možeš bit. I svako onda konta pa što ne bi i bio i ovo i ovo i ovo i onda svako radi šta ne zna i petlja se gdje mu nije mjesto, tokar bude zidar, profesor geografije ministar finansija, doktor-ljekar predsjednik države, lopov čuvar zatvora itd itd.
Dokaz ove moje tvrdnje sam i sam jer po ovome šta napisah ispade da znam šta je dobro novinarstvo, da znam razliku između književnosti i novinarstva, da znam šta je glavni problem kod nas, da znam šta su ilahije i kaside, da znam ko bi trebo bit predsjednik, ma znam ja sve najbolje garantujem vam........ipak sam ja s balkana......

Anonymous said...

Opet kao i milion puta do sada pogrešna analiza, pogrešna poređenja, pogrešni zaključci, uglavnom sve pogrešno. Možda je ipak bolje držat se sportskog novinarstva, iako je i tu uglavnom sve pogrešno kao npr. prognoza finala Australia opena. Najbolje okanit se novinarstva i posvetiti se malo više prozi i kratkim izmišljenim pričama što autoru ovog bloga sasvim lijepo ide. Najgore je kod nas balkanaca što svi mislimo da smo za sve stvoreni, sve znamo, sve možemo u sve se razumijemo.... Odatle i potiču svi problemi. Kad naši ljudi odu van stranac ih lijepo stavi na mjesto gdje pripadaju i kaže " Nisi ti za politike, nisi za direktora, nisi za smetljara, nisi za novinara al si dobar za vozača (ili pizza majstora) i tu te smjesti i radiš, zaradiš i šutiš. Kad bi Dalibor mogo Amerikancima prosipat ove fore koje ovdje prosipa? Nikad, jer ne bi ga čitala ni njegova familija.
A kod nas ti kažu ma mogo bi ti bit i fudbaler iako si cijeli život treniro košarku, , a i bravar bi mogo bit a kad možeš bit bravar možeš i predsjednik, možeš bit i novinar i producent ilahija i kasida i imat butik, sve šta poželiš možeš bit. I svako onda konta pa što ne bi i bio i ovo i ovo i ovo i onda svako radi šta ne zna i petlja se gdje mu nije mjesto, tokar bude zidar, profesor geografije ministar finansija, doktor-ljekar predsjednik države, lopov čuvar zatvora itd itd.
Dokaz ove moje tvrdnje sam i sam jer po ovome šta napisah ispade da znam šta je dobro novinarstvo, da znam razliku između književnosti i novinarstva, da znam šta je glavni problem kod nas, da znam šta su ilahije i kaside, da znam ko bi trebo bit predsjednik, ma znam ja sve najbolje garantujem vam........ipak sam ja s balkana......

Anonymous said...

Zasto autor ne bi imao pravo na pogresno misljenje, pogresnu analizu, pogresnu prognozu ( pogotovo )... ? Narocito kad od toga nikoga ne boli glava, a citatelj i sam ima nesto saznanja i sigurno ne uzima sve zdravo za gotovo. Pa nismo mala djeca.
Kad se nitko ne bi pomjerao s mjesta gdje ga postavi Amer ( citaj : onaj koji ima moc ), svijet bi stao.
Moze se zanimanje za blog izazvati i bez pljuvanja.

Margot said...

Ma dajte ljudi potpisujte se kako tako...sad ce opet Cole misliti da ovo sve pise proleter

Anonymous said...

Sreća za Dalibora a bogami i Bosnu što je Dalibor u USA pa mu ovo nije profesija, jer da je u Bosni bila bi mu profesija i onda bi bogami od pogrešnog mišljenja, pogrešne analize i pogrešne prognoze mnoge bolila glava, ko što sada i boli ali od pogrešaka nekih drugih novinara, urednika, blogera i sl. koji pišu o stvarima o kojima blage veze nemaju a vrlo ozbiljno raspravljaju po TV, radiju, portalima i sl.
Mi što ovdje laprdamo sa sigurne distance, smo srećom nevažni za Bosnu i imamo pravo na pogreške jer ne koštaju al bogami kad Pećanin ili Avdić pogreše nije isto.
I još nešto na zapadu se pogreške debelo plaćaju i to kako novcima tako i položajem, a kod nas uvijek za pogreške neko drugi plaća-kao evo sad sam ja kriv a ne Dalibor što je poredio Poljine i Fort Lauderdale ( kad na sportskoj prognozi pogrešim nisam ja kriv nego žena mi što me pustila da uplatim jer da nije.....)

