Monday, July 7, 2014

S U P

,,Sekretarijat  unutrasnjih poslova,, ili kako smo ga  od milja i ljubavi  ,skraceno zvali ,SUP ,nije bilo mjesto gdje se covjek mogo zaposlit  na ono sto se zvalo konkurs, oglas i slicno.Tamo se  iskljucivo zaposljavalo na vezu ,ali je trebalo imati i  dobru ,,kreditnu istoriju,,  odnosno dokaze  da ti  preci nisu ostali duzni ,,narodnoj vlasti,,

Ovo je prica o 2 moja jarana ,sto su radili u Supu ,a poslije u Mupu  i kako su razvojem  dogadjaja postali  ratni profiteri.

Sa zavrsenim  fakultetom  i sa malo srece i veze si mogao u Sipad ,Unis, Energoinvest ,ko pripravnik ,tamam da imas platu ko   cistacica u supu.Poso dobar  ,,mantil  zaduzen ,sesir isto.,,Hala,,  inspektor,genter ,  ili detektiv.Plata ko  3 od jarana iz  ,,samoupravljanja.Sve organizovano.Zajednicki dovcek Novih godina ,odmaralista na moru od Neuma do makarske,Plave kupace gace sa cizom.Ni  kafica nije falilo .Dobro valjalo se tu  i slusati da neko nebi protiv  ,,drzave i naroda,, ali jedan  fin zivot ,sto ga je sup organizovao  za svoje radnike.Svaku ljubavnu vezu  u trajanju vise od 7 dana  se moralo prijaviti.One flertove nije ,mada nisu bili  preporucljivi.Zenilo se  uz provjeru ,,bek graunda,, Znaci kad ti sekretar da ,,zeleno,, odnosno u to doba je bilo ,,crveno,, svijetlo i kad kaze da je mlada  provjrena ,moglo se pred maticara.Svadba u domu milicije.

Ako ima  nesto da nije valjalo ,a nema, onda je to da supovci nisu imali pasos.odnosno nisu mogli u inostranstvo ,pa su im farmerke iz Trsta donosila raja ,al uvijek za broj manje ili za  tri vece ,pa ako si u ono doba  na ulici vidio covjeka  da se  ,,stiso,,  ili da mu  Leviske spadaju ,znalo se da radi u Supu ili da je vojno lice.

E kazem ova moja dva jarana uzivali  dok narod ne progleda i izabra svoju vlast,Sve se desilo preko noci.Ujutro  kad su dosli na poso ,u Mupu od portira do ministra   promjenili kape ,skinuli sesire i nabacili  il fesove ili kokarde  i sto je naj gore  nije bilo  vise i da hoces.Dobili odma prekomandu.Jedan u Grahovo ,drugi u kalesiju.Nisu otisli.Utom dodje i rat i ova moja dvojca u ,,muhadjere,,Jedan ovde u Ameriku ,drugi negdje po Evropi.

A profiterstvo ,ratno.Da nebi rata i da narod ne ,,progleda,, nikad ova dvojca Trsta nebi vidli,otisli bi u penziju ko  ,,junferi inostranstva,,a vako nema zemlje i  grada sto nisu obisli.I sami sebi sad kupuju farmerke.probaju.

Kaze neko da nikad onu svecanu  policisko-milconersku uniformu i sapku  nisu vratili ,razduzili  i da ,dan danas ,kad im  dodje,,obuku na sebe ,stanu pred ogledalo ,a sve po mjeri.na nogama  tvrde ,crne borovo cipele ,od tucane koze.

Bila su to lijepa  vremena.Narod miran, poslusan ,plata dobra ,ma ko sa slika  Mujezionovica ili Berbera .Harmonija zaustavljenih  pokreta  ,Butik 22 decembar ,preko puta  Pozorista.,,Cvarak ,150 Dinara.Dupli ,dvije stoje.

A krali samo lopovi.

40 comments:

Anonymous said...

