Monday, March 10, 2014

Raja

Pod pojmom ,,raja,, se podrazumjeva ,gotovo savrsen, odnos  izmedju  pojedinca sa drugim pojedincem ili odnos jednog covjeka ,prema izabranoj grupi ljudi,ali se poslije  ublazio ,pa je bilo i raje sa posla raje iz skole ,raje sa lopte i tako dalje,sto ni priblizno nije  jacine pojma ,,raja,, bez atributa.

Na hijerarhiskoj listi odnosa medju ljudima ,poslije  raje, dolaze prijatelji .prijatelji  su negdje 75 posto raja ,ali prijatelj  ne podrazumjeva   totalnu intimnost na svim poljima  kao  raja.Ima nekih  stvari  gdje prijatelj ostaje  u autu ,iz ovog ili onog razloga,dok  raja sve zna.

raja su oni pred kojim nemas tajni ,osim onih sto nikom ne kazes.pred tobom ,raja takodje nemaju tajni.Sa rajom se  dise ,uzdise ......izdise 

proslo je  mnogo godina  od kad smo  se razdvojili od svoje ,,prave,, raje.Bez izuzetka, silom.Neko otiso vamo ,neko tamo ,neko osto,al danas je situacija  takva  da je od one orginalne raje pod kojom se podrazumjeva naj cesce ona iz mladosti, ostalo jako malo.Vidjamo se ponekad u rasparu ,tesko  svi  na istom mjesdtu u isto vrijeme.Bude lijepo ,ko sto je i bilo i traje kratko kao sto  sve lijepo  traje.

Onda smo  svi nasli novu  ,,raju,,

Kad bi vam rekao ,da  niko od danasnje moje raje  ne zna koliko zaradjujem  ,a niti da ja znam koliko oni zaradjuju,vjerovali bi mi samo ovi iz Amerike.Jos kad bi vam kazao ,da to niko ,nikog i ne  pita ,nebi vjerovali,a raja.

E ovo je novi oblik pojma raja ,koji je nastao na ,,drugom terenu,, i u  drugim vremenima .a koji se prema mom tumacenju uspio ubaciti izmedju  ,,one prave raje,, i prijatelja .gdje sve  ,,stima,,  po novim  pravilima i jos kad se doda  manjak vremena ,tesko se radi,  fizicki umor,dobijas  odnose  izmedju ljudi ,koji su  visi od obicnog prijateljstva  i nizi od ,,prave raje,, a koji su zasnovani  na realnosti  vremena i prostora kome trenutno pripadamo.

Licno poznajem a cuo sam puno vise,ljudi ,koji su imali tu srecu ,da neko od njihove ,,prave raje,,,stare raje ,  dodje da zivi u Ameriku  i to u isti grad.Tumaciio sam to ko njihovu srecu i vlastitu nesrecu ,jer sam ne spadam u tu grupu.Tako je bilo na pocetku.Danas  se gotovo bez izuzetka  svako od ovih ,vise druzi i vidja sa ,,novom,, rajom nego sa  onim starim.Ne znaci to  da su prestali biti raja i da su postali  ,,stranci,, ali im sad druzenje sa  ,,novim,, ljudima vise godi  nego sa  ,,provjerenim,,

jeli ,,raja,, ekonomski pojam.Po onim kriterijima ,gdje je  i kad je nastao nije,po ovim danasnjim jeste,gdje se covjek i nesvjesno ,opredjeli za nekoga  od prilike njegovog ekonomskog statusa ,pa slijedi nadogradnja ostalih odnosa .Ovde govorim iskljucivo o ,,normalnim,, ljudima a ne onim  koji se  za bilo koju vrstu druzenja iskljucivo opredjeljuju na  vjerskoj i nacionalnoj bazi.

Znaci danas imamo  ,,novu,, raju  sa kojima se druzimo i staru raju ,,za kojima uzdisemo,,Lijeepo je i jedno i drugo i mozda bi bilo naj realnije  ove ,,nove,, svrstati u red ,,raje sa posla,, raje  iz kafane , raje iz ulice ili ..lopte,, i dati im ime ,,.raja  ,,Iz novog zivota,, sto podrazumjeva da ona iz ,,starog zivota,, jos tu pripadaju,ali i da su ova ,,nova,, nasla svoje mjesto.

