Tuesday, July 9, 2013

Bosna

Amerikanci  jako vole  da pitaju  odakle je neko -Where are you from,,bez obzira  misle li iz kojeg si grada ,drzave ili kontinenta ,ne zato sto ih to previse zanima ,nego sto je to  uobicajna  fraza ,za pocetak bilo kojeg kontakta.

Ako je suditi po onome ,sto cujem ,vidim ,procitam ,danas u Americi nema niko iz Bosne ili i ako ima ,to je toliki broj ,da bi sa foteljama mogo stat u tradicionalnu  englesku telefonsku govornicu.

Prije desetak ,petnest godina ,svi smo bili iz Bosne i Srbi  i hrvati i Muslimani-Bosnjaci.To je bilo ono doba  dok je Bosna i sve sto se oko nje desavalo bila aktuelna ,odnosno jako prisutna u medijima sa velikim simpatijama obicnog Amerikanca ,koji prvo  sto nije znao ,ko je ko, a drugo kojeg to nije ni interesovalo i koji je  jako blagonaklono gledao na sve one  sto su iz Bosne dosli.

Kad se situacija pocela mjenjat tesko je  reci .ali malo po malo,naj vise kao reakcija onoga sto se ,,dole,, desavalo,sve manji  i manji broj ljudi je na ,obavezno pitanje ,,Odakle si,, odgovarao -Iz Bosne.

Danas 95 posto bosanskih Srba  kaze da je iz Srbije i to bez imalo griznje savjesti ,a 104 posto bosanskih  Hrvata kazu da su iz Hrvatske.Bosnjaci naj radije vele da su iz  bivse  Jugoslavije,ne zato sto ih je stid odakle su ,nego zato sto  im je tesko  ,,objasnjavat,, da to sto je dole sad ,nekad i nije bilo tako ,a i zato sto se jos  poneko ovde i sjeca jugoslavije ,a sto vise niko  ne zna i nije cuo za Bosnu.ili i ako je cuo ,to je u krajnjem negativnom kontekstu.

Juce ,negdje oko podneva.Stoji ispred mene  ,djevojka, negdje koja vise od 20 i da skrati neiugodno cekanje i ispuni prazninu ,pita odakle sam.Kad covjek ne zeli dalju razradu,to covjek sam ja, kaze  iz Italije i nema daljih pitanja ili i ako ima ,kazem iz Monfalkonea,na sta samo klimnu glavom,jer pojma nemaju  inikad nisu ni culi za to mjesto.Ako zelis  nastavak dialoga ,kazes iz Bosne,na sta se prvo reaguje ,da nisu dobro culi ,pa moras ponoviti ,a onda slijedi pitanje ,,gdje je to,, sto je daleko bolje ,nego  da zna nesto vise  o toj zemlji danas.

Bez obzira sto vas neko laze,malo je onih sto ce  punim ustima,danas, reci da su iz Bosne,ne zato sto se stide odakle su ,nego zato sto im je mrsko objasnjavat i kao odbranbeni mehanizam  koriste priliku  da prvi pitaju ;Where are you from,,jer se pitanje uobicajno  postavlja samo jednom i ne podrazumjeva ,pitanje kao odgovor na pitanje,sto znaci  da onaj prvi koji pita odakle si  i ne ocekuje  da mu postavis isto.

Samo je,znaci,  u pitanju  taktika i cim vidis da neko otvara usta uletis  ,,A odakle  si,, I am from Srbia-Croatia .Jebo te ,dokle je doslo,a ide i na gore.

41 comments:

Anonymous said...

"...bez imalo griznje savjesti..."
Samo da podcrtam.

skerlica32 said...

Meni u bliži dijaspori je lakše, ja uvijek samo kažem da sam iz Sarajeva, govorim sarajevski jezik iz druge polovice 20 vijeka.
Puno puta sljedeće pitanje je jesam li Musliman, nisam...

lajka said...

@ skerlic
Zar ne govoris slovenacki ?
Kojim ti Bilicu govoris jezikom ?

skerlica32 said...

Lajka, slovenački govorim u Sloveniji sa Slovencima, a ovo Sarajevski jezik je odgovor na temu da li govoriš Bosanski, Hrvatski,SH ili HS. Zanimljivo, da u Sloveniji ( čisti Slovenci) kažu svi južno od Sutle su Bosanci, ali svi govore Hrvatski jezik ( čak i Srbi)

Anonymous said...