A moj jaran supovac, imo putovnicu i mogo i u SAD i SSSR. Mogo birat zenu kakvu je htio i vjencao se u crkvi na Dolac Malti sa jenom iz Kaknja. Za olimpijadu mi sredio propusnicu da mogu s autom na sve i jednu predstavu od Zetre do Jahorine, Trebevica, Igmana i Belasnice. Kad nigdje nije bilo kave on je meni donosio po 20 kila. Za benzin nikad nisam stao u red a uvijek pun rezeorvar. I za teske prekrsaje mogao te spasit od zatvora. Eee koji je to supovac bio, a ne ko ovi tvoji.
Z.48

Marijan said...

Ne bih nešto protiv državnih organa, ni bivših, ni sadašnjih.

rajskadjevo said...

Dosta jadikovkanja o tim prošlim vremenima...GOTOVO JE ..nema više..uopće ne kužim pa vi ne vidite što se danas u svijetu događa? Situacija je više nego dramatična...

Unknown said...

Ako neko za svoju familiju moze reci da je supovska onda sam to ja.Osim nekoliko najblizih(da daljne i ne spominjem) rodjaka supovaca, jos su mi supovci bili brat i ujak- od mame brat. Brat druga generacija skole UP na Vracima, pa jedan od prvih specijalaca radi Olimpijade 84',pa onda ponovo, nekoliko godina pred rat, policajac u Sarajevu, i slovio je kao dobar momak.Ujak opet posebna prica.Preko 25 godina bio Nacelnik Repblickog MUP-a za kadrove. Ujak nacelnik za kadrove , a ja zavrsio fakultet i bez posla.Polije kao ozenjen 2 godine bez posla, jos dobili kcerku, supruga na bolovanju, podstanari, itd, a on nece ni da "mrdne prstom" po pitanju moga zaposlenja, a ja vidim nekoliko mojih kolega sa faxa vec rade u Rep.MUP-u( mozda je neki od njih i Urednikov prijatelj).A nasi(mama, moja porodica i njegova) familijarni odnosi super. Pitamo ga ja i mama sto me ne zaposli u Mup, a on onako hladno:"nisi ti za Mupa".Jos ga jednom isto pitali, a on isto odgovorio, i jos dodao da je za mene licno bolje bilo sta da radim,samo za MUPA nisam. Tada mi bilo pomalo krivo, ali znajuci ga dobro kao osobu, to sam prihvatio.
Zasto pisem ove privatnosti? Pa samo da kazem, da sada nakon toliko vremena, i nakon godinu dana od ujkine smrti,sam shvatio da je bio potpuno u pravu.Ja kakav sam, da sam bio u MUPU kada je poceo rat, vjerovatno bi bio pokojni ili alahrahmetile, posto sigurno ne bih mjenjao svoje stavove, i nema govora da bih prihvatio te nove pretpostavljene, postavljene po nacionalnoj osnovi, i da ne bi kao takav valjao ili jednima ili drugima, a najvjerovatnije "oboma", a to se tada "skupo" placalo.Eto ja sam to shvatio mnogo godina poslije, a moj ujko me je skontao mnogo, mnogo godina ranije, i uvidio da ja nisam za SUPA I MUPA. Sada sam mu zahvalan za to, jer sa ovom naravi, obrazovanju, principijelnoscu, ljubavi prema ljudima, i nisam stvarno za SUPA.



Unknown said...

Rajska, sta to ti vidis dramaticno.

Anonymous said...

Podsjecam da se blog zove Uspomene i sjecanja ( Ni tamo, Ni vamo )

Anonymous said...

Feniks ssapucce:

I pasoss je po zadatku; koliko ih je sad vani, ssta mislite?

Volim kad se neko najede slatkog ili malo popije pa poccne da pricaa, kao mi obiccni, eto, ne znamo te njihove marifetluke da naprave priccu od vazduha.

Ta generacija iz ove price je u penziji, sa dodacima, cak i boracku imaju...maximum 750 km (podijeli sa 2da dobijes u eurima).

Jos uvijek saradjuju sa onima ssto su 'vani' jos iz vremena Tite, kapne ponessto.

A djeca im?

Posebna prica je, i to zzalosna, oko njihove razmazene i nesnalazljive djece, kojima je sada skoro 40 g.

