Thursday, April 21, 2016

Topli obrok

Kad sam prije 22 .godine zapoceo svoju kapitalisticku karijeru ,u Mc Donaldu,kao vazan ,,saraf,, u lancu ,jedna od  dobrih  stvari ,uz veliku zaradu 4,25 Dolara po satu je bila i to sto si  za 8 sati radnog vremena mogo jesti besplatno ,koliko si zelio,a i piti koliko si mogo ,ali samo  na radnom mjestu ,sto znaci ,da nista ,,dzabe,,nisi mogo ponjeti i kuci.Jedi koliko hoces ,al u kljun  nista za ,,mladuncad,,

Nisu to zvali ,,topli obrok ,,mozda zato sto je izlazilo iz mikrovalne  ili vrelog ulja ,al nije dugo ni trajalo.Sjetili se ,,Vlasi,, pa uveli da i ,,kuhari,, i ostalo osoblje ,moraju placati 50 posto onoga sto   pojedu.Dobro je to bilo ,jer sjetim se jednog Dzona ,kad je doso da radi za ,,rostiljem,, nije imo 50 Kila ,da bi ga zapamtio ,kad sam odlazio  sa ,,stojom,, garant.,,Ubucio  se od hamburgera.

Citam juce da su negdje u Bosni strajkovali rudari  i nisu htijeli izaci iz jame dok im ne isplate zaostatak  a da su i nastavili strajk ,sve dok im nisu  dali i ,,,bonove za topli obrok,,

Kad je tacno nastao topli obrok ,nisam siguran ,kao jedna od zabluda  samoupravljanja ,ali znam da sam svoje zadnje   bonove  potrosio  u restoranu Radio televizije Sarajevo ,najvjerovatnije na pivu.Hladnu.

Poslije sam radio za Dizni ,bez  bonova ,a hranu placo ko da sam   gost ,pa ako ne poneses od kuce  rucak ,racunica  kaze ,da si  od 8 sati rada ,jedno 3 radio za ,,topli obrok,,

Znaci ,,topli obrok , je bio obavezan.Tamo gdje su firme imale  svoje kuhinje i restorane  nije bilo problema .Mogo si i ,,gotova jela ,, i ona po narudbi  a i pivu .Tamo gdje nije bilo  ,,kuhinja,,  bonovi su se mogli   trositi po lokalnim samoposlugama ,a mogo si ih ,ako znas  poslovodju,, zamjenit iza Dinare ,ali uz radnu knjizicu i  dozivotnui sigurnost radnog mjesta ,bonovi za ,,topli obrok,, su obiljezili  onaj period istorije  poznat pod imenom ,,samoupravljanje  ,,toplim obrokom,,

Iz samoupravljjjanja se direktno uletilo u nacionalupravljanje ,, i  dosta se toga promjenilo,na nacionalnoj liniji mislim ,ali  se ,,topli obrok ,, nije dirao  i to je koliko ja vidim jos jedino zajednicko ,sto jos spaja ljude na tim prostorima,

I ime nije dato slucajno,Sto nije bilo ,,vruci obrok,, ili hladni obrok,zato sto pojam ,,topli,, ljepse zvuci .

Poslije Mc Donalda i Diznija sam promjenio jos nekoliko kompanija ,al ni u jednoj se nisu sjetili ,,toplog obroka,,Cak sam nekoliko mjeseci radio i ko astronaut  na svemirskoj stanici ,a da mi ni jednom ne poslase ,bonove ,Dolazili Marsovci 3x ,da im prodam ,da mi zamjene za ,,kes,, i da mi daju 70 posto vrijednosti ,a poslije odustali,Kazu odose u Bosnu ,Tamo jos jedino .ljudi  ne izlaze,, iz ,,jame,, dok im  ne isplatis ,,bonove za topli obrok,, i pivu .Hladnu naravno,U zelenoj  klipaci,sto je zarosiila.

6 comments:

dalibor bilic said...

U isto vrijeme dok sam ja pisao o ,,toplom obroku,, Micko je na predzadnjem postu objavio komentar ,kako je on ucio Latinski,,Vrijedi procitati,a inace Micko ,ono ,,vene ,vidi, vici ,znaci ,Vidi kako mu je uveno,,

dalibor bilic said...

A pjesma je za Micka i ostale ,,jebace,, sto ,,prolaze,,

Marijan said...

"Jedna od zabluda samoupravljanja"... i slićan naćin komentarisanja bivšeg sistema su omiljene krilatice naprasno osvještenih, osobito bivših komunista. Sada tvrde - ma pročitali smo mi njih još prije 30 godina.
Ne znam da li si i ti bio jedan od njih, al' nema veze... vakat ti je da kreneš Božijim/Alahovim stazama, još par sitnica i biti ćeš pravi Bosanćeros, ma koliko se trudio da se uvališ pod Amera!
---
Da bi neko bio pravi b-h patriota poželjno je:
- biti veliki vjernik (to je onaj što pola vremena predviđenog za molitvu, moli se, a drugu polovinu konta kako će koga za*ebat)
- dobro je biti bivši komunista (onako, potajno), jer oni su sada najgrlatiji protiv bivših samih sebe
- mrziti sve etničke skupine osim svoje (i "zapišavati" na svakom koraku svoju teritoriju tako da svakome još izdaleka bude jasno gdje se nalazi)
- javno se zaklinjati u one multi folove i jednaka prava za sve, ali za svoje, ipak malo jednakija
- za sve jade koji su nas snašli kriviti "onaj" sistem, komuniste i one druge kojima hvala Bogu ne pripadamo
P.S. Ne morate mi zahvaljivati na trenutcima prosvijetljenja!

Marijan said...

Šefe, pazi kako pišeš, znaš da je meni dovoljno par rijeći da se upalim...

dalibor bilic said...

Da ,,pazim,, nebi ni ,,piso,,A sto se tice samoupravljanja i Tita ,koji ide uz to ,nikad nisam bas bio veliki pristalica ,nego onako ,,umjeren,,ili ..bilo je toliko dobrih stvari ,,koliko je bilo i losih ,za razliku od danas ,kad je sve lose.I dalje mislim da je samoupravljanje bila zabluda ,za datu svijest ,kojoj je najvise odgovarala 92, da dodje do izrazaja.

Anonymous said...

Hvala Marijane bez obzira sto rece nemojte mi zahvaljivati.

Sarajevo (za) primjer

 Da vas podsjetim ako ste zaboravili,Olimpiska je ovo  godina ,Jos malo pa  ispod ,,triumfalne,, i na vrh  ,,ajfelovog tornja brze ,jace, vi...