Sunday, August 19, 2018

Sarajevo

Sarajevo je grad mojih uspomena/.Turista nema odnos ili   i ako ga uspostavi  onda je to na bazi lijepo i ruzno bez zelje i vremena da analizira zasto je to tako.U Londonu na ulici sam vidio  kako spavaju  ,,homlesi,, Vidio i prosao  ne pokusavajuci  da  ,,razumijem,,   nista od toga sto sam vidio.Da sam  iste ljude  sreo u Sarajevu bilo bi drugacije.Danas je Sarajevo za sve nas ,iz  dijaspore ,koji smo nekad tu zivjeli neka vrsta kombinacije  veselog  turiste  i uspomena i sjecanja i samo  je pitanje sta u odredjenom trnutku prevlada.

Ako danas ne odes  na ,,zicaru,, ko da nisi ni bio u Sarajevu.Zicara je postala kult ,nesto izmedju onog sto je bilo i onog sto jeste.Inace  zicara je ok.Platio sam kartu za ,,strance,,  3x skuplju  od one domace ,jer nisam imao licnu kartu ,moj problem,ali uz  brojne nedostatke,dodjes na vidikovac i nista osim pogleda,zicara nudi neku pesperktivu da se ipak nesto krece.

odgovorno  tvrdim da se u Sarajevu najbolje jede na tlu Evrope.Da ne nabrajam  sta ,Sve.Da ti i kamenje iz Miljacke ispeku  bilo bi ukusno.A probo sam ,sto sam stigo.,od Kibeta do  buregdjinica  i sve je bilo  dobro  uz veliku paznju ljudi sto to serviraju/Konacno su i tamo svatili da se od turizma moze dobro zivjeti uz malo osmjeha.

Dok sam cekao u redu  da kupim kartu za ,,Trebevic,,  zena ispred mene ,dijaspora sto posto , izasla je iz reda  i u kafanici iza  coska kupila dvije vode i vratila se u red.Minut nakon nje iz te  kafane istrcava konobar ,stoji ispred ljudi i pogledom nesto trazi.Kad je spazio tu zenu prilazi joj  i posto se sve desava na 2 metra  od mene kaze ;,,Dali ste mi 50 Maraka vise ,, i vraca pare.Zena gleda ,kaze ,,fala,, i konobar odlazi.E sad jeli ovo moguce jedino u Sarajevu  ili nije  ostaje stvar  licnog odnosa ,ali ovaj detalj  govori o ljudima  koji tamo zive  vise od 100 zicara.Da je sve i montirano ,bilo bi  ,,super, A nije.

Najruzniji dio grada ,ali izmedju 9 ujutro i 10 navece je Bascarsija.izgleda ko  jelka okicena   ,,kicem,,Sve  vsi napolju.Od dresova do tasni i nanula.Iza deset kad se spuste  cepenci ,sve to izgeda drugacije i poprima onu  ljepotu ,po cemu je ,,Carsija ,,  i poznata sirom svijeta.Dio grada od Slatkog  coseta  do Marijin Dvora je isti i to je najljepse  za sve  nostalicare ,da su otisli i vratili se a da se nista nije promjenilo.

Dole prema Ilidzi  jeste.Sve se ,,sastavilo,,Nema vise da trojka vozi  kroz polja i livade.Sad je to gradska   voznja ,ko sto je nekad bilo ,,dvicom,,A kako sve to izgleda.E sad  ako hodjes da ti ,,izgleda,, ili ne ,zavisi od tebe,ali tako je kako je.

Malo vremena odredjuje i  ljude sa kojima se u Sarajevu  vidis.Imas one koje ne mozes  propustiti ,pa one koje planiras i one koje sretnes..Meni je uspjelo da  zaokruzim ovu prvu grupu na ustreb ove druge dvije.Od onih ,,paniranih,, na zalost nisam  nista uspio a sreo sam ,za razliku od onih koji kazu da nisu nikog,  relativno  dosta poznatih.Odnos prema ljudima se ne zasniva na  promjenama koje na njima uocis ,nego na spoznaji vlastitih  i ako sve to uspijes  sklopiti  i oni i ti ,,otvara prostor  da se nista nije promjenilo ,mislim na generalno  i da smo svi ostali isti  i samo da je vrijeme ,,proslo,,

Svijestan sam da pisem malo konfuzno  i ,,bacam,, ali o Sarajevu i ne moze drugacije  i sve je vezano  toliko da se ne moze razdvojiti ,ni ljudi ni mjesto ni dogadjaji i to je ono sto zovu ,,Bosanski lonac,, koji i bez jednog sastojka nije to sto jeste.

Naravno da cu se jos vratiti Sarajevu u pricama koje slijede ,ali ovo je onaj prvi utisak ,vazan i jak ,temelj  na koji idu i  ostale price ,jer recimo  dok me kabina  nove  zicare  vozila prema  gore  i umjesto da uzivam u tome ,ja se sjetio koliko sam puta isao na isto jesto ,,starom,,i to je ono sto mene ,,turistu,, iz  stare  zicare  odvaja od Kineza iz nove.uspomene i sjecanja  u vremenu koje  traje su liojepa i opasna kombinacija  postojanja.

4 comments:

Kevrin potok said...

Zreo si za penzije u Sarajevu za koju godinu, zaljubljen u svoj grad izgleda, tako da... zaboravi na Floridu, imamo i mi golf na Poljinama.

Čole said...

I ja vidio isto! Konobar trči i traži ženu da joj, fol, vrati 50 kerma. hahaha, novi sarajevski fol. Svaka čast, ko se sjetio. Nema više ko ono prije, da ti mazne tašnu. Sada izvadi samo novčanik, cccsss... Napredujemo svaki dan, u svakom pogledu. Za čas ćemo mi stići Ameriku u lopovluku. A nešto kontam, neće to ići baš lahko. Ne vidjeh se s Daliborom. Nekako mi žao bi odrć se jednog dana na moru, zog sat šupljiranja sa Daćom. Naradićemo mi to iduće godine.

Nurko said...

Jebo Sarajevo, ne bih dao svoj San Francisko za 5 Sarajeva

Marijan said...

Jebo te San Francisko... sta je on za najvecu tamnu subu u Evropi!

Uspomene i Sjecanja ( Ni Tamo Ni Vamo) - Dalibor Bilic: 1. Maj -crveni kuranfil

Uspomene i Sjecanja ( Ni Tamo Ni Vamo) - Dalibor Bilic: 1. Maj -crveni kuranfil : Ma jebo sex.Nije se  covjekova svijest razvila od  sexa n...