Za cigare za djecu se uvijek ima, oj zzalosti.

Samo jadni Mitar vjerno gura svoj bicikl bez sica i zzivi od svoje penzijice, a kako zzivi to samo on zna.

Feniks

Anonymous said...

Za Svabe navijam veceras.

z.

Anonymous said...

Uz poznatu navijacku
Danke fur Deutchland!

rajskadjevo said...

Ja za Brazil,,,čini mi se da će tom bijednom i siromašnom narodu dobro doći malo veselja....

Anonymous said...

@ anonimus
ja, ja...

z.

dalibor bilic said...

Mislim da ce Nijemci veceras pobjediti rezultatom 7-1

Anonymous said...

@Z
Ti, Ti

Micko said...

Pa kako je narode radni.Niko da se sjeti sirotog Micka kako mu je u pustinji Mongolije.Jeli gladan,žedan,jeli mu zima.Da ste barem skupili stoju da mi se nadje.Ma jok.Da mi nije ovih mojih garavih ruku ja bi crko po vama.
Dobro šalim se malo.
Da ovde u Ulanbaroru ima vako luksuzan hotel nikad nisam mogo sanjat znajući kakva je ovo siromašna zemlja.Ma jebo i Hilton,i Holidej In šta je ovo.Za sada cijenu ne znam jer rudari plaćaju,a ja i Zumra smo se samo prijavili na recepciji.Sutra navece letimo za Hong.
Obećao sam se vratit do 15.7.da slavim drugi rodni dan mog unuka.

Svabe su pobjedili očekivano,ali rezultat je stvarno katastrofa.Mora da su imali kojeg igrača više.

Vozdra žurim.Tetka nisam te razumio.,a Rajska me podsjetila na majku Terezu.Daj sirotinji pa da ti zabije nož u ledja.

Pozdrav od veselog Micka,ito za svjeha važi.

Anonymous said...

@ Mick
Ne da sam mislila na tebe, nego sam te i sanjala. Kao u nekoj smo prasumi, daleko jedno od drugog, a ti si naciljao snajper na mene. Ja znam da si to ti, ali ti ne znas da sam s druge strane ja. Iz sve snage vicem :" Mick to sam ja, zmija ljuta ", ali glas ne izlazi iz grla. Probudi me strasan prasak. Nisam znala jesam li s ove ili s one strane. Jutros sam skuzila da je moja mica-prasica s poprilicne visine srusila staklenu zdjelu na pod od keramickih plocica.
Lijepi ti pozdrav.

z.

čole said...

Ti supovci, to vam je najgora sorta ljudi! Zbog Sidnejca moram dodati, da je bilo i časnih izuzetaka, vrlo časnih, he,he, he.
U Vojsci sam bio jedno vrijeme pod prismotrom. To ću sazanti koju deceniju kasnije. Zahvaljujući onoj mojoj, što na umu, to na drumu, materijala da se posumnja u moju pravovjernost SFRJ, je bilo napretek.
Neki Gilezan Trajan, tako mi se pretstavio, a ja mislim da mu je to bio avatar, bio je oficir zadužen za šmekanje, tada to nisam znao. Angažovao me je jedno vrijeme da mu ko fol nešto peojektujem, ne bi li nešto izvukao iz mene. Čovo inače vrlo simpatičan i komunikativan, snabdjevao nas je mezom i pivom, stvarajući vrhunsku armosferu za zajebanciju. Taj period mi je bio najljepši. Jelo se, pilo se po cijeli bogovetni dan a što je najljepše, bio sam oslobođen zanimanja i ostalih vojničkih zajebancija. Ne znam šta je meni tada trebalo da serem nešto protiv pedera, elem, nakon tih mojih izjava, bio sam prebačen u ruke jednom rezervnom oficirčiću, koji je završio onu školicu u Bileći?! Bila je zima. Svi bi otišli na zanimanje, ja bih ostao sa tim šupkom da igram šaha. Cilj je bio, „izvući“ koji podatak iz mene. On bi pijuckao čaj, ne nudeći mene, što je u meni pojačavalo želju za pobjedom. Međutim, razlika u kvalitetu je bila tolika, da je i taj pokušaj propao.

