Sunday, April 23, 2017

Prag

Sta ono  bijese prijateljstvo.Razuman , ravnopravan  odnos i  postovanje  ,plus emocije u odnosu  jednog  covjeka prema drugom ili  ista relacija prema  nekoj grupi.

O sebi mi je  i najlakse.Nemas obzira ,Covjek prema samom sebi nikad nema obzira ,sve do trenutka dok to  drugom ne pokaze.Obzir je vrijednost mnozine.Vako.Za 23 godine zivota u Americi ,nikad ,ni sam ,ni sa porodicom ,nisam otisao  u goste -kuci ,ni jednom Amerikancu ,a niti je taj isti  dosao meni ,Poziva ,sa  druge strane je bilo stotine ,sa moje ni jedan,E sad da sam ovo napisao  o ljudima koje poznajem  i cija je  situacija  identicna mojoj ,gaantujem ,rekli bi da nije tako ,te da i oni poznaju  jako puno slicnih ,ali  bas oni ne spadaju u tu grupu .

Odlazak na poziv ,bio to rodjendan,neko slavlje ,  ili bilo koji drugi povod ,a i bez pravog razloga  ,necijoj kuci na  sjedeljku ,bio je svojevremeno  ,,kult,,Po tome je nastao i pojam ,,kucni prijatelj ,, sto je bio daleko ,,jaci,, od bilo kjeg  drugog prijateljstva ,recimo onog iz  kafane ili sa  posla.,,Kucni prijatelj ,, je vrhunac  prijateljstva.

,,Mi,, smo se generalno   dobro ,,snasli,, u Americi ,mislim na sve one sa nasih prostora ,sto  su  ovde dosli  u toku i poslije rata .Koliko vidim ,cujem procitam ,tako je i Njemackoj ,Svedskoj ,Kanadi Australiji  i ,,inim,, zemljama ,,snasli,, se  sto podrazumjeva  zadovoljan i prihvatljiv  ekonomski status  ,cak i adaptaciju i asimilaciju ,al sve do granica  prijayteljstva i to onog kucnog ,gdje su vrata  ,,doma,, uvijek bila zatvrorena i za Nijemce ,Svedjane ,Kanadjane  ,Australijance i ,,ine,, a i jihova nama ,ali samo iz razloga  sto vlastita nismo  htijeli  otkljucati,

Prag u  glavi .Bez obzira koliko se trudio da nadjem neko objasnjenje ,sto ja sa zenom ne odem  Nedeljom navece  da sjedimo kod Dzona i njegove zene  i sto njega nikad ne zovem kod sebe .svi  razlozi  stanu  u to da ,,nema razloga ,,osim  da je  ,,bolje,, ostat kuci ,ne od straha od nepoznatog ,nego od  bilo koje vrste iznenadjenja ,sto ne podrazumjeva samo negativno ,nego i ono drugo  i da je puno  laksa i mirnija varijanta ,,ostati kuci,, na sigurnom,

Najveci nas problem je sto  nikom  vise ne dajemo sansu a i sami igramo sa strahom da se u njoj i ne nadjemo  i onda  ostajemo sjedit na ,,pragu,,vlastitih uspomena i sjecanja ,Ni tamo ni vamo.

12 comments:

Anonymous said...

Zanimljiv komentar i ako dosta istinit sa malim razlikama +/-. Postoje neki ljudi , koji po tvojoj definiciji spadaju u kucne prijatelje samo uvijek je tu neki prag. Kućni prag, prag tolerancije i slično. Zanimljivo u Sloveniji postoji riječ prijatelj , u upotrjebi je jako rjetko. Prije se upotrjebi riječ kolega. Čak i riječ komšija (sosed) nije puno u upotrebi barem ne kao u nas. Kada kažeš komšija puna ti usta i više je geografski pojam za nekoga ko živi door to door. Prijatelj je nekako privilegija za one koje si upoznao do 30g i kraj moj John.

Marijan said...

