Monday, July 2, 2018

Penal

U izboru ,strogo postovati pravila ili ocuvati atrakciju ,Fifa se svijesno odlucila na ovo drugo ,sto je normalno ,jer niko na stadione ne ide  zbog postovanja  pravila nego zbog  shoua.

Penal jedanesterac ili kazneni udarac je dio igre u  kojem  jedan igrac ,sa oznacene tacke  u sesnestercu ,daleke od linije gola 11 metara ,sutira prema golu protivnickog tima i zadatak mu je da postigne ,,go,, a golmanov da  to  ne uradi  ili da to pokusa sprijeciti.Pravila su jasna i za jednog i drugog prvi ne smije dotaci loptu 2x i ne smije stati prilikom  prilaska lopti ili jednostavnije ,zalet, koji nije odrdjen duzinom i sut prema golu.Postoje i ovde  malverzacije ,sa trzanjem golmana ,ali su daleko manje prisutne ,nego kod covjeka na golu.

Golman prilikom ,,penala,, mora  stajati na  gol liniji ,nije odredjeno gdje ,sto znaci moze biti na sredini  gola  a moze i kod stative  i ne smije se kretati  ni lijevo ni desno  ni naprijed ,sve dok onaj sto puca penal ne dotakne loptu ,sto znaci  golmanova inprovizacija je ogranicena  u dvije sekunde ,odnosno od  trenutka  suta ,do leta lopte prema  mrezi.

Pd 100 izvedenih penala ,ukljucujuci i ove na  prvnstvu , u bar 98 posto slucajeva golman krsi svijesno pravila ,bez obzira odbrani li ili ne ,ali krene uvijek prije  nego sto je dozvoljeno  i sto se tolerise .E to je ono o cemu sam govorio na pocetku texsta ili o izboru izmedju pravila i atrakcije ,bira se uvijek ono sto  donosi pare ,jer niko ne kupuje ulaznicu da bi gledo kako neko 90 minuta postuje pravila.

Da se vratim na  dva ucesnika ,,penala,, U velikoj prednosti je onaj sto ,,puca,, u odnosu na onog sto brani,Go je ,,dugacak ,, 7 metara a penal dalek 11 i po svim rezonima  sanse  su 90 prema 10  u korist izvodjaca.I medju penaldzijama postoji razlika.Ima onih sto se odluce   na jak  sut ,pa gdje lopa ode ,dok se neki  odlucuju i na nadmudrivanje sa golmanom ,procijenivsi  gdje ce se on  unaprijed  baciti i posalju loptu u drugi ugao.penal je ozbilkna stvar ,pa u timovima postoje ljudi  koji unaprijed znaju  da se  goman protivnicke ekipe  od zadnjih 10 penala bacio 8 puta u lijevu stranu i ono sto znaju prenesu ,,penaldziji ,,  na kojem ipak ostaje  finalna odlka da postuje statistiku  ili da vjeruje u onih  10 posto ,da ce se golman predomisliti.

U 99 posto slucajeva golman brani penal na ,,srecu,,tako sto se odluci  baciti i zastititi jednu stranu ,za koju predpostavlja  da ce lopta krenuti, Penal je psiholoska igra izmedju dva igraca i ,,pola,, gola iz kojeg kao pobjednik izlazi  sretniji i zamisljen je kao nagrada  timu i igracu  koji ga izvodi a ne kao provjera srece onoga koji ,,brani,, i rijetki su  ,,ponovljeni penali ,,po rezonu ,,sviram ti penal,, i jos da ti ponovim ,a sve cesci timovi ,koji se odlucuju da preskoce igru i uzdaju se u srecu ,zbog manjka kvaliteta ,pa se desi i da pobjede.Penal je inace jako ,,intimna,, stvar izmedju 2  fudbalera ,sve dok se lopta ili ne zakoprca u mrezi ili ostane   rukama golmana.Tad postaje opsta.






2 comments:

Beka said...

Hvala Daso,neka si nam objasnio...

Beka from Monte Negro.

Micko said...

Bruka je bruka. Igrač onakvog kalibra i renomea da ne da gol iz penala. Ne znam da li je neka trema u pitanju ili je htio da pokaže neku majstoriju. Kao maloljetnik bio sam golman u Jugu sa Bjelava i kad sam bio rezerva trener Tuti bi me ubacio da branim penal mjesto Mede koji je bio manji zdepast i nikad nije mogao dokučit prečku. Bio sam veći od njega za pola metra i specijalista za penale i izbijanje lopte iz šesnesterca ili rukama ili nogama. Sjetim se kad smo igrali protiv saobracajca na onoj sljaki na kosevu a Ipe moj komso igro za Saobracajac i reko mi da sam bogin i da će mi jebat majku ako obranim penal. Zaletio se neki Nurko i ja obranio a Ipe sve rukama pokazivo kako će me udavit poslije utakmice. Dodje drugi penal i Ipe puca. Gledam ja okolo a jedan moj komsija Zlatan Biser dobro stariji i plus boxer reče meni ako sad obranim da će me vodit kod komse na kolače a ako me iko dirne da će mu on picku razbit. Odabranim ja Ipetu penal i on se zaleti da me tuče ali Zlatan pridje i opali ga da vise nije mogao igrat. Pobijedili mi četri prema jedan a ja se kod komse poslije najeo kolača i dobio ponudu da idem u Saobracajac. Onda krenu zima počeo skijanje i jebo sve drugo.
Eto tako sam ti ja bio golman. Možda da sam bio negdje gdje su se posmatrali talenti bilo bi drugačije a možda i ne. Ko zna šta bi bilo da je bilo.

Zombi

 Nije  vise pitanje ,hoce li ,,studentski protesti ,protiv rata u Gazi,,kostati  predsednika ,Bidena ,nego koliko ce.Jest da su studenti al ...