Monday, April 4, 2016

Hari iz Nabraske

Harija i Marinu sam upozno ,e sad ko ce se sjetit kad ,uglavnom ,,davno,dok su se jos zabavljali .Sa harijem me upozno moj  drug  Dado ,stanovali obojca u onom  plavom neboderu ,preko puta   Ciglana .Dado i Hari  su raja iz djetinjstva  a ja sam tu upo ,ko ona dodatna  raja ,sto nije  skupa isla u skolu i  bile komsije ,,nego neko  sto ga je vrijedilo upoznat.Izlazili smo   ,po kafanama ,kaficima ,vidjali se  toliko koliko je bilo potrebno ,da bi sve to malo ,,ohladilo,, kad smo se  pozenili  i imali manje vremena za ,,suplju,,Poslije dosla djeca  i kako to vec  biva , ,ostali smo .dobri prijatelji u granicama ,sve vecih obaveza.

Dado je na pocetku rata otiso u Svedsku ,u stvari nije pravo, nego ,,poso,, u Makarsku,a zavrsio u Geteburgu. , Parkiro ,,Yugu ,,  na parkingu ispred  zeljeznicke stanice i na voz,,sa namjerom da se vrati u Ponedeljak,  i u taj  Cetvrtak  je poceo rat ,a,snimak  Dadinog  Yuge  ,bio  u svim  vijestima ,ko jedini auto na parkingu ,po kojem  su  padale granate.Dado je i danas u Svedskoj.

Harija sam  poceo vidjat svaki dan  ispred Jugobanke  ili na stepenicama  starog Radija u Danijela Ozme , ,tu si ili  dole u podrumu  kafane  San,,       ,mogo u to  doba vidjet  sve one sto su  ostali ,na pocetku rata u Sarajevu,dok se lomilo.Tu su dolazili i oni ,sto su namjeravali ostati a i oni ,sto su trazili informaciju kako se ispaliti.To ispred Jugobanke je mozda trajalo nekih  dvadesetak dana  do pocetka pravog rata ,a poslije kad  je u Radio uselio Prvi korpus ,,najcesce se  tu trcalo ,kako zbog  vojne komande  ,tako i zbog  blizine predsednista ,omiljenih meta  za artiljerce sa brda.

Harija sam poslije toga vidio nekoliko puta i to u redu za vodu .Sad kad se sjetim rata ,jdna od  zanimljivih stvari je bila  i to kako su ljudi preko noci ,,nestajali,, i poslije sam cuo  stotine prica o tome ,kako se  to vece ,,sjedilo,, i  sutra nigdje covjeka ,a da nikom  nije reko  da ide.

Hari je ostao u Sarajevu iza mene.Prijavio se sa porodicom za Ameriku i dobio Nabrasku.Sto bas tamo ,e to neznam ,kao sto ne znam ni to sto sam ja dobio Floridu,a neko Nort karolinu ,ali nas nisu smijestili ,,ublizu,, nego ,,dobro rasporedili.

Nisam Harija  znaci vidio  vise od 20 godina ,mada smo se culi  nekoliko puta ,Nije ni njega put  vamo  vodio ,a mene jos manje u Nabrasku.

Doso mi Hari danas  sa unukom Ima pet,.Prekrasna  djevojcica ,koja sigurno nece  nikad upoznat onu ljepotu ,sto ju je ,,dedo, nekad , imo ,ali  ni bit nesretna da joj  je i uzmu.,Bili u Dizniju ,pa navratili.Imali smo 3 sata ,da se sjetimo  svega i onog od prije rata  i onog u ratu i ovog za 20  godina Amerike,Sve po jedan sat.Malo .Sbrda  s dola.Pocnes od  Olimpijade a zavrsis ,kako si  dobio prvi posao  ili od Parkuse ,pa  ,,imal nasih,, ovde i tamo.

Kad su otisli ,falio mi je bar jos 3 dana ,da pola kazem i da  deset posto  cujem ,al sve su to slicne price ,isti putevi .Ista je Florida i nabraska  za sve one ,,prevarene ,, iz sarajevskih kafica ,sto se danas nadju  u 20  godina,da kazu kako je bilo ,ko svijedoci proslog  vremena  koju ni jedna prica nece vratiti ,al hoce pomoc da se razumije.

