Sunday, March 2, 2014

Metalac

Dok ,,radi,, ovo sa Prvom gimnazijom.

Skola je imala dvije fiskulturne dvorane.Jednu velicine  4 ucionice ,gdje su  vjezbali muskarci i drugu ,ciji su prozori gledali na dom JNA ,velicine ,jednog i po razreda,,gdje su ,,skakale,, curice.Tako je bilo tokom cijele godine ,a cim se snijeg otopi ,eto nas skupa u Metalcu,igralistu iza gimnazije ,gdje se dolazilo  kroz prolaz izmedju zgrada gimnazije i umjetnicke skole.Tamo se  fiskultura  radila zajedncki,ali uvijek sa 2 profesora ,jedan muski za decke i drugi zenski za  curice.

E da se sad malo vratim na onu ,,veliku,, salu.Dva kosa ,nekoliko  gimnastickih sprava i ispred svlacionica.Vode ni za lijeka,mislim one da se cojk plakne poslije  fizickog,kad je bilo na rasporedu ,recimo 3 cas ,a  nakon toga jos 3 ,pa smo svi lijepo ,,mirisali,, na znoj,do kraja nastave.Dobro ,nije to bio bas pravi  znoj ,nego onaj mladalacki ,sto se mogo i pretrpit.

Mala sala je takodje  imala 2 kosa na udaljenosti  5 metara jedan od drugog i svlacionicu ispred a i drvene klupe uza zid ,gdje su  sjedile  nase drugarice ,koje taj dan  nisu vjezbale ,nego imale  one prve menzese.

Prava fiskultura se radila u Metalcu.Rukometno igraliste,odbojkasko i kosarkasko.Takve sportske terene u to doba nije imo ni Hauard.Bila je i svlacionica  a bilo je i tekuce vode,hlade ,taze,  i obavezni ,,Bajro,,podvornik ,sto je tu i zivio.Ako covjek zaboravi onih 9 mjeseci fiskulture  provedenih u  skoli ,onda je 2 mjeseca fiskulture napolju  bio jako lijep dogadjaj.Disali punim plucima ,trcali ,skakali ,gledali guzicice i sisice nasih  drugarica .....

profesor ,fizickog vaspitanja,legenda prve gimnazije je  Bio Fazlija.generacije ga se sjecaju ,sto je uspio da od  fizickog napravi predmet ili skoro predmet,a poznat je bio i po tome ,sto je vise volio  one klasicne socijalisticke sportove,atletika ,gimnastika ,nego one sa loptom,pa se ponekad znalo desiti  da svih 45 minuta provedemo  trceci okolo,bez dodira sa loptom i njenim carima.Dobri stari Fazlija.

Covjek pod cijom sam  ,,fizickom ,, komandom naj vise proveo vremena ,zvao se  Dobro Suko Suko je bio sa Pala ili Podgraba ,sportista od glave do pete ,Skijas ,teniser  i profesor koji je dozvolavao vise  inspiracije  u radu sa loptom -igi u kojoj je i sam cesto ucestvovao.Kod  Suke ,na casovima je ,,visio,, Ajdin Pasovic ,skijas spustas,od jutra do maraka,a valjda su se poslije skupa i vracali Cirom na Pale.Imao sam i neke kontakte ,poslije zavrsetka gimnazije sa Sukom,,ali se sve  izgubilo ,da bi povremeno cuo o tome kako je Suko napustio gimnaziju ,postao teniski trener negdje u Svajcarskoj i onda poslije ,kazu  sagradio  privatni  tenski teren  na Palama.Koliko  ga je koristio,ne znam tacno,ali  saznao sam  da je umro mlad ,od opake bolesti.Dobri,Dobro Suko.

Od ,,zenskih,, profesora  sjecam se jedino Jasne ,ne znam joj prezime,atraktivna plavusa ,dobra dole ,dobra gore ,zategnuta i gore i dole i stanovala u gimnaziji,Specijalnost joj je  bila vjezba,stojeci lijevom rukom dodirnuti desno stopalo,-jedan,jedan,dva dva,rti dva  ,uh,, bila je sampionka a ove nase drugarice ,onako ,trc ,mrc,mada su vjerovatno i one ,kasnije  sve to razradile.Za ovu vjezbu  naj vaznije je bilo iskustvo.Mi po 17 ona oko 30.Zar ima bolje  kombinacije za mastu.Jasna je stanovala  u sobi ,sa desne strane ,odma do ulaza ,vjerovatno je to nekad bilo spremiste ,pretvoreno u stan.ko sve  od nas ,napucanih ,u to doba nije pozelio  odradit fiskulturu u toj sobi i,poslije sestog casa,al neko garant jest.Znaci  bilo je i sexsa u zgradi prve gimnazije i nije sve spalo na ,,nauku,,

Druga gimnazija  je imala pravu   fiskulturnu salu ............. ma jebo  salu ,a danas kad o svemu dobro razmislim,bez obzira na sve ,od moje generacije ,,i dalje mi je puno drazi i blizi Emir Kusturica nego bakir  Izetbegovic.

