Sunday, February 28, 2016

Samo je kafa vjecna

Pozelio sam ,uz jutarnju kafu,prelistat novine.One velike ,nezgrapne ,cuti ,kako papir suska.Zadnj put ,kad sam kupio  nedeljni ,,Orlando Sentinel ,je bilo jako davno.Cetri ,,kile,, novina ,skupa sa reklamama ,kostalo je Dolar i pedeset centi.

Poranio jutros po hljeb.prije osam.Normalna   nedeljna  jutarnja tisina u mom naselju.Uobicajno je bilo ,da pokupim  novine  u najlonskoj kesi ,ali sam otkazo ,nakon sto sam  u cosku garaze ,nasao 4 takve kese ,nedeljnih novina ,bacene  i  ,ne otvorene.Normalno je bilo  i to da svaka  kuca  Nedelju zapocne na isti nacin.Nije mi bilo mrsko.obiso sam krug .Kuce su jos tu ,al ni ispred jedne ,nema  novina.

U Starbaku je jos uvijek  najbolja kafa.Sjede ljudi  ,piju kafu i citaju ,,laptope.Suskaju samo  aparati za exspreso kafu.Kupujem hljeb u lokalnoj samoposluzi  i ,,Novine,,Kostaju 3 Dolara.

Vracam se kuci  i listam  vijesti ,koje vec  znam od juce.U danasnjim nema ,al bice sutra sigurno, da je opet  neka mediska  kuca ukinula svoje stampano izdanje  i da nastavlja na  Internetu.Ptice umiru pjevajuci a  novine  ,Suskajuci.

Veceras je Oskar.Milion puta sam vec rekao da nisam bas ljubitelj ,,filma  i da je Holivud  vise ucinio ,na sirenju opsteg  zla ,nego na propagiranju  umjetnosti.Sticajem nekih  okolnosti ,gledao sam  vecinu filmova ,koji su ove godine nominovani za najvisu nagradu ,americke filmske akademije  i nisam ionpresioniran ,mada trebam napomenuti ,da se moj odnos prema  filmu ,iskljucivo zasniva ,na tome ,svidja li mi se ili ne ,a ne na ,skrivenoj taktici , sta je reziser ,htio da kaze i kako su to odradili ,glumci.Oskara dodjeljuju  ,,profesionalci ,, po njihovim kriterijima ,odnosno ljudi  koji vide ,,kako igrac igra i kad nema lopte.ja uvijek pratim samo onog  sa loptom.

Sta je razlika izmedju ovog vecerasnjeg i recimo  onog  Oskara ,prije godinu i vise dana.To sam procito,a da nisam nebi ni znao.Medju nominovanim ,u svim kategorijama ,nema ni jednog ,,crnca,,Oni koji zivot  gledaju u crno bijeloj tehnici ,reci ce da nije slucajno ,oni drugi ,medju koje i sam spadam ,nebi to ni primjetili ,da neko na to nije skreno paznju.

Veceras  ce biti ,,bijeli Oskar,, svidjalo se to nekome ili ne ,a dogodine mozda  Oskar po kljucu,koji bi morao zadovoljiti ,rasnu ,nacionalnu i polnu strukturu.

Znaci ,ako neko ima scenario -pricu ,prvo  mora  rasporediti  likove po rasi,nacionalnosti i  religiji ,pa kad to zadovolji ,sto je nemoguce,paziti da dovoljno likova ,bude i  ,medju ,,gud,, i medju ,,bed,, gajs ,da se neko ne uvrijedi  i da ne kaze ,,sto su svi negativci crni ,muskarci i recimo Muslimani.

Koliko je samo filmova zapoceto scenom ,djecaka koji sa bicikla baca nedeljne novine ispred kuce ,nakon cega dolazi obavezni  dostavljac mlijeka u  staklenim flasama sa sirokim ,,grlom,,Bila su to ona ,,dobra stara vremena ,kad se na    zvuk  staklenih boca i  suskanje novina cekalo ,ko  sastavni dio nedeljne idile .

Danas je sve ,,krik,, i samo je  kafa ostala ,,vjecna,,

1 comment:

Anonymous said...

Franco je jos zziv, ssto je ccitao ccitao je, ssto je pio kafu negdje daleko---nema visse.
Sad ima i specijalnu narukvicu, ne smije napustiti objekat bez potpisa pratioca u spec. knjigu;
Nema visse kafice na Aerodromu, ili u mojoj blizini.
Nije njemu ni do kafe, njemu je do drusstva, da malo parla talijanski, ali pretjerao,
desi se i starijima,
doveo neko drustvo na spavanje u Dom za penzionere;
hajde ssto je doveo, vec ssto su ih uhvatili!

Sve ostarilo, a pravila koliko hoccess...de upamti sve to!

I jos placa $3.500 doll. za necitanje novina, nepijenje kafe, cak i onu narukvicu...bio nekad raccunovodja, a sad mu drugi vode raccune.

Eh, zzivote...drzzite se svoje kucce, makar i bajate novine ccitali!

Feniks




Sega i za ,,mal,,Tito

 Jest da je  sitaucija u Bosni   ,ozbi;ljna -kao trajno stanje ,pod kontrolom, ali  utjeha moze biti   da je i ...  uvijek na granici  komed...