Dado jos  zivi u Geteburgu.Ne misli se nigdje vracat,nema gdje , ko ni mi,a znate   sta bi sa onim njegovim  Yugom,Izvukli  ga sa parkinga ,jednog mirnijeg dana,kad se manje pucalo,  i odvukli  u garazu ,gore iza Plavog nebodera.Mjesec poslije ,,Celini,,  razvalili  vrata i ko zna poslije   gdje je  i na kom smetljistu istorije Yugo zavrsio.Mi na Floridi ,Nabrasci i Svedskoj.

29 comments:

Anonymous said...

Bass sam se danas nessto mislila; nisam trazzila puno: obiccnu svakodnevnicu, porodicu, posao, djecu...

Dodje mi da sve slike pocijepam, izgorim, pa opet stanem...ama, uradit cu 'delete', i koliko ce to biti 'delete'...
---
Najbolje mi je bilo kad sam issla u 'sskolu'/college, ucci novi jezik, update svoje skills, pissi zadacce na novom jeziku, podvlacci rijecci koje znass iz svog maternjeg jezika a koje su korijenom sliccne novom jeziku...ucci, ucci, djeca isto tako, niko nikog nije pitao kako smo se osjeccali u Novom Svijetu...hrabri druge...i opet hrabri druge kad zapadnu u depresiju, mladje...

mozzda ccu i ovo delete...Ssta najvisse boli? Izdaja, razoccarenje...

Feniks





Micko said...

Pa kako je narode moj.Cim se ja izgubim u suma i gorama zakuha se,a ne treba.Moj se jaram Colek trudi stalno da dokaze da su svi kurvini sinovi i da je rat dogovoren,ali svi ga pogrsno shvate.Hvala cetnicima,ustasama,mudjahedinima,i ostalim budalama sto me istjerase na startu tako da im ne moram bit sluga I gledat njigove glupe glave,i klanjat im se i odobravat ono sto oni misle,rade,i govore.

Marijan said...

Nisam mislio komentarisati, ne volim o ratu, ali ode mi malkice pritisak od komentara prošlog posta...
Nego čini mi se da sve *ebe neka nostalgija... i ove što odoše, a i ove što su ostali, žaleći što i njih ne protjeraše bar one neke "dobroćudne bele 'tice"!

Čole said...

Šesti April je dan oslobođenja Sarajeva, dan koji se tradicionalno obilježava svake godine. Sutra je taj utorak, šesti april. I povodom tog datuma bit će otvorena izložba u prostorijama Udruženja likovnih umjetnika BiH, Kolegium Artistikum. Tu izložbu ne propuštam ali ne zbog izloženih radova, nego zbog raje koja je ostala i koju ću tu sresti, ako uspijem koga od njih i prepoznati.

Od početka ll.svj. rata, pa do onog davnog Šestog Aprila 1945-te, dana koga sutra obilježavamo, u Sarajevu su gotovo svi Jevreji pobijeni ili deportovani u Aušvic. Nešto malo njih je uspjelo „pobjeći“ u partizane a oni malobrojni, najsretniji, domoći se Palestine. Knjige starostavne kažu da ni Srbi nisu puno bolje prošli. Da ne griješim dušu, bilo je ubijenih i Muslimana, doduše, samo onih koji su bili Komunisti ili podržavali iste.
Kontam, pa mi nešto nije jasno. Nijemci nisu mogli sve to sami odraditi! Srajevo je oslobođeno Šestog Aprila 1945-te, pitam se od koga? Od nekolicine Nijemaca ili od „Sarajevskih duhova“?!
Sutra, na tradicionalnom otvaranju izložbe, prostorije Kolegium Artistikum-a će biti prepun uglađene raje, unuka pobijenih Sarajlija i unuka „Sarajevskih duhova“, koji će zajedno zapljeskati uobičajenoj prigodnoj riječi.

Micko said...

E da nastavim.Sad sam na jednom vecem brdu i ima bolji prijem.Posjeti me Colek na 6.April,a ja se sjetio mog oca.On je dobio tu sestoaprisku nagradu,pa orden rada sa zlatnim vjencem i sat omega.Mozda zato sto je bio pametan ili budala,ali komunista nije bio.Cuvam ja to sve,ali ne znam zasto.Na svakom cosku u njegovom stanu bilo je Titovih slika,malih mramornih bista i knjiga,a eto nije imao partijsku knjizicu.Nevjerovatno,a.Tada su se mozda cjenili dobri ljudi,ili ko zna sta.Nevjerovatno,a.
Po cemu se danas tamo ljudi cjene.Znaju oni.
Nego ja i ovaj moj majstor nismo nista guzili ima skoro mjesec.Jebe nas oranje drzavne sume.Ali kako dobismo slucajno prijem nadjosmo da ima neki brofl na jedno 50 km,pa kontamo sutra tamo ako ne bude kise.Prognoza je dobra,ako je vjerovat satelitu.