Putujući jednom prilikom za Kikindu, svratim kod svog vodnika, da me želja mine. Bio je pravi čovo, da ne griješim duše. Dobio on onomad zadatak, da posjeti moju porodicu, kako zna i umije. Da prošnjuha, da vidi od kojih sam.
Veli on meni da ide poslovno u Sarajaevo, pa ako želim, neće mu biti teško da „pozdravi“ moje. Dam ja njemu adresu i zaprijetim, da se ne vraća ako ne navrati. I tako bi. Naravno, moji ga ostavili na konaku i dočekali k'o hadžiju. Mogu zamisliti kako su ga ugostili?! Moja stara je s obrazom svakog dočekivala, a da neće mog pretpostavljenog. Kontala, pokoj joj duša, ovaj može valjat' onom mom malom, ccccssss.
Moj stari, vrhunska naivčina. Kad ga s vrata vidiš, dao bi mu gutu love na čuvanje, iako je bio prijeratni komunista. Eto Sidnejac, nije samo tvoj stari bio časni izuzetak, i moj je.

Šta je moj vodnik mogao prenijeti svom pretpostavljenom? Rekao mu je sljedeće: „ Il' se radi o vrhunskom „elementu“ ili o običnoj bitangi i zajebantu“, misleći naravno na moju malenkost. Od tada su me definitivno popustili.
Moram reći, da mi je ta godina u vojsci teže pala nego one tri i po u Sarajevu. Nema idiotskijih institucija od vojske i SUP-a a sada MUP-a.

dalibor bilic said...

Mogu mislit koja je tu stela trebala da ,,nespsobni,, Hljubomir ode u vojsku.Da nije ,nebi se mogo ni ozenit.
A nije samo da su ga pratili ovi iz kasarne ,nego i Rankovic i po Udbe radilo na njegovom slucaju.Mislim da je u to doba bio drzavni neprijatelj broj 1,covjek koji je kocio ,,drzavni aparat,usporavo samoupravljanje i nas put u Socijalizam.
Eto mi cemo mu i oprostiti ,al istorija nikad.

rajskadjevo said...

Ja mislim da je u ono vrijeme bilo puno homoseksualaca............

Anonymous said...

Feniks salje pozdrave svima, prvo muskima, pa onda zzenskima :)
-----
Micko, Micko, tetka Ti je u gaccama, a i rafaelo :) 2 x

Gledam one sjajne golubove u mom parkicu, i mislim kako Ti, Micko, ganjas te svoje djevojke, a onda mi pade na pamet da 'one Tebe ganjaju' i doganjaju.

Sta me nisi razumio? Da planiram da dodjem pa da objasnim?
Ali, onda i Ribara da povedem da imam zajebantsko drustvo :)

Oni iz Sup-a/Mup-a mene zjb, pa i ja njih malo, onako, za meze, samo specijalce u penziji :)

Podrav svima, jopet,
Feniks

Micko said...

Zmiji ljuta ,legenda kruži medju svim lovcima svijeta da se cijev od puške može razvalit pred očima ako se puca u zmiju.To su mi kazali još davno moji preci,a i Australci vjeruju u to.Da li je istina ne znam jer nisam probao.Inače pušku nikad nebi uperio u ženu.Previše vas volim da bi to uradio.
Tetka fala na objašnjenju.
Pozdrav iz Honga.

čole said...

Micko ba, zaviri malo u sanovnik, pa vidi šta znači kad se sanja puška, ha,ha! Čestitim ženama na san izlaze tegle i šerpe! Što li nam ovo nema Odozgo_77?!

Anonymous said...

@ Cole
Ne mogu vjerovati da netko u ovo vrijeme cita sanovnike, baja, vraca, copra, gleda i fidzan i grah, zabija kolceve...
A tebi na znanje : ono sto hocu uzmem, ne zivim u snovima.

z.

Micko said...