Prijatelj - moja definicija je otprilike ovakva: osoba koja je spremna uvijek i svagdje, u dobru i u zlu, u svako vrijeme koliko joj to mogućnosti dozvoljavaju da se nađe pri ruci. Odnos je obostran. I to je tako i bilo do onog nesretnog rata.
Na žalost, to je utopija, otišlo je u nepovrat . Sada, najvećem prijatelju „ baci pogled na šlajpek“... *ebote, tamo nije zmija, tamo je Hidra! Sreća (il' nesreća ) za to postoje banke pa su prijatelji pošteđeni tih neugodnosti.
---
Moj jaran, skupa smo odrasli, još mi jedini on osta od „prijatelja“, on i žena penzioneri prodao je auto. Na moje pitanje zašto odgovara: Znaš, dijete mi šalje nešto eurića, garaža je skupa... i sam mi je sin rekao , pa ja šta će ti tata auto!?
Nešto kontam, auto mi je sada potrebniji nego ikada, i ako je njegova iskorištenost u odnosu na nekadašnje dane ni 10%!? Al *ebi ga sin će mu prestati da šalje euriće, babo se voza, luksuzira?
---
Isti jaran. „Rikno“ mu babo prije 7-8 g. a ostao stan. Zadnjih po godine pazila ga „Šveđanka“ Fata, a „Šveđani“ promućurni kakvi jesu skontaju, dobra prilika za đabni stan. P
Obrlati ona babu, repiše babo stan na nju, a u mom jari se probudi onaj naš, bosanski inat, e nećeš majku ti! Da joj (a i sebi) zagorća život ukljući i familiju od pok. Maćehe, svugdje ih ima, Kanada, VB... Dali mu punomoć da ih zastupa... kažu ne treba nama pare od toga samo da s*ebu „Šveđanku“!
Otegao se proces godinama. Fatin sin (lokalna mafioza) mu je prijetio preko telefona tako da je i broj mijenao. Bio sam u toku cijelo vrijeme do prodaje stana. Je li mu se isplatilo, pojma nemam... znam samo da je ova darežljiva familija potraživala svoj dio.
Koliko je ko dobio*ebe mi se! Jedino me *ebe što ne znam koliko je dobila Fata!
Moj jarane jarane, jarani smo mi, ne daj da nas šlajpek rastavi!
---
Pozdrav raji uz izvinjenje što sam razvukao, kao da sam ja pisao post!
PS. Neka vas virtualnih, od vas glava ne boli...

Čole said...

Zbog čega se danas raja mnogo slabije nalazi po kućama?
Provesti veče sa društvom kod nečije kuće ili to isto veče, sa tim istim društvom u kafani, mala je razlika što se provoda tiče. Ono jest da je znatno skuplje ali kad je šenluk, nek i hala gori.
Ali, provesti to isto veče sa društvom kod svoje kuće, sa tim istim društvom, u odnosu na izlazak negdje u kafanu, razlika je drastiĆna!. Ono jest da je „zabava“ skoro ista ali si tada totalno donji i finansijski a naročito manuelno!
Kao prvo i najgore, kuću valja srediti ko picino oko. Onda, escajg, tanjire i sve ono što se nekad u kafanama zvalo „servis“ a naplaćivalo se, koliko se sjećam oko 15% od cijene večere, valja otkuhati da se sjaji ko pasije mudo. Pa onda sve to nađiđati na astal po važećem „zakonu“, pazeći da ne napraviš koju grešku, koja će garant biti žestoko sankcionisana od strane „jaranove“ supruge, hahaha..Dan ranije se mora otići u kupovinu, nabaviti najbolje meso, najbolje suhetine, sira, pa neizostavni buket cvijeća, gledati da ne bude baš najjeftiniji, naravno. Sve je to žena fino napisala da se šta ne zaboravi. I da ne dužim. Kad „prijatelji“ dođu, kad se zasjedne za astal, povade kutije cigara i upaljači a prethodno ti razgrnu onaj „servis“, da može stat i pepoeljara, pa kad se zafuma! Zenički dimnjaci su mila majka!
Nisam ja ko Dalibor, da sad nastavim naprđivat do zore, a mog'o bi' , ko to mi neki kumst. Nego mi žao i vas a i mane, pa ću završit onom poznatom anegdoticom:
-„Šta ćete vi raditi, sad kad odete kući?
- Mi ćemo odma' leći da spavamo.
- E, i mi ćemo, Ćim vi odete!“
Hahaha...
E sad vam je jasno zašto se raja više ne nalaze po kućama. A prijatelja ima, samo onih kućnih naja!

Anonymous said...

Zagreba ga moj Dali, podobro, a ono glavno nisi rekao;

Dodje tako nama kucna prijateljica, naravno moja, i kucni prijatelj, naravno njegov. On ozenjen, znamo porodicu--sta reci, nadjes se u kravljoj piti do koljena.
Volis obadvoje, a ona ne zna da je on u vezi, ono, bas ozbiljnoj , jer je supruga malo slabijeg zdravlja.

Ili onaj generalov sin, bivsi profa, kobajagi Srbin, a saka jada, a vjerovatno i bez muda... u strahu od 'Srba', dodje nepozvan sa bombama u dzepu.
Gledam ih na Facebook kako su kobajagi sretni.
Sto nisi ostao kod svoje majke, punice ili zene, vec dosao svom kucnom prijatelju sa bombama u dzepu?
Dodje ti tako neko u kucu , nepozvan, budala ocigledna, dzaba mu fakultetska titula i sta sa njim?
I jos gledaju sta ce ukrasti; to im dodje kao obaveza!
Sve Bosanci, za Hercegovce nepoznato.
Dodju usmrditi, placu, puse , piju, kartaju...goni u kafanu, nije tome mjesto u porodicnoj kuci.
Odreci se i muza i njegovih budalastih kucnih prijatelja. Odmah!

Mene je plaho iznenadilo kad sam vidjela da nema prezimena po kucnim vratima, niti dole na popisu gdje su zvona-najpametnije;

Sjedi s mirom u svojoj kuci, ako treba izadji vani negdje gdje je neutralno (a i ne pusi se) i goste u hotel smjesti.





dalibor bilic said...