Mislim da kuzim kontekst u kojem se kaze da su svi ispod Bosanci, ali to s jezikom ne kuzim. Ne kuzim bas ni situaciju s jezikom ( jezicima )u BIH, ali zahvaljujuci kontaktima znam kako se govori u SA i Cek. Sa zadovoljstvom ucim neke, za mene nove izraze, ali se ponekad i slatko nasmijem ( ne SENZORISI vrata ).
Ti bi Skerlicu mogao malo vise pisati o svojoj novoj domovini Mislim da bi to svima bilo interesantno. Sva moja iskustva sa Slovencima su vrlo pozitivna. Radilo se uglavnom o poslovnim kontaktima vezanim na Vegrad iz Velenja. Moj muz ne dijeli to misljenje, ali on je tamo bio pocetkom rata.

Anonymous said...

Ljepooki
Ne moras pricati s nama ako ti se neda. Samo javi rezultat, ostao si mi to duzan.
radoznala

urednik said...

rezultat: prosao
Nemoj i ti kao Rajskic, da rondas stalno.
Rajskic, pozdravi seku.
Sydnejac me plaho razocarao. Maknem mu se s puta/ konkurencije a on...nista. Samo da komsu zajebe.

Pozdravi

PS. ocekujem za vikend objasnjenje za 'ljepooki'

Anonymous said...

za Choleta:

Izgleda du su oni iz Federacije bolji, oni piju i tucanu kafu ;)

Feniks

Anonymous said...

Malom i velikom decku od srca cestitam.
Preko vikenda idem dolje, a tamo sam iskljucila telefon.
poz, radoznala

lajka said...

Eto Cole ne moras se mucit'. Umjesto tebe , tvoj predstavnik Radmanovic se setka Dubrovnikom. Da nije bilo rata samo bi sanjao o tome.

Micko said...

Vozdra narode radni.Evo i ja dosao do prijema.

Ne isplati se kazat vise da si iz Bosne zbog onih nekoliko majmuna koji su ovde uhapseni zajedno sa arapskom bracom zbog pokusaja teroeizma.Odma misle da si musliman po nadimku bosnjak.Zato kazem da sam iz Hrvatske ili Islanda i nema suvisnih neugodnih pitanja.Ni posteni muslimani koji sebe zovu bosnjaci nece da kazu da su iz Bosne.

Ako me pitate sta radim,kazat cu vam da spasavam planetu od globalnog zagrijavanja.Fabrike smo prebacili u daleke zemlje,stoku vecinom pobili,a sad je na redu unistavanje miliona stabala voca.Jedni drugima pomazemo vadit stabla breskvi,mandarina,jabuka,i da ne nabrajam redom.Tresnje i sljive za sada ostaju.I ribari su objesili mreze o klinove jer i oni zagadjuju planetu.
Svi cekamo da na vlast dodju neki pametni ljudi i da ove zelene mozda pohapse i osude sto su unistili jednu od najvecih ekonomija zbog svoje lude ideologije.

Marijan said...

Kont'o sam da se ne uključujem u ovu raspravu, isprovociraste me.
Dobro što lažete druge, al' što lažete sebe? Čini mi se, više vas je stid reći odakle ste, a da drugima treba objašnjavati gdje je to, samo je lijep izgovor? Ko zna, zna, ko ne zna, *ebaji ga, što se nije još malo educir'o...

Marijan said...

Jezik kojim govorim? Uvijek isti, a kako će ga ko zvati, *ebe mi se!
Eee moj Mick, ako budeš čekao da vlast dođe pameti kao mi (al' vi niste mi), načekat ćeš se!

Čole said...

Ko vam je kriv kad niste iz Sumbulovc, pa da svijetla obraza kažete ljudima OKLE ste, ccccssss!
A jezik mi je srpsko-hrvacki, a vi svoj zovite kako hoćete. Bitno je da se ne razumijemo, ccccssss!
E nek se meni vratio moj politićki analitićar Micko. Gledam na Gogleu Australiju pa vidim samo naku zelenu mrlju! Niđe Mickovog ugljen-monoksida i sumpor-dioksida, pa se zabrinuh za jarana! Ma nek je on meni živ i zdrav, pa taman u cvijeću živio, ccccssss!

skerlica32 said...

Čole, sarajevski je najbliži SH jeziku, doduša oba spadaju u grupu mrtvih jezika, kao latinski naprimjer.
Slovenija kao tema nije zanimljiva, jer od primjera dobre tranzicijske države je došla kao primjer slabe i pokvarene tranzicijske države. Bolan pad nazad na Balkan, gdje joj je i mjesto.
Kaže meni jedan moj prijatelj iz Beča da je bio prošle sedmice u željezari u Skoplju. Kažu Makedonci svi vi idete u EU samo mi Makedonija idemo u barokno doba.

skerlica32 said...