Bravo zmijo ljuta.Neka si ga oprala.Čuj čita sanovnik.Šta se dogadja kad neko mog jarana Coleta sanja.
Odosmo proslavit uspješnu posjetu Mongoliji,a već smo se rastalili.Prošlu smo super kao i uvjek.Nema toga koji se može pohvalit sa poslovnom partnericom kao ja.Nema.
Pozdrav iz lijepog i velikog Honga.

rajskadjevo said...

Joj ja sam se opet zaljubila....

Unknown said...

Pa zar si i prestajala ....

Kevrin potok said...

Godine prolaze a tuga raste iz godine u godinu.

Anonymous said...

@ Rajska
Ne izazivaj Micka i ostale, puknuce od ljubomore.

rajskadjevo said...

Ne mogu ni jesti ni spavati....
Ma ne izazivam, samo se malo žalim...

Anonymous said...

@ Rajska
Zalis se zbog leptirica u trbuhu-svasta.

Anonymous said...


Ne kazu dzabe da se ni kaziprstom ne pokazuje u pravcu osobe, a tek pusccetinom, u snu, ha, ha, ha.

Kojeg je kalibra bila, kratkocijevna, dvocijevna, ili ona duga, francuska, iz srednjeg vijeka, a mozda je bila banana.

Klimaks i hormoni, tegle, a moguce i epruvete, i puzevi.

Hajde da pitamo one iz MUP-a sta oni znaju oko toga. Naslusali se u toku rata seksualnih pricica.

Po cijeloj EU, a i Americi, Australiji, o Africi da ne pricam, veliki biznis, cak i uz placanje poreza, oko bacanja graha, gledanja u solju i kojekakvog bajanja, a o BiH da i ne govorimo, uz uticaje Juzne Srbije.
.
Eno vam na youtube da vidite uz cinjenice, a i Sup/Mup i ostali sto stite drzavu znaju za sve to.

Evo sta kaze Otac Stefan, a na toj strani imate toga koliko hocete, proucavajte:

http://www.youtube.com/watch?v=7yyP7TnFKH8

Feniks

ODOZGO_77 said...

Izgleda da se niko nije zabrinuo za mene nego samo Cole.
Situacija je ovakva, moj muz nije otisao u Brazil nego je otisao u Europu na 2 mjeseca i ja sad UZIVAM [ uziva i on kako mi se cini]
Ovde svratim na sekundu da vidim da li ste na broju i zurim dalje.
Vidim da je sve pod kontrolom. Teta R se vratila. Svi smo na broju (-:

Sto se tice sanovnika- vazda mi je pored jastuka. Stalno tumacim snove i zabavno je.

@ Rajska,
fino je cuti da si zaljubljena, da li opet u svoga muza ili profesora joge?

@ Z
jedna moja prijateljica ide kod babe koja cita TAROT karte i kaze uvjek joj baba sve pogodi.

Sto ljudi , sto cudi i isto ima sto nacina da se zabavimo

pozdrav ekipi

Anonymous said...

http://zanimljivosti10.blogspot.ca/2012/09/hrvatska-23-u-europi-po-broju.html

Anonymous said...

Draga Odozgo
To ja Colu bockam. Uvijek je zanimljivo procitati njegove reakcije, mada su ponekad i bezobrazne. Nisam ja tip koji ce nekome tupiti sta i kako ce u zivotu raditi, hoce li se i kojem se bogu moliti, treba li i kome stope ljubiti, kojom idejom se voditi, vjerovati u care-bare... Kako god ja ne volim da mi se docira, tako se i sama cuvam toga da nekome solim pamet. To ne znaci da necu reci sta mislim o necemu ili nekomu, ali niposto necu misliti da to treba biti neprikosnoveno za nekoga drugog.
Uostalom i meni su se dogadjale neke stvari za koje nisam imala racionalno objasnjenje.
Evo i jedne price koju sam davno cula od svoje mame, a dogodila se njenim prijateljima u vrijeme 2ww. On je bio direktor jedne velike tvrtke. Jedne noci odveli su ga partizani. Ocajna supruga, nakon sto danima nista nije cula o njemu, obratila se hodzi za koga je cula da je vidovit. Ponijela mu je kave i secera sto je navodno tada bilo vrijednije od zlata. Hodza joj je rekao neka ide kuci, muz ce se sutra vratiti. Kako sam ja tada razmisljala o tome ?
1. Mozda je hodza bio u vezi s partizanima.
2. Mozda je odvedeni kao ugledna osoba bio predvidjen za neku razmjenu, pa nije proslo.
Ako dodam da je muz bio Srbin, zena Hrvatica, a hodza...
U tom svjetlu, a u danasnje vrijeme mogle bi se izvesti jos koje-kakve konotacije.
Cinizam ? Mozda.

z.