,,I jos gledaju sta ce ukrasti,To im dodje ko obaveza,, e svasta hahahhhahaha
Dugo se nisam i sladje nasmijao nekom komentaru,Mozda niste razumjeli ,Ja sam pisao o kucnim prijateljima a ne o kucnim lopovima ili da se zapitam ;Skim st e se to vi druzili ,,a sto se tice kometara gospodina Cmoreta ,ima istine ,ali ne kod pravih prijatelja tako da tu vode ne pije ni ,,escajg,, ni kristalna casa .Nego kad budem imo vremena napisat cu kako se to ovde u Orlandu rijesavalo.Ljudi kupili kuce i svaka ima garazu ........

dalibor bilic said...

hhhhahah jos se smijem Eto kod Coleta neki dan bio jaran u posjeti i mazno mu ispred kuce ,,po,, metra drva ,iscjepanih, Hahahahhahahaha

rajskadjevo said...

Ma što vam je.nema šanse da ja pozovem prijatelje unutra u kuću..prvo neda mi se pospremati niti raditi neke ekskluzivne večere , ne volim da mi puše unutra...nego lijepo ja takva događanja prebacim u proljeće i ljeto u vikendici i naložim mužu da radi roštilj ili kotlovinu ili peku a ja eventualno spremim neki skromni prilog..i hvalim njegov roštilj i onda je on ponosan i svi zadovoljni..poslije pobacam suđe u mašinu, desert iskamčim od svekrve ili mame ..i to je to..lijepo sjedim na terasi i uživam..eto...

Marijan said...
This comment has been removed by the author.
Marijan said...

To sa pušenjem je strašno!
Meni i u auto kad ulaze kažem: U autu mi pušit nećete, to uradite vani!
---
Pročitah na fb
DOBRI BOŠNJO
Isključili su mu struju. Isključili su mu vodu. Isključili su mu plin. Dali su mu otkaz. Ukinuli su mu zdravstveno i socijalno. Isključili su mu smeće. Isključili su mu održavanje stana. Isključili su mu kruh.
Na kraju su dvojica ugodno popunjenih majstora pokucala na vrata. Pristojno su ga pozdravili: jebiga, moramo i tebe isključit. (Bilo im žao, jer su ga znali izgrada ko dobrog momka)
A jebaji ga, štaš kad se mora.
Uzeli su klješta i precvikali ga.
Jedan majstor primjeti da mu iz džepa viri kutija drine. Taman, pomisli, baš mi se pripušilo. I krenu da zavuče ruku u džep rahmetlije. Ali,
u tom trenutku, zasijaše njegove oči ko u carrie kad je otkrila da svašta nešta opako može. I oživi rahmetlija i sredi ih ko bruce lee. U tričetir poteza.
SVE MI DIRAJ, SAMO TO NE! TO JE SVE ŠTO IMAM.
Potom zapali još jedan cigar i ponovo preminu.

Anonymous said...

Samo kad se djoint radi, ili nesto jace onda se sjedi u kuci. Inace, kakva kuca, kafana normalno, zatvorena navece, a u basti kafane ako je druzenje po danu. Ili jos bolje na plazi, ili u vodina surfboardu, sto je moja preferencija.

nesloga

Anonymous said...

Dali, Dali, pa kucni prijatelji su najbolji lopovi!

Znaju gdje je sta, znaju Tvoj obicaj gdje ostavljas kljuceve od kola parkiranih tamo negdje, koliko para imas u banci, a koliko u gotovini tamo u nekoj plasticnoj pizzi; a tek o seksu, ama, sve znaju, vjeruj, bolje od Tebe samoga. Plodne i neplodne dane, hajde, proslo i to...

I ko nas sredi poslije Titove smrti?
Prijatelji, zna se, a tek kad se iznenade sto nas vide zive?!
To je posebna prica.

Feniks (i ono gore sam ja, zaboravila staviti pecat)

Čole said...

Od kako sam ovdje na Romaniji, uveo sam da mi se može doći nenajavljeno, ako se nosi hrana a ako mi se najavi, onda to mora biti par sati ranije. Valja li ova? Hrana je danas stvarno jeftina i skoro je svejedno ko će je nabaviti. Rezon je da to uradi onaj kome je market usput.
Pića uvijek ima, raznog! Pošto imam vremena napretek, ono serviranje mi čini zadovoljstvo. Postao sam prepoznatljiv po tome, kada raja dođe, da je sve na stolu a roštilj pripremljen, samo šibica fali! Imam veliki sto i metar stolica, tako da nema frke oko stola i na stolu. U kući je sasvim druga situacija., tijesno, mračno, zagušljivo i to raja znaju, pa i ne dolaze kada se ne može napolju sjediti. Eto, sada kad znate, bujrum, dobro mi došli. Ženske primam pojedinačno! Soryyy! cccsss... Ako dođu zajedno Teta R. i Raska, Teta R. ima prednost, jer je očuvanija. hahaha... Za Neslogu ima trave metar! Samo nek ponese papira. Imam ja onog za toalet, ako mu valja?!

Sega i za ,,mal,,Tito

 Jest da je  sitaucija u Bosni   ,ozbi;ljna -kao trajno stanje ,pod kontrolom, ali  utjeha moze biti   da je i ...  uvijek na granici  komed...