E sad odgovor i na pitanje ,zbog cega  su oni sto su ovde dosli ,ko,,stara raja,, spali na status ,samo kad se pomenu.Imao sam priliku  da u nekoliko navrata  spojim  ,,raju iz proslog,, zivota i ovu iz danasnjeg.Ne ide,odnosno ,bez ,,veze,, u ovom slucaju mene ,niko se od tih  nije nastavio druziti  ili kad malo  ,,zavrtim,, i sebe stavim u poziciju ,da me takodje neko doveo kao  , svoju ,,staru,, ili   ,,novu,, raju nisam se bas osjetio ko na vlastitom terenu.

I manje vrijedne ,odnose medju ljudima ,nego sto je ,,raja, je tesko objasniti,a ja bar pokuso.Mozda  rodbina  ...frnj ..864 ...kr ,grrrrrrrrrr2 ,1  .........#@%&..

15 comments:

Kevrin potok said...

Boljke dijaspore. Vjerovatno vam svima malo zasmeta kad skontate da ste se u neku ruku odrodili. Ja istu raju imam od prvog osnovne, znam sve o svakom, svaki od njh sve o meni isto, pa i kolika su mi primanja, i samo je nekolicina zbrisala vani ali i njih vidim, uglavnom ljeti kad navrate. Ne valja biti repa bez korijena po stare dane. Samo toliko od mene.

dalibor bilic said...

Dok cekamo komentare ,slusajte muziku iz naseg studija.

Meho Mekinro said...

Kol'ko se ja sjecam istorije , i moje i opste , pod rajom se podrazumjeva skup kokuza.

Anonymous said...


Raja se ne trazi. Raja dolazi sama po sebi, onako, spontano, a da nisi ni svjestan. Nesto kao ljubav. Valjda tako bude sudjeno, pa se Raja desi.
Forsirano "pronalazenje" Raje u specijalnim okolnostima (promjena zivotne sredine u nekoj dalekoj zemlji, na primjer) je uvijek osudjeno na spontani abortus.
Raju i slicnu "talasnu duzinu" je puno lakse naci dok si mlad, lud i neopterecen bremenom zivota teskim, ozbiljnim i opasnim ko infarkt.
Istina, cuda se dese. Neki sretnici tvrde da su uspjeli pronaci (ili barem misle da su) Raju i u tudjem svijetu pod stare dane. Ja nisam. Ima tu poznanika, malo srcu blizih ljudi, pa hajde da budem optimista i kazem nasao se u dalekoj vukojebini i prijatelj-dva, al Raju ne nadjoh. Nazalost.

Anonymous said...

Zbog ovih slavuja uhvati me nostalgija za onom gluhom i slijepom garsonjerom.

Marijan said...

Raja...
Bili smo raja dok nismo počeli zasnivati vlastite porodice... ostali smo to i dalje ali...
Počeli smo polako da se udaljavamo, svako se sobom zabavio... nije više bilo vremena za ona bezgranična druženja, gotovo svakovečernji odlasci na korzo, pa onda u gradsku kafanu, igranke u Fisu i Slozi, igranja lopte na Koševu. Bilo ih je i dalje... opet ali?
Na kraju rat je sve to raz*ebo... uglavnom odoše 'tice svojim jatima pa i ako se nekada i vidimo... ma nije više to to! Onih ''pravih'' u Sa. ostade nas vrlo malo.
Bio sam sada dvadesetak dana ''vani'', sa svojom djecom - sin, snaha i troje unučadi. Rastanak je kao i uvijek, težak, sa suzama, Al' jedva sam čekao da ugledam ovu našu nesretnu Bosnu pa kakva god da je... Drag mi bi i onaj kreten taksista što nam uze 25 KM od aerodroma do K.b.
Dobro Meho pusti istoriju...
Raja, ta riječ u Bosni znači nešto mnogo više, čak uzvišenije!
Pozdrav svima!

davor said...

Težka tema, težka za pisati i objasniti. Čovjek mora imati dosta vremena da o tome razmisli. Za mene su još uvijek samo raja iz ulice i raja iz Gimnazije, a ostalo je surogat. Ovdje u Sloveniji malo ko kaže To je moj prijatelj, samo ovaj kolega, te ova kolegica. Meni kolega nešto službeno, kao neko sa posla.
Ovdje kada neko upotrjebi riječ raja ( Slovenci) misli kao neko ko je siromašan, jadan.

Anonymous said...

Onih " pravih " ostalo je vrlo malo i u drugim BH gradovima. Prije bi ih se moglo nazvati podguznim muhama zbog odnosa snaga koji vlada na pojedinim podrucjima. Nije takvo ponasanje za osudu, mora se nekako prezivjeti.