6 comments:

davor said...

Druga Gimnazija je imala dvije fislulurne sale, iste veličine.

Anonymous said...

Moja skola je, za to vrijeme, imala vrlo modernu sportsku dvoranu. Sati fizickog odgoja su uvijek bili zadnji, peti ili sesti, a decki i cure su ih imali u razlicite dane. Malo je bilo cura pa su spajana po dva tri razreda. Komadi su se odmjeravali uglavnom na skolskim turnirima koji su se dogadjali na nasem igralistu smjestenom izmedju skole i dvorane. Uvijek sam bila zadnja u koloni, a prva u vrsti ispred gimnasticke sprave. Dobro mi isao " socijalisticki sport " gimnasika, posebno razboj i greda.
Jedne godine razrednk mi je bio prof fiskulture, inace svojevremeno etablirani BH gimnasticar. Bilo mi je malo cudno sto se prema meni odnosi s prilicnim uvazavanjem jer smo se sretali samo na razrenim satima. Puno poslije sam saznala da su se tada vodili dosjei za svakog ucenika. Pod imenom i prezimenom doticnog profesori iz svih predmeta su upisivali svoja opazanja o tom uceniku.
Inace ta sportska dvorana je pred kraj socijalizma pretvorena u shoping centar.
A imali smo mi i svoj komitet, i svoje novne, i svasta nesto.

Anonymous said...

Prof. fiskulture, kako to gordo zvuci (ze neke)...bili lokalni galebi.
Sve je to na Jahorini tamo neke godine polagalo ispite...samo sto curice to nisu znale.

Fizicko vaspitanje: crni sorc, bijela majica...kontrola cistoce svaki put.
U stroj, prvi, drugi, prvi, drugi, na desno... pa trci, ili u krug kao konj, ili hajde na vojnicko igraliste, zagrijavanje do iznemoglosti, a tako je i danas u skolama. Malo je promijenjeno.

Vi zaboravili da je trebalo naci posla za mladjahne partizane;

ma, ko je mislio oko partizana, mislilo se oko momaka i cura, je li me pogledao ili je zasluzio samar.

Bilo mi pravo drago kad su ukinuli gredu jer se jedna prosto nabila, prilikom naskoka, na onu gredu sto su nas forsirali da vjezbamo.

Greda...a djaci ni naocala nisu nosili, sto mi rece jedna da je naocale dobila tek u 18 godini, pa vi zamisljajte kako je to 'bilo kad je bilo'.
Ili kolut naprijed, kolut nazad...ja budalastog svijeta uciteljskog;

de danas probaj kolut naprijed...valjda nas vjezbalo da se kolutamo zivotnim stazama, ko ce ga znati. U ono doba nije bilo predvidjanja buducnosti ili bolje reci napretka.

Uopste, kome u zivotu, ko zavrsi gimnaziju ili tehnicku skolu, ili medicinsku, hajde i automehanicarski zanat, kome treba greda za vjezbanje?

Sve je to bilo djecije obdaniste u odnosu na pravi fakultet.
Feniks

čole said...

Dalibor je zaboravio spomenuti i bazen sa pjeskom i pristojnim zaletištem za skok u dalj. Tu sam prvi put preskočio pravu letvicu. Fiskultura je bio jedini predmet kome sam se istinski radovao. Za razliku od Dalibora koji je najviše volio predvojničku, ccccssss!

Udinese said...

Jest da je bio uz Prvu gimnaziju ali sam u Metalcu proveo dane igrajuci basket pa me za njega vezu najljepse uspomene. Prosle godine sam bio na otvaranju Filmskog festivala i gledao Beraci željeza u Metalcu. Dosao sam malo ranije i sjeo bas na mjesto gdje je nekad bio kos i to onaj desno gledajuci iz pravca Gimnazije na kojem se uvijek igrao basket . Zasto se nikad nije igralo na onom drugom do danas mi je ostala misterija. Tako mi je dok sam čekao početak filma kroz glavu prošla sva ta raja koja se tamo okupljala bez obzira na školu u koju se išlo i godine starosti. Bilo nas je od godišta 50 i neko do 60 i neko. Najvažnije je bilo imat strpljenja i čekat da tvoja ekipa dođe na red jer nikad nije bilo ispod 7-8 ekipa. A onda borba za pobjedu kako ne bi ispo i opet se hladio...... Tužan je sad Metalac ma kako dobar film bio....

marijan said...

Nesto mi se sa sjetom podsjecate na dane dok je ``vladao mrski diktator´´ i omrazeni komunizam!?
Al´neka riknuce i taj kapitalizam...
-Vratit ce se Valter:
http://www.youtube.com/watch?v=BDZ3jUB0C1M

Zombi

 Nije  vise pitanje ,hoce li ,,studentski protesti ,protiv rata u Gazi,,kostati  predsednika ,Bidena ,nego koliko ce.Jest da su studenti al ...