ODOZGO_77 said...

ja misim da bi Gazda trebao naci neki nacin da MOTIVIRA ove AMONIMNE da se podpisuju
Gazda, pokusaj nesto na fin nacin
.....npr. svi koji se podpsu imaju
jednom mjesecno dzaba kupanje u mom bazenu!!!

@Teta R, hvala sto mislis na mene.
Mi nikad do sada nismo imali ovoliko snijega, ovo je bas svima dosadilo.Ruke ne da me bole, vec su utrnule i ne osjecam ih.Jos uvjek cekal ispred poste masinu sto mi je Micko poslao [ izgleda da je negdje zalutala]
Jedva cekam proljece,u stvari ljeto. Ovaj snijeg se nece otopiti do jula.

@zabica, tebi saljem veliko mahanje [ masem sa jednom rukom, u drugoj je lopata]

svima podpisanima i ne podpisanima veliki pozdrav iz snijegom zatrpane mene

zabica said...

@ ODOZGO
Pisat cu ti cim dodjem do daha.
I tebi lijepi pozdrav.

Meho Mekinro said...

Cuj , besplatno kupanje u bazenu. Ja ga jednom pitao ,zima bila, jeli mu grijani bazen da dodjem na godisnji, a on mi brzo odgovorio - " nije , al dodji, kad te vidim u mom bazenu ubacicu ti elektricnu grijalicu".
Eto , ko hoce da prode ko ja , neka se potpisuje.

Anonymous said...

za novinara,
(a Ti gazda poslije obrisi ovaj post jer se ne uklapa u Tvoju temu, spada u ono 'promaseno')

jesi li spreman pisati oko problema G&L?
Plata onako, ali svake 2 sedmice, redovno; bolje nego seks.

U malim gradovima i po community centrima (sad je mijesan jezik, izvini, ja sam free lance) traze novinare, fotoreportere, a tek po seniorskim centrima, divota jedna, a pogotovo ako je J. centar.

Ako si u mogucnosti da izvadis pasos i vizu, spreman da kazes 'zbogom' prvi put na odredjeno vrijeme (drugi put 'forever'), dacemo Ti upute gdje i kako.
Ako nemas kameru mozes dobiti od drzave kredit.

Za mladu uvijek ima posla, a jos ako zavrsi neki kurs, makar i preko interneta, npr. bartender...puna ssaka brade.

Jezik moras znati, najmanje za 10-ti razred, tj. II srednje skole.

Nema potpisa, da malo nerviramo sarajlije penzionere.

rajska said...

Meho problem je u tome što si ti muško..normalno da gazda neće u svojem bezenu da mu se kupa dlakavo stvorenje,,,a da si poslao ovu svoju ženicu možda bi drugačije bilo...

Marijan said...

Mene ni najmanje ne nerviraš, naprotiv, pogledam početak i kraj, nema potpisa, nema čitanja - čista ušteda vremena.
Pogledamo li komentare ovoga posta, nekoliko ih je nepotpisanih - više vremena za nešto drugo. Mišljenja sam, bolje je dići ''sve četiri u zrak'' nego trošiti vrijeme na neke tamo anonimuse.
Na žalost, kraće tekstove moram čitati...
Nisam više mislio komentarisati o ovome (što sam činio u par navrata), ipak, ''ovaj mi dođe k'o naručen.

Anonymous said...

Marijane, nisi Ti jedini penzioner iz SaraJva

Anonymous said...

Meho, nemoj zamjerit Daliboru vizavi one grijalice. Ne vjeruje ti on vise nikom od nasih otkako mu se onaj s Breke zadnji put istovario u bazen kad je bio u gostima.

dalibor bilic said...

izgleda ,da jos ovde ima ljudi i to iskljucivo ,medju ,,anonimusima,, sto nisu skontali ,da se ja na ovoj stranici ne borim ,nego suocavam i ako ima i jedan znak ,,okrsaja,, onda je to ,,ja protiv sebe ,
Ja se predam ,kad nema smisla.Predo sam se tako 92 ,pa 94, pa evo i sad.priznajem da sam u ,,krivu,, sa stavovima ,zakljuccima i td,sto opet nije razlog ,da ne izneses vlastita ,nego da kritikujes tudja.
Jeben je ovo ,,poso,,al desi se ponekad ,ko recimo sinoc, da mi je drago ,sto sam jos tu,
udje covjek ,predstavi se i kaze ,,Ja doso da se upoznamo,,
u izboru da sa porodicom vidi Mikija ili mene on pogrijesio pa odabro mene.Godinama je ovde,Zna nas sve.Sad zivi u Njujorku o doso je iz picke materine ,ko i mi svi.
Darko hvala ti sto smo se upoznali i meni je bilo i cast i zadovoljstvo.

dalibor bilic said...

