Saturday, April 2, 2016

Ilidza

Procitah jutros na portalu Radio Sarajeva ,jos jednu od lijepih prica Milenka Jergovica ,-Zivot i smrt Josipa Katalinskog ,al kako i sam pamtim  to vrijeme  i kako  sam u njemu  i ucestvovao ,smatram  za potrebu da dodam nekoliko stvari ,koje  nece promjeniti ,, i sustinu , a to mi nije ni cilj ,nego ,biti samo prilog temi, ''''

Jergovic na pocetku svoje price kaze : U predradju Sarajeva ,Kasindolska ulica  zivjela je  deklasirana  radnicke porodice ,uglavnom katolicke.Tacno je da je pedesetih i kasnijih godina u Kasindolskoj ,koju samo pista aerodroma Buitmir ,djeli od istoimenog naselja , vecina bila radnicka ,za do deklasirana ne znam ,katilicke porodice ,ali Josip Katalinski Skija ,nije iz kasindolske ,nego sa drugog  kraja Ilidze ,naselja Vreoci ,smjestenog  na lijevoj obali zeljeznice ,sa desne strane magistralnog puta prema Mostaru ,nesto odma  iza ,,Cilimare ,naselja nastalog  oko ,fabrike  bicikla ,,Lasta,,  ciji je  vlasnik bio Pretis  i gdje je 90 posto  zitelja Vreoca  pravilo bicikle ili  djelove za njih.U doba ,,svetkovina,, oni iz Kasindolske su se skupljali oko crkve na Stupu ,a oni sa Vreoca oko crkve na Vrelu Bosne.

U Vreocima je zivjela porodica Katalinski ,imali kucu ,medju ostalih stotinjak ,a interesantno je  da je njihova i mozda jos jedna ili dvije ,bile katolicke ,a sve ostale ,,Srpske,,Mozda mi neko nece vjerovat ,ali pocetkom rata ,kad sam u Sarajevu sreo  jednog katolika  sa Vreoca ,nisam ni znao da je to bio , i kad mi je rekao da su ,,ubli ,, Skijinog brata  i kad sam pitao zasto ,dobio i odgovor  jer je ,,katolik,,sam prvi put saznao da su   Katalinski , katolici .

Igralo se na Ilidzi uvijek  dobro ,,lopte,, ni malo losije nego na Vratniku.al zacudo nikad Ilidza ,nije dala neke  ,,velike,,  fudbalere ,do ,,Skije,, Sjecam se  da je u Sarajevu  igrao Sejo Jasenkovic ,dobar half ,a poslije i Murat Saran  i jos neki ,ali ako se prica o  fudbalu i Ilidzi , ikona i onih iz Kasindolske i onih iz Butmira ,Luzana i Vreoca je  bio Josip Skija Katalinski,

Skija je bio Ilidzanac ,srcem i dusom  i kad je otiso u Francusku i kad se vratio .Uvijek je imao vremena  da se okupe oko njega i stari i mladi ,Njihov ,,Skija,, i da zaigra na male  ,kad treba,Sjecam se jedne zime ,snijeg do koljena ,na parkingu u Luzanima ,kod Rimskih iskopina  ,tekma na male ,Nigdje lopte  u snijegu ,al  ispred  gola ,koji  cuva Skija ,jedno  pet metara kvadratnih ,ne samo da nema snijega  ,nego se asvalt i osusijo.Takav je bio Skija ,Nikad se nije stedio ,ni sebe ni druge.pamtim  njegove dulele sa  skotskim centarforom Jordanom  i sjetim se poslje   skijine price ,kaze ; Jebo majku kako  cojk bije.Bijem i ja ,al on ubi,,

Kako je i zasto Ilidza ,,ubila ,, svog idola ,nikad necemo saznati i kako je od ,,Skije,, postao Katolik ,jos teze ,ali ako ima ista  za cim bi se ilidzanci danas mogli stidjeti  , onda je to ,Skija ,a da  ne trebas  medju prstima savijat duhan   i pljunut da zalijepis papir.Skija uvijek na suze tjera.

10 comments:

Anonymous said...

"Kako je i zasto Ilidza "ubila" svog idola" ...
Koliko znam Škija je umro poslije teške bolesti!!! Ne znam na koji način je Ilidža skrivila njegovu smrt?! Pojasni nam to malo.

Čole said...

Kako si napisao, moglo se shvatiti da su ga Srbi ubili. Međutim, kada je Škija umro, Ilidžu su "držali" muslimani. Pretpostavljam da si se doveo u neugodnu situaciju svojom neobaviještenošću ali će biti još neugodnije ne objasniti šta je pjesnik želio reći.

dalibor bilic said...

Jebo ,,objasnjavat,,

Čole said...

