Thursday, March 12, 2015

Ciglane

Ma tu sam ja .Hvala sto  niko  ne pita.Nisam se ulijenio ,ali mi se prvi put desilo  da napisem dva texsta  ,jedan za drugim  do pola  i ostavim.kako do pola.Pa eto tako ,ucini mi se  zanimljiva tema na pocetku ,a onda izgubi smisao.Radi se iskljucivo  o pricama  o bivsoj domovini.Motiv da pocnes  i u nastavku izgubi zelj  da zavrsis.E necu ,kazem ja sam sebi.Ako sad popustis  ode u nedogled, i ni jedna tema povezana sa Bosnom ti se nece  uciniti  inspiracijom i motivom.Zato cu objaviti ove dvije ,,polovne ,, price ,a i da sam ih zavrsio ,isto  je,Svedno.

To sto se ja sjecam ,da je na mjestu danasnjeg sarajevskog naselja  Cighlane ,nekad bilo  brdo ,ispod kojeg je  ,neka mala fabrikica pravila  cigle ,nije znak da  dobro pamtim ,nego da sam star.

Gledam  ,juce, slike   Ciglana  u  texstu da ne radi  ,,koso lift,, .Izgledaju danas ko neki  favel u  Riju.Prljave i zapustene fasade ,Grafiti  i uopste jedna tuzna slika  naselja  kojim se sarajevo nekad ponosilo.

Prebrzo je ono zajednicko  postalo nicije.U ciglanama se ,,dobijo,, stan.Neki su ga i kupili ,al malo njih.Svi oni sto su nekad nesto znacili ,zaduzili socijalizam ,po raznim osnovama ,ko nagradu za vjernost  dobili su stan na Ciglanama.Direktori ,politicari,umjetnici ,visa  i visoka klasa  besklasnog drustva .

Ciglane su za ono doba  bile  lijepo naselje.Arhitektu je uspjelo  da se sa stanovima ,kaskadama ,popne na vrh kosevskog brda  i da svaki stan dobije  svoje sunce. i pogled.Lokacija je takodje bila jako  dobra.malo sklonjena  od centra  al pet minuta hoda do njega.U podnoziju  su bili trgovacki sadrzaji.Dobro ukomponovani   u cijelinu.U sredini je radio  lift.Dvije kabine koje su  vozile  ljude gore i dole do njihovih stanova.Moglo se i  stepenicama  ,al bas ako moras.Ako je za ono vrijeme bilo naselja koje  je ostavljalo idilicnu sliku gradskog zivljenja onda su to bez sumlje bile  Ciglane.

ne znam zasto ali  svaki moj  odlazak u Sarajevo ,poslije rata, nije mogao proci da u tom kratkom vremenu bar nekoliko puta ne odem tamo.U  kafane redovno.izgledalo je sve isto a nije bilo.Previse auta ,previse poslovnih prostora ,previse ljudi.

Fasade na zgradama ,mislim da niko nije osvjezio od doba kad su i   napravljene.uso smog i cadz  u malter.

Ciglane su jedan od primjera  kako je grad poceo propadat i da sve ono  sto nas je vezalo a bilo  zajednicko,preko noci postane  tuzno.Ljudi se povukli u sebe u svoje stanove.Iza dobro zakljucanih vrata je drugi svijet za kojeg me nije briga.preko noci  slomili preko koljena sve ono sto se  gradilo 40 godina.Ciglane jesu pravljene da  stanovi budu  lijepi ,ali  isto tako da  kompletna slika naselja bude  samo dio toga.

Sunovrat  drustva ,koje se kompletno osjeca prevarenim ,od onih sto su varali do onih ,sto i danas zive sa tim posljedicama.Ko je tu koga ,preko Ciglana prevario.Iz  svijeta onih sto su dobijali stanove ,na Alpasinom ili dobrinji ,ciglane su u startu bile ,prevara ideala.Ti nikad  i nisu mogli svariti  da za sve nije bilo  tu mjesta i da je neko moro i na Mojmilo.E to je problem.Zasto bas ja  na Dobrinju a neko u Ciglane.