Čole said...

Svašta se ovdje pisalo i o svačemu ali nikad niko nikoga nije počastio sa četnik, ustaša, beli orao i tome slično. A najmanje se to očekivalo od Marijana. A čime sam ga to nagazio?! Što je pokušao zataškati zločine koje su počinili „Branioci Sarajeva“!? Digoh mu pritisak što spomenuh te zločine! Bravisimo Marijane!

Anonymous said...

Eh, Ribaru,
isto se dessavalo i u Beogradu, II Svj. Rat; Jevreji stradali od 'domaccih izdajnika'...

I Blajburg, na kraju II Svj. Rata je bio stradanje od partizana...a Englezi dali pristanak!
Priccao mi liccno ccovjek koji je pucao iz mitraljeza po vagonima...

Sve cce pasti u zaborav...

Feniks

Marijan said...


Vidim da je Čole, pobrk'o lončiće!?
1. "Svašta se ovdje pisalo i o svačemu ali nikad niko nikoga nije počastio sa četnik, ustaša, beli orao i tome slično".
2 Što je pokušao zataškati zločine koje su počinili „Branioci Sarajeva"!?
---
1. Koliko znam, nisam ni ja. Gdje je bilo ko i kada vidio da ja nekoga nazivam kao što je gore naveo, izuzev zločinačkih hordi kojima je u smrt u Bosni bila zanat.
2. Nikakve namjere nema o zataškavanju zločina, uglavnom je dosta toga poznato gledajući ovdašnje izvore informacija. Gledajući izvore bivše protivničke strane ti zločini konstantno rastu, sve dok se jednog lijepog dana ne poravnaju "tasovi na vagi"---
Zajedno smo četiri godine iz "iste ćase govna jeli" pa me čude Čoletovi stalni napori na umanjivanju krivice "onih gore", povećanjem krivice "ovih dole", ne bi li se nekako postigao balans.
Ovu priču da smo vrlo često sami sebe ubijali je poseban biser koji ću teško prihvatiti.
Uvijek se sjetim završetka komentara Stanka Cerovića sa RFI radija poslije granate na Markalama (pominjao sam ga): "Sve i da su građani Sarajeva izvršili kolektivno samoubistvo, oni nisu krivi!"
---
Čudi me da Čole kao veliki ljubitelj metaforičkog izražavanja, ne konta, al' šta ga znaš... dođe to s godinama!

Hashim i Sena said...

I ja se ne sjecam tog prozivanja kao cetnik , ustasa i sl, al' je bilo i ima sada prozivanja partizana u smislu "i oni su eto supci".
Pravilno bi bilo, poslije svega sto smo vidjeli i culi svojim ocima i usima u ovo nase vrijeme , nikada ne pomenuti partizane u negativnom smislu , i ostaviti ljudu poput Katalinskog izvan bilo kakvog, naseg, deklarisanja.

Anonymous said...

@Cole kako je bilo u Visegradu? zar si se vec vratio?
Pogledaj ti dobri moj Cole na sahat.. koji dan ti trebas u kolegium: u utorak ili srijedu, (ili 5-og ili 6-og aprila)
Cini mi se da ne znas jesi li posao ili dosao. Lijep provod ti zelim.

Anonymous said...

Chole ba, sto zapoce ovu ratnu pricu? Ja sam se naprimjer u zadnjih par godina srecom totalno ohladio od razmisljanja o ratu, sto zelim I tebi. Cetvrt vijeka proslo. Potpuno je bezpredmetno raspravljati jel granatu nasumce s brda ispalio Boro ili je Mujo sakrio mrud pod pijacnu tezgu, koliko je ko koga pobio iz koliko pokusaja I jel Luburic vjesao prije nego sto prereze vrat ili poslije. Treba se okrenuti buducnosti. Ja sam sve svoje slike u ratnoj monduri spalio da djeca nekad slucajno ne nadju.

nesloga

Čole said...