Na suđenju Karadžiću, sud je u neko doba ipak priznao da su i muslimani gađali sami sebe, doduše u "zanemarljivo" malom broju. Istina, zanemarljivo malo slučajeva je dokazano, što nikako ne znači da ih je bilo i zanemarljivo malo! Sjećam se Marijanovog komentara, kada sam ja pokušao staviti tu temu na dnevni red, da eventualni očevidci kažu nešto na tu temu, on mi je začepio usta riječima. „A šta su oni nama radili?!“ I ne samo Marijan, uvijek sam nailazio na otpor da se dođe makar i do približnog broja tih „incidenata“!
Šta su Srbi radili po Sarajevu, niti je ko skrivao, niti ih je ko branio, pa naravno ni ja ali skrivati zločine koje su počinili muslimani svojim građanima, mislim da je monstruozno. I mislim da uopšte nije bio mali broj tih „incidenata“. Da li je ikad, ikome izvršen uviđaj na mjestu stradanja od snajperske vatre?! Naravno da nije. A da li je bilo moguće saznati s koje strane je poginuli bio pogođen, pa naravno da jest! Pa vi sad sami zaključite, je li bio zanemarljiv broj tih „incidenata“?!...

Sjećate se moje priče o kopanju rova kroz Jevrejsko groblje. Da vas podsjetim. Dođem ja kući sa kopanja rova kroz Jevrejsko groblje, do kapele u kojoj su bili muslimani, kad kod kuće slušam na tranzistoru:“I danas su snajperi djelovali sa Jevrejskog groblja“!
Kopao sam na potezu od Debelog brda do iznad Hrida, sve po rubnim područjima podno Trebevića, za koje sam mislio da drže Srbi. Nikad nisam čuo snajper sa tih područja! Pa vi sad sami skontajte da li je zaista bilo „zanemarljivo“ malo tih „incidenata“!
Kad malo bolje razmislim, baš smo mi „Alijini Srbi“ prokleti. Umjest da se valjamo po podu od sreće, što nam nisu odsjecali glave, mi sada 'vako kenjamo.
A vjerujem da je sad i muslimanima krivo, što to nisu radili, mislim sistemtičnije, cccccsssss!
E sad im je kasno! Sad mi svi vala mogu popušit, k'o Šešelju u Agu, ccccssss!

dalibor bilic said...

Nikad nije kasno.Nego Cole ba ,ovde u Americi umro Ondijanski poglavica Joe zvani Vrana u 102 godini ,a guzio do stote ,a ne ko ti do pedesete ,a ostatak posvetio istrazivanjima ko je koga gadjo.Dobro nisi ti bas Vrana ,al mogo bi bar ,,Svraka,, bit.

Anonymous said...

Bilicu ti bas Coleta drzis nisko!

Anonymous said...

Vala je bio red da tom poglavici odeš na sahranu u znak zahvalnosti što si mu mazno parcelu, na kojoj si sagradio "Lunu" a još mu je tvoj Tito redovno zapišava.

Anonymous said...

Cole, Ribaru, b r a v o;


Bio je neki blog, ukinuli ga, na zzalost. Neki Sarajlija, sada je u Australiji, je drzzao taj blog, pisali svi 'ratnici' ssta se desavalo. Pisali su ccini mi se od srca, zzalost i tuga, ccak su se i svadjali preko tog bloga, musska posla.

Svaka strana pisala oko svog uccestvovanja u tom pucanju.

Komanda: Pucaj!
A zna se putanja metka!
----
Ubacilo im kompjuterski virus na stranicu pa se i ne vidi visse sta piseeee. Eee...
-----
I ssto recce jedna, sada Sarajka, za svog zeta: 'pa branio je svoje'...
Zet je zet!

Ubica je ubica!
Kriminalac je kriminalac, bez obzira ko su mu majka i otac!
Pravda mora biti slijepa!

Feniks

Hashim said...

Menschini da ovdje niko nije procitao ni Jergovic tekst ni Bilicevu ispravku/dopunu.
Sto se mene tice , u oba teksta , valjaju po dvije posljednje recenice a sve ostalo je geografija ( Bilic ) ili namjerno pogresno - da se bolje proda ( Jergovic ).
Pozdravg ispod Sene

Anonymous said...

U pravu si Hashime, sa Sene, Jergovica ne ljubim! Nekako me uzbudi...
a Bilicu sve oprasstam...svoji smo, je li tako?

Ccudan je ljudski karakter!

Feniks

Sarajevo (za) primjer

 Da vas podsjetim ako ste zaboravili,Olimpiska je ovo  godina ,Jos malo pa  ispod ,,triumfalne,, i na vrh  ,,ajfelovog tornja brze ,jace, vi...