Anonymous said...

@ Odozgo
Ne rekoh ono zbog cega sam i pocela pisati komentar : zivi i pusti i druge da zive... cak i kad ti je muz u pitanju. To je otprilike moja " filozofija ".
Lijepi ti pozdrav.

z.

čole said...


Ne reče nam bona najvažnije, šta su bili ti partizani što odvedoše tog Srbina i vratiše li čovjeka? I ja svašta pitam! Pa samo mi se kaže.
Muž bio Srbin, veliki biznismen ali slab u krevetu. Biznis i sex nikad nisu išli zajedno! Eto vam, za to najbolji primjer, Dalibor. Dalje! Žena Hrvatica, pored muža, bez muža. A takvih imate gdje se god okreneš. Evo na primjer Rajska i Odozgo_77. Žene u najboljim godinama, toliko bi toga još mogle dati a muževi jebivjetri, samo lunjaju unaokolo. I?! Ništa i, žena fino pozove „partizane“ da muža Srbina odvedu na „razmjenu“ . A partizani u patroli bili Muslimani. Pa da, bilo je i nekoliko Muslimana u partizanima, cccccsssss.
Elem, čovjek joj se nikad ne vrati, još ga traže! Kevro bi kao zaštićeni svjedok, možda mogao dati kakvu korisnu informaciju. A možda i Nesloga nešta zna, po baabinooj liniji, cccsss?!
Interesantna priča, nekako životna.

Micko said...

Stari ljudi bi rekli sljedece: Srbinu daj uniformu,Hrvatu uime oca i sina,Muslimani konja i dvije žene,i imat ćeš mirnu državu.Kad malo bolje razmislim dok je tako bilo i bila je država,a sad kurton od drzave ili više njih.Znali su stari nešto.
Nego reci ti meni moja ozgo mogu li ja doć u lov dok je amnestija,ili si ti zaboravila šta smo se dogovarali.
Rajska ja te potpuno razumijem,ama bolje nego iko.Samo nastavi ionako ti niko neće zahvalit na ničemu.
Pozdrav iz Honga.Sutra se vraćam kući.Večeras će bit luda noć.

Anonymous said...

Tebi se Cole sve mora nacrtat. Vratili su ga sutradan, bas kako je rekao hodza. Covjek nije bio vlasnik, nego direktor tvrtke. Gospodin od glave do pete. Studij zavrsio u Pragu. Da malo prosirim pricu ; nakon rata na njegovo mjesto postavise seljaka od Grahova. Nije islo. Nisu komunisti bili glupi, vratise gospodina inzenjera na direktorsko mjesto i on osta tu dok se nije iskolovao moralno-politicki podobniji kadar.

z.

Anonymous said...

Joj Cole, koji si ti Sejtan.
Prcim ti idola.
Z.48

čole said...

Što se ljutiš Zembo, nisam ja rek'o da Muslimana nije bilo u vojsci, bilo ih je, samo hi je malo bilo u partizanima!
Zembaga, jarane, moj ti je idol, konj! Najljepša i najpametnija životinja. A ti ako si zameračio, ne branim.

Anonymous said...

Moze ako je kobila, inace ostavljam ga tebi, jebote sto ga fino opisa,.
Bolje nego ijednu damu sa ovoga bloga. Moj Ljubaaga.
Z.48

Ima (li) boga

 Valjda moras biti ili kriminalac-ubica ili policajac da  pokusas objasniti  kako  je moguce da ovaj prvi ,ubije 4 cuvara zakona  koja su do...