I jos nesto.U moru intervjua ,texstova ,slika i prilika o tome sta se desava ,,Na ,,fes,, revoluciji u Sarajevu ,valja procitati pricu Emira Imamovica na portalu Radio Sarajevo ,ba .Nisam dugo vidio bolji zakljucak ,od Emirovog, ,,Da se u zadnjih 20 i vise godina ,dole problemi rijesavaju ,tako sto se doda ,,novi,,
Iza kulisa ,kako pise danasnji wasington post,stvarna revolucija ,nije dole na sarajevskom asvaltu ,nego visoko gore u Sumbulovcu ,gdje Cole pokusava da ,,digne,, al mu ne ide i zbog toga je zapalio kosijinu vikendicu,a sad odo na ovaj postojeci texst dodati jos jednu muzicku ilustraciju pjesma koja se zove ,,Kad sve prodje,,

ODOZGO_77 said...

@ Gazda,
evo ja obecavam kad budem u tvojoj mahali obavezno cu doci da te vidim
ali prvo moram da rascistim snijeg...
Mozes predpostaviti da ovde na sjeveru nije nas lako ko vama juznjacima
Vi nigdje ne mrdate bez losiona za suncanje a mi nigdje ne mrdamo bez lopate i kese soli

veli kipozdrav sa sjevera

p.s.
a sto se tice nekioh situacija...
[kao npr anonilusa]
nek ti na jedno uho udje a na drugo izadje, duze ces zivjeti

@ Meho M.
hvala za tu informaciju vezanu za grijalicu.... nije na odmet i to znati

dalibor bilic said...

I dalje pratim sta se desava na Sumbolovcu.Da ne ispadne ,na nacionalnoj bazi,Cole je odlucio zapalit vikendicu ,covjeka ,kojeg zove ,,moj brat,, al Muslimana.

dalibor bilic said...

A za kraj ,mog danasnjeg ,,dosadjivanja,, jedna ,,biznis,, vjest koja nema il mozda ima veze sa ovim sto se dole desava.
,,Opet washington post. kaze,, Srusila se fasada sumarskog fakulteta u ,pazite sad ,,Vlasenici,, jebo te auuuuhm a sta je sa fasadom fakulteta ,,Nuklerane medicine ,, u Vlasenici naravno.

Čole said...

Nisi dosljedan! Obećao si da ćeš brisati glupe komentare a ti ne da ih ne brišeš nego si se i ti pridružio svojim! Buhahahaha

Anonymous said...

obecanj ludom radovanje

Darko 007 said...

Dalibore, drago je i meni bilo da sam te upoznao, i hvala na gostoprimstvu tebi i Dijani, a posebno na poklonu kojeg sam za 24 sata ekspresno "progutao", mada puno sporije nego sto je prozdljivi punac sinoc progutao Lunu Fantasticu, bez icije pomoci.
Sitne duse nek ga puse, anonimno, a ja cu citati redovno, kao i dosad. Zivio!

Anonymous said...

@ Cole
Novinarima ne vjerujem ni kad sute, a kamoli kad pisu. Posebno mrzim kolumniste ; zacahurili se u lijeve ili desne opcije, pa tuku li, tuku.

Anonymous said...

@ Cole,
kas znas dobro komandovati
zasto ti nemas BLOG?????
sve bi ljude rastjerao
ccccccc

rajskadjevo said...

Sutra je valentinovo..gazda baci malo romantike u sutrašnju kolumnu za nas žene....csssss

dalibor bilic said...

Pratim i dalje sta se desava na ,,demonstracijama ,, u Sarajevu.Eto juce je dosla i naka muzika.Kad je dernek nek i hala gori.
Moja rajska ovo sa dernekom i halom je tesko prevest na Rvatski,al da je romanticno ,jes vala.

Staracki dom demokratije

 Amerika je zemlja najvece  ,najdeblje , i briljantne ,svijetske demokratije ,sve do trenutka ,kad to mora i dokazati,Onda to   lici  na sve...