Rat nije donio socijalnu pravdu nego novo raslojavanje ali sad po nacionalnoj osnovi.Mnogi su  napustili svoje  stanove ,a kupili ih  oni ,sto  su u ratu dosli do para na razne nacine,a oni drugi sto nisu mogli ,kupovali su   stanove na Alpasinom.Opet nepravda ,krug ,koji se vjerovatno nikad nece zatvoriti i stic.

9 comments:

Mick said...

Pozdrav iz lijepog i velikog Hong Konga.
Odo sutra u prodavnicu koja se zove Tesla da nadjem lustere za novu kuću,a usput da ih pitam jeli on bio musliman.

Hashim said...

Kol'ko ja vidim ( po Micku i onome Sandzakliji ) taj posljednji srbin , sto ga sahranise muslimani, je Nikola Tesla!

Marijan said...

Zajebnuh se - na pogrešno mjesto stavih komentar:
Mala ispravka, nije tu bila neka mala fabrikica nego četiri velike ciglane. Tri su se nalazile na prostoru od ''Pucareve vile'' do Koševskog brda, a četvrta otprilike gdje je sada pijaca. Asortiman njihovih proizvoda bio je veliki - sve što je tada tržište tražilo od opekarske industrije.
---
Stanovi? Građeni su za ''elitu'' i to je sada privatizovano, došli ''neki novi klinci'' * ebe se koga kakva mu je kuća izvana (znaš ti nas, j... t. n..). Svakome guja u šlajpeku.
Koliko para toliko muzike - nema para, nema muzike!

SARAJKO said...

E pa dobri ljudi ja sam odrastao na ciglanama ulica Avde Hume 1 prve zgrade u srednjem nivou kada se krene sa gorice !moj dedo je dobio taj stan Poslije 25 godina sluzbe na zeljeznici bio masinovodja. Jedno 7 godina je bio presjednik sindikata zeljeznice Jugoslavije, znaci nikakav podmiceni politicar!

dalibor bilic said...

Prvo Nikola Tesla je Hrvat a drugo dedo ko fol masinovodja ,a predsednik sindikata zeljeznicara Jugoslavije.To ti je ba ko danas ,,clan glavnog odbora SDa.

SARAJKO said...

Dedo je bio masinovodja 18 godina i pogino je u ratu noseci vodu

dalibor bilic said...

Ok Sarajko ,samo sam se salio i zao mi je dede,mada moram priznati ,da prije ovog tvog javljanja ,nisam mislio da su na Ciglanama stanove dobijali i mashinovodje .
Inace Nikola tesla je bio Amerikanac ,odnosno bio je Srbin i Hrvat ,kad nista nije bio i da je ostao ,tamo gdje je bio ,nista od njega nebi ni bilo.

Mick said...

Znaš Hasime koliko se krvi prolilo da bi se slušali crnomantijasi.Ako muftija kaže da je Nikola musliman,onda je to istina.Ako pop kaže da je kršćanin onda je i to istina.Ko je protiv on je i protiv naroda.To ti je tako kad pametni usute,budale progovore,a fukare se obagate,kako bi rekao Ivo Andrić.
Možda je i on bio musliman.Bio sam stvarno ovde u Hongu u radnji Tesla gdje se može kupit sve iz Evrope i cijog svijeta.Oni kažu da je Tesla amerikanac.Ma šta Kinezi znaju o nama.

Danas sam bio na ručku u zabljem restoranu.Bilo je super,ali jebo meso koje se bez k....pravi.Nije to ono.Nego sam ja našao krmecu butkicu pa ću ja to na svoj način da vide šta je meso.

Marijan said...

Odkuda znaš da žabac nema k...., il' si provjeravo?

U potrazi za srecom

 Da paradajz    ,umjesto Mexsikanca  ili nekog  njemu  slicnog -po ,,geografiji,,,sto preko  zice ,zida i rijeke,mora   dodje u Ameriku ,i k...