Sunday, August 26, 2018

Das is Bistrik

Sazno sam tako da : ,Nana  nije mogla danas ,zbog vrucine i da se Salko moro vratiti u Njemacku i da mu je familija  otisla  na more i da je ono ,tamo daleko ,sto se vidi Igman i jos svasta sam cuo ,ali nisam zapamtio.Za Igman sam znao ,a za  nanu,, i Salku  nisam ....

Meni je ona stara kabina  za cetvero bila  bolja.Nas dvoje sami .Ova velika kabina  trebevicke zcare za 12 osoba mi lici na liftove velikih poslovnih zgrada .gdje ljudi  cim udju okrenu se prema vratima ,sute i cekaju  ,,svoj sprat,samo sto u kabini zicare ,sastavljena 3 drustva  ,na 3 kvadratna metra ,svi pricaju i onda ti samo ostane da  slusas ili da i ti imas neku svoju pricu,a kako sam odlucio da vise ,,gledam ,, nego pricam ,a moro sam slsati ,sazno sam i za salku  i za njegove koji su sad u makarskoj.

Prosunjao sam se Sarajevom.prije puta pazljivo  birao sta cu ponjeti.i u kofer  slozio samo  jednobojne majce ,na kojima  nista ne pise ,ni ovaj ni onaj  americki koledz i bez  imena ,,Pantera,,  bilo kojeg  grada.Nisam ,,stigo,, ni da sjednem u ,,Vatru,, ne zaobilaznu stanicu dijaspire ,nesto ko postanski pecet na razglednici ,kao potvrda da si bio ,,tamo,,

Ne snalazim se u ulozi ,,dijasporca,,ali  mislim da bi od 100 ljudi ,koje sretnem setajuci gradom ,prepozno bar 90 koji  dolaze iz dijaspore ,mozda zato sto im i sam pripadam ili sto necu to da budem.

Dilemu o tome  sta je bolje ,cevapi ili hamburger sam davno rijesio  i da su cevapi bolji danas  bi u svijetu  bio lanac cevabdzinica  a ne lanac  hamburgera ,mada mi nije ,ni ovaj put uspjelo ,da se odlucim gdje je  pita najbolje ,a sve su dobre  i bas ta pita ,krompirusa, i odnos prema njoj  je ona razlika  sto dijeli  nas sarajevske dijasporce  od onih ,,pravih,, 

prosao sam i 2x ispred Prve gimnazije ,bio u ,,Traznici ,gledo miriso ,bio na markalama ,mjestoma gdje ona ,,obicna,, dijaspora ne zalazi  i po ko zna koji put bezuspjesno pokusavajuci  zavarat uspomene i ne samo da ih nisam uspio sahraniti ,,nego sam ponovo  ozivio i one ,na koje sam i zaboravio.

Za raliku od mnogih dugih ,sreo sam iznenadjuuci veliki broj poznatih ,,faca,,nekima sam se i javio ,nekima nisam ,ali  sam se zacudio ,,odkud  da znam  tolike ljude,kad sam bezbroj puta cuo price da za 5 dana boravka tamo ,,Nikog poznatog nije sreo,,

Kad covjek nasteli sebe i kontrolise svoje osjecaje  nista ga ne moze poremetiti   i jos kad prihvati da je  to tako ,kako jest ,onda mi ni mujezin ,sto je ucio ,,sabah,,  sa obliznje dzamije u 5 ujutro i sto me je probudilo ,ne smeta ,nego sam sve to prihvatio kao dio dozivljaja  i sto bi mi glas mujezina,sa jakih zvucnika   vise  smetao nego zvona  bogorodicne crkve u parizu ,sto su se cuju u isto vrijeme .

lako je pisati o Londonu ,al valja o Sarajevu ,koji jeste danas ,,muslimanski grad,, ali ni manje ni vise nego je London ,katolicki ,s tom razlikom ,sto je to London uvijek bio ,a Sarajevo nije ,sto opet nije razlog da mi dzamija  odgovara ili ne , vise od crkve ili  sinagoge  i sto svoj odnos prema nekom gradu ne zasnivam po broju bogomolja  nego po broju koraka ,sto noge nose ,otpustene od mozga ,da se malo odmori i svu tezinu ,,dijaspore,, preuzmu na sebe  i nikad se ne umore.

Salkinu familiju sam izgubio negdje na vidikovcu a vraco se u grad sa  drugom dijaspora porodicom.Otac  ,mati i dvije kcerke.negdje 13 ili 14 godina stere.Roditelji izmedju sebe pricaju ,,bosanski ,, a sa djecom na njemackom  a i te dvije sestre izmedju sebe ,,sprehenzi  dojce,, Otac se trudi  da im ,,okaze ,, sto vise .ono je  Kosevo ,ono tamo  Grabavica  i tamam kad sam pomislio da sve ,,zna,, i da sam pogrijesio  smjestivsi ih u dijasporu koja  nije iz Sarajeva ,negdje kod treceg stuba ,dok smo prolazili iznad   restorana ,,Park princeva,,  otac  kaze ; ovo dole vam je Vratnik ,,Sad ,mogao sam i presuttiti ,na ta 3 kvadrata ,zicare ,i ostavit djecu  da pricaju kad se vrate u dojclnad ,da su ,,preletili,, preko Vratnika ,al nisam nego ,,izleti,, iz mene ,ko zna zasto ,,,Das is Bistrik,, i jos sam na nasem  dodo ,,,A vratnik vam je tamo preko puta ,,Mi dijaspora iz  gondole  trebevicke  zicare ,Das is ,,zivot,,Gore,dole.


2 comments:

Davorl said...

Das ist Walter.A możda je čovjek haustoče sa Marindvora? Mnogi nisu za ta naselja, gdje je Vratnik ili Kovači, gdje je Bistrik ili Hrid ili Mahmutovac. Da mi se nije stari rodio na Bistriku ne znam da bi me zanimao taj dio grada.

Anonymous said...

Sve isto prozivljeno ali u drugom gradu.

Feniks

Uspomene i Sjecanja ( Ni Tamo Ni Vamo) - Dalibor Bilic: 1. Maj -crveni kuranfil

Uspomene i Sjecanja ( Ni Tamo Ni Vamo) - Dalibor Bilic: 1. Maj -crveni kuranfil : Ma jebo sex.Nije se  covjekova svijest razvila od  sexa n...