Anonymous said...

Za onoga sto nije "raja" obicno se kaze da je supak.
zembo48

Anonymous said...

Kao mala raja sjedili smo na korijenu drveta, konkretno lipa, i nije nam smetalo ni ime, ni odjeca, ama, nista.
Dijelili zalogaje i bili siti.

Sa skolovanjem, zenidbom ili udajom raja se udaljavala, ali se opet nalazili tokom ljeta, tamo negdje, ili pod lipom ili na bazenu.

Neki su prosto bolovali za svojom rajom da su zaboravljali na svoju porodicu. Bas kao Francuzi, sve za prijatelja, a poslije se ispostavilo da ti prijatelji nisu bili prijatelji, vec paraziti, blago receno, gljivice candida.

---
Sa ratom je dolazila nova raja, nepoznata raja koja je uskakala kao hitna pomoc, odnekud ispadali pred nas i isto tako nekuda nestajali.
Kako nazvati tu raju? Andjelima?

Mogu reci da mi je drago vidjeti i nesto stare raje, ali mi je drago i tim nekima, novima, kojima ni ime ne znam, da kazem dobar dan, da se nasmijem i mahnem rukom kad se vidimo negdje u podzemnoj, autobusu, trajektu...
i vama sa bloga, ej, raja sa bloga, kako to svemirski zvuci...jos bolje, somovski :)

Dje si some? Dje si ribo?

Vozda raja, Feniks

rajskadjevo said...

Ja recimo se nastojim što manje vezati općenito za sve ljude pa bilo to prijatelji, raja, kolege... volim se stalno kretati u novom društvu i upoznavati nove ljude..kad osjetim da to smeta nekim mojim prijateljicama i da me to počne gušiti polako se udaljujem od istih,,to je tako samo zadnjih par godina, prije sam bila strahovito vezana za neko društvo za neku raju.međutim kad sam shvatila da smo svi mi ionako samo putnici kroz zemlju i trebamo samostalno koračati a ne biti ovisni o nekim međuljudskim odnosima ..dobro je imati društvo i prijatelje ali nikako biti vezan i nostalgičan...meni stalno uletavaju novi zanimljivi ljudi jer obično u ovom životu dobivaš puno toga ako nisi vezan za te stvari.....dakle;
"The more we are willing to loose, the more we actually gain ".

Anonymous said...

Kad 'raja' cuti...ili pusse ili su pod stolom, a mozzda je neko otissao u ribu?

Feniks

(na Serbian kafe traze neku Alapaccu, je li ona bila ovdje? Navodno je on umro...pa zzena obavjesstava raju?
ako vas zanima:
http://www.serbiancafe.com/lat/diskusije/mesg/18/16667194/don-huano-ova-zena-trazi-alapacu.html?17

Micko said...

Pa kako ste mi raja.Evo da se i ja ukljucim nakon kraceg odsustva.
O raji je Meho rekao sve.Mozemo mi mudrovat sta hocemo.Svak ima svoju raju.Kokuzi svoju,bogatiji svoju.To je vazda bilo tako,pa i sad.

Nego da vam nesto kazem u povjerenju.Zadnjih dana sam bio u pustinji u sredistu ove zemlje.Nema telefona,radija,tv,interneta i svega sto cini ovaj svijet naprednim.Danju smo lovili kamile i divlje magarce,a nocu spavali pod vedrim nebom.Noc je interesantna.Gledam zvijezde kroz durbin i cujem krikove divljih zvijeri.Vremena za sva razmisljanja na pretek.Preporucio bi vam svima da malo tako nadjete neki dio svijeta gdje sve miruje.Koji je to bio psiciki odmor nemate pojma.
Cim smo izasli na autoput koji povezuje sjever i jug odma su se ukljucile stanice,mobiteli sa zakasnjelim porukama i sva ostala skalamerija.Tada je pocelo ludilo.Stali smo u nekom gradicu u brofl i odgovorili na sve pozive i poruke pa se onda dobro zabavili s kurvama i litrima raznih rakija kojima ni imena ne znam.
Dosli zivi kuci i sjebani do daske.
Dobro je bilo.

dalibor bilic said...

Dok se ,,raja,, kiseli ,rajskoj ,,uletavaju,,

dalibor bilic said...
This comment has been removed by the author.

Serdzada

 Zdravstvena zastita  i sve okolo nje je jedna od tema  kojom se niko ne voli baviti ako ne mora,Oni koji znaju vise od ,,jednog,, obicno pa...