@Nesloga
Lijepo zboriš a drago mi te i vidjet ovdje, jer zbog takvih ovdje i dolazim. I Feniks dobro primjeti ono sa Beogradom. Samo što je danas riječ o Sarajevu a kad bude godišnjica oslobađanja Beograda, bujrum, neka napiše i ona šta zna. I na kraju napisa: “Sve će pasti u zaborav”, u šta veoma sumnjam.
Što se tiče traganja za istinom, mislim da u tome nema ništa loše, dapače. Po tvom rezonu, trebalo bi pustiti i Karadžića! Ono što je radio nema veze, bilo pa prošlo, treba se okrenuti budućnosti. Pusti mi te demagoške priče Nesloga. Svakog šupka treba za muda objesit. Gledam u Indiji kako to rade sa onim što su silovali neke djevojke. Žene im sude! Ubiju boga u njima.
Gledam i pada mi na pamet onaj vic: “Nemojte ba udarat ćoeka, sve po istom mjestu”,ccccssss!
A što se okretanju budućnosti tiče, nemam primjedbi. Ja sam se i u ratu zajebavo, išao na Darivu lovio ribu, vozikao se biciklom od linije do linije, uz duž i poprijeko. A možeš mislit kako se tek sada zajebavam. Ali ovim šupcima ne mogu nikako halalit! Radim na tome da ih se pofata ako je ikako moguće. I pored opstrukcija “ovih” što ih štite.

Bio sam sinoć u Kolegiumu, bilo metar raje a bilo i jarana. Djevojke prelijepe, mladići napucani, moja raja omatorila ali nekako dostojanstvena. Bilo i govorancija i pljeskanja, kako je i red. Eto, halalio sam njihovim dedama, ccccssss!

Želio bih Marijana podsjetiti da me je zamijenio s nekim, kad kaže da je sa mnom jeo govna iz iste ćase. Evo me prođe merak i za pivom!

Micko said...

Paprica lili Nesloga pisao prije da su oni samo drkali na zuci.Dje je tu borba za nezavisnu BiH.Cuj spalo slike u uniformi Alijine vojske.Ma e ja bi ih spalio.Svaka cast.
Ja i moj majstor uranili jutros u 4 sata.Popili kafu,doruckovali i otisli da nadjemo brofl.Malo oblacno,ali ko ga jebe.Kad se dokopasmo prave ceste onda potjeraj kao da nas neko goni.Nadjosmo mi kafanu i brofl.Unutra sve neka olos i svi kokuzi.Zovnemo svima po duplu,sto je vrlo pozeljno,ali i opasno.Pitaju oni nas i kud smo i oklen smo valjda da skontaju s kakvim budalama imaju posla.Ja kakav jesam,ali ovaj moj kiwi preko dva metra,a metar preko ledja.Zovnemo mi jos po duplu svima i napravimo prijateljsku atmosferu.Nakon jos par tura da smo zatrazili da selo spale,spalili bow ga za minutu.Onda u neko doba dodjose cure.Ma sta cu ti pricat.Najmrsavija mozda 80 kila.Ona sve prave krompirace.Ali jebi ga,svadje mu je bolje nego u gacama.Pokupili smo mi dvije prve,pa onda opet svima po dupla,pa dvije druge,i prodje dan.Molio ja onu drugu guzaru da skinem kondom i davo joj stoju extra,ali nema sanse.Uglavnom smo se ispfaznili i ovih sljedecih 15 dana zavrsit ce mo poso.
Zivot je kratak i besmislen,ako covjek sebi ne da malo oduska.Sta kosta neka kosta.

rajskadjevo said...

Tebi Micko stvarno nisu sve na broju...neodgovoran si...ali vjerojatno je besmisleno tebi davati lekcije o boleštinama...e ..ja ne bi s tobom spavala nema šanse...

Anonymous said...

@nesloga, kolko je tebi godina ? 40 i koja ? Imas jos neku buducnost pred sobom, ovim đuturumima na blogu ostala je samo proslost

dalibor bilic said...

Dobar je ovaj ,,Cmore,,U prvom komentaru ,najavljuje svoj odlazak u Kolegij artistikum ,,da bi nas u zadnjem obavjestio i da je bio.Jebo te ko da je iso na ,,Cabu,,Nedaj boze ga poslat u ,,Luvr,,Osto bi ko eksponat,
Nesloga je totalno u pravu.Onim poginulim na Markalama ,nece bit lakse ,jel doletila ,,odozgo,, ili roknula ispod tezge ,pa ako covjek ne moze zaboravit ,mora se potruditi ,da stalno ne misli o tome,
Rajska kad si pocela nabrajat ,,skim nebi,, de malo pobroj i skim ,,BI,,

rajskadjevo said...

