Friday, April 21, 2017

Uniforma

Sjecam se one Kine  iz doba Mau Ce  Tunga i kulturne revolucije ,ne po ideoloskim vrijednostima ,nego po  uniformama,Svi Kinezi  obuceni u uniforme  iste boje ,kao  fikcija neke ravnopravnosti ,da bi ,samo nekoliko dana po dolasku u Ameriku ,zaduzio uniformu  i mjenjao  boje samo onda kad sam promjenio i posao.Amerikanci vole uniforme  i gdje i malo postoji mogucnost  da se zaposleni unioformisu ,kompanija to i uradi ,Nekad plati sama ,a nekad  odbije od ceka.

Uniforma  je vjerovatno  nastala u nekom ratu ,da bi se  vojnici razlikovali od neprijatelja i da se medjusobno ne pobiju  a poslije  kao vizuelni  vid ,,pripadanja ,, nekome ili necemu ,u americkom slucaju ,raznim kompanijama ,sto ima i  dobru stranu ,a to je da ,,radnik,, ne razmislja sta ce obuci na posao  tog dana  i da je sva njegova ,odluka ,, u odabiru  pravog  broja,Tamo gdje postoje uniforme ,nose ih svi  i nije  stvar izbora,

Svoj prvi ,vikend,, iz vojske u Somboru ,to je od petka popodne  do  ponedeljka ujutro ,dobio sam  da koristim  nakon 2 mjeseca  i pravo sa zeljeznicke stanice kuci ,da prvo skinem unioformu ,svecanu plavu ,i da se docepam ,,civilke,,pa medju raju.Ko eto  bilo me ,,stid,, i ne samo mene ,izac u uniformi .Dolaze i ovde vojnici na odsustvo iz baza po Americi i sirom Svijeta  i svi  se ,,sepure,, najcesce u maskirnim uniformama ,dok sa  porodicom ili djevojkom izlaze na javna mjesta  i ako za 10 dana odsustva  vojnik skine uniformu ,to je vjerovatno jedino dok spava,

Tesko je objasniti zasto smo se mi ,,stidili,, uniforme a zasto  se Amerikanci ponose ,a nije u pitanju patriotizam ,Nismo mi  tad bili mani  patrioti od danasnjih Amerekinaca ,a ni  uniforma JNa nije  bila nista  ljepsa ili losija od ove danas,al vojna uniforma  nije bila za ,,paradu,,Mozda odgovor lezi u cinjenici da  sluzrnje vojnog  roka ,kod nas, nije  bilo stvar izbora ,nego  moranja ,dok recimo ovde ,vojska je  licna odluka ,pa i uniforma spada  u taj njen dio .ili je ipak  odgovor da smo se mi  osjecali vecim individualistima  i da je ,,tim,, igra u koju spada i uniforma  odlika  samo losih igraca.

Ja nikad nisam volio uniforme ,one vojne specijalno,Na maskirnu se i danas ,,trznem,, ostalo mi od rata ,na ove ostale sam ,,naviko,,pa i na one  na Pajacu  .Klovn  nikad nebi  bio ono  sto jeste da nema uniforme ,bez obzira kojeg  covjeka u nju stavis.Kad su govorili da odjeca ,,cini  ili ne cini  covjeka ,, sigurno  su mislili na uniformu ,

No comments:

Sega i za ,,mal,,Tito

 Jest da je  sitaucija u Bosni   ,ozbi;ljna -kao trajno stanje ,pod kontrolom, ali  utjeha moze biti   da je i ...  uvijek na granici  komed...