Ovo je fakat vijest da prostitutka ne želi s Mickom bez kondoma..pazi ONA NE ŽELI ...sad kad bolje razmislim ima tu rezona....mislim da bi mi manje bilo riskantno spavati s dotičnom nego s njim...manja šansa da nešto pokupim....dakle anketno pitanje na blogu?
S kime mislite da je riskantnije imati sex? S dotičnom prostitukom ili Mickom?

dalibor bilic said...

Zelim samo obavjestiti one koji ne znaju ,da je Rajska na ovoj stranici zaduzena za teme sexsa ,nesto ko ,,Draga saveta,,-,,Draga rajska,,

Marijan said...

Ja joj pitanja? Pa bolje izgleda svako žensko obuveno nego Mick go, to 'nako vizuelno, a o seksu i da ne govorim!

Anonymous said...

Eh Chole, nije demagogija nego bijeg od samog sebe,'vakog pomjesanog. Sto se manje ratom zabavljam to sam sretniji, a geografska distanca je bolji lijek od bilo koje droge. Kad te citam kao da mog starog slusam. Sto je stariji sve vise bi hapsio "zastarjele" zlocince, provodio pravdu, a pravde kosmicki nema, pa kontam ko ga je tjerao da se zeni I ostaje u Sarajevu. Trebao je ozeniti neku iz "okoline" kako ga je moja pokojna baba navodno nekad savjetovala.
Micko, da se drkalo na Golom Brdu, jeste, braneci grad sa 30 metaka I dva tromblona. Eno I ime su mi objavili u knjizi o slavnoj mi brigadi, pa cu morat platiti izgleda da ga izbrisu. A te sa 80 kg su mala maca, ja se ima desetak godina jednom napio na Ocea Driveu u South Beach pa platio dvije stoje iz objesti neku guzlatu crnkinju od 150kg, zamalo me nije ugusila, a nije ni da mene nema sa 190 i 100 kila zive vage. A sto je najgore cura mi bivsa ko avion sto izgleda spavala sama kod kuce.
Tako da Djevo, ne kontas ti muske porove. Kad ti muzic ode u Francusku na ljeto znaj sta ce raditi. S njim ce ti poslije povratka biti riskantnije nego s Mickom ili tom od 80kg iz outbacka.

nesloga

Anonymous said...

SRETAN TI 60. ROĐENDAN DALIBORE BILIĆU

DUBRAVKO

Kevrin potok said...

Sretno! A ovi koji bi da opravdaju krvnike nisu vrijedni komentara.

Čole said...

Bravo Kevro! Nek si ti jednom na mojoj strani!
A onom anamo, sretan rođendan.

dalibor bilic said...

Od onog ,,anamo,,
Pustite ba ovog Dubravka.Misli ako je njemu bilo 60, da svakome mora bit.Po nasim americkim mjerilima ,vasih 60 Balkanskih je ovde 43, odnosno 17 manje .To vam je nesto ko one ,,macije godine ,, samo obratno.Tako kaze matematika ,a sto se tice kako se osjecam ,razlika je jos veca ko dvije macke,,a sta jos mogu da i ne nabrajam.O onome sta ne mogu i nebi .

Čole said...

Napunio si 4 pasja života! Čestitam još jednom.

Anonymous said...

Za sviju:
Odesa file,
https://www.youtube.com/watch?v=c8GrU111BeE&nohtml5=False

Feniks

rajskadjevo said...

Sretan roćkas Gazda sa zakašnjenjem...da ti pošaljem Viagru? He he...

To s tim prostitutkama je bolesno ako se mene pita...bolesti duše...
Postavite si pobogu neke kriterije u životu...

Anonymous said...

Providna ti je priča Rajska. Hoćeš da nam ogadiš prostitutke zato što su konkurencija, vama „poštenim“. Pruže muškarcu sve što i vi, uz mnogo manje truda. A kada se sve sabere i oduzme,što se troškova tiče a i utrošenog vremena, ispadne da su i rentabilnije. A što se „njega“ tiče, njemu je sasvim svejedno.

Dado said...

Vi se našli , a kamo mene?
Nisam ostavio samo auto na zeljeznickoj stanici , nego je i vozačka ostala u autu. A zatrebala mi je mnogo puta prije nego što sam uspio položiti vozacki za zivot broj dva. Mislim da jos imam povratnu kartu Sarajevo -Ploče . Sta mislis Bili da li jos vazi? Stajalo je nesto ubrzani K4 ...

Sarajevo (za) primjer

 Da vas podsjetim ako ste zaboravili,Olimpiska je ovo  godina ,Jos malo pa  ispod ,,triumfalne,, i na vrh  ,,ajfelovog tornja brze ,jace, vi...