Uh zaboravih, drago mi je da je društvo opet na okupu, samo sutra odoh na more 10 dana , a onda u Sarajevo. (na vruće ramazanske somune sa čurokotom- poezija od hrane)

M.M. said...

Za Marjana
Ja se Marjane ne stidim odakle sam.
Uvijek kazem da sam iz Jugoslavije( rodjen u Jugoslaviji i zivio u Jugoslaviji ).Poslije svega sto se desilo bilo bi me stid da sam iz Bosne, Srbije , Crne Gore , Hrvatske, Makedonije, Slovenije .
Meho Mekinro iz Tampe(Jugoslavija)

M.M. said...

I jos nesto. To sto bi se ja stidio, ne znaci da neko drugi treba da se stidi. Svakom svoje . Vama Bosne , Hrvatske , Srbije itd.,a meni Jugoslavija koje nema.
I opet mislim da ja imam vise ( iako je nema ).

Necu vise
Meho iz Tampe (jugoslavija)

Marijan said...

M.M.
I za vrijeme Juge, ja sam bio iz Bosne... nemoj kao Srbijanci: ''Kosovo je Srbija''... eee, pa nije više, niti će ikada biti... nikako da se pomire sa tim.
Tako je i sa Jugom. Nažalost, najljepši dio mog (našeg) života otišao je sa njom, a ''mi'' to nismo tražili... ili jesmo? A nje više nema, nema, živi samo u našim sjećanjima...
Davno je bilo vrijeme spuštanja na zemlju i vraćanja realnom svijetu.
---
Rodio se Bosanac na carski rez pa rece:Sta je ba ovo... ni maticnog broja ni pi*ke materine

M.M. said...

Marjane blago tebi , sve je jednostavno. Cestitam ti na "realnom svijetu" i maticnom broju.
M.M.

dalibor bilic said...

Gem,set ,mech -Meho Mekinro al mislim da je marijan u pravu ,bar djelomicno.Meni to ,,stidis,, jako slicno ,,zvuci,, ;da imas Oca u zatvoru,kojeg nisi zaboravio ,ali nisi ni sretan bas ,kad neko pita gdje je i koji tamo ,,lezi,, ne zato sto je opljacko banku ,nego sto je Silovo.E u tome je i naj veca razlika ',,Opljackat banku i silovat.

M.M. said...

Kolko ja shvatam, bili smo kolektivno silovani od Juge, pa vise volimo Bosnu i Ostale jer su nas samo opljackali.
Meho Mekinro - Silovatelj

M.M. said...

I, ako je to tako, i ja se slazem-
vise volim biti opljackan , nego jeban.
Home

Marijan said...

Nije fazon u tome, da pojednostavim - rodilo se, ljuljaj ga!

M.M. said...

Sad sam skonto, Marjane.Neko ga metno Jugi , pa se rodile setorke, sedmorke,osmorke ?

Čole said...

Ja filozofa, rodila hi majka!

Marijan said...

...a što se tiče realnosti, ovo je naša, ma kako surova, mi druge nemamo. Čak i Mick rado pljune na ove prostore, Daco, mnogi drugi...
Nego, nemojte se mnogo sikirati što ja trkeljam. Većinu poslova priveo sam kraju, i sada sam fraj. Narednih petnaest dana ću da uživam sa svojim ''dijasporcima''!
Pozdrav svima!

M.M. said...

Evo nam i Coleta , linijskog sudije.
Ja i nisam kakav filozof, samo malo ters, kad je Juga u pitanju

dalibor bilic said...
This comment has been removed by the author.
Marijan said...

Čole šta se čudiš? Znaš da ja imam samo 4 osnovne i kurs desetara, a ovo mi je jedini vid ''doedukacije''!

Marijan said...

*ebe me ova Blatina...

M.M. said...

Malo pomalo , nadjosmo zajednicke tacke ( slazem se za "Blatinu" )

dalibor bilic said...

Cuj Cole sudija.On ne moze bit ni linija .

m.m. said...

Zavrsena radna sedmica, odoh na zasluzeni vikend.Ima kod Tampe nekoliko "Golih otoka", samo more i pijesak,kao stvoreno za covjeka mojih politickih ubjedjenje.
M.M.

Čole said...

Još vam je samo ovaj Talijan falio! Ekši Talijan, ccccssss!
Marijane, jeste li to već završili pravni fakultet? Hoćete li odmah na ekonomski ili ćete se malo odmorit?

Marijan said...

Odmor, zna se!

Micko said...

Marijane ne pljujem ja na nikoga,nego me je stid kazat da sam iz drzave ciji su stanovnici primljeni u ovu zemlju kao i ja da sebi i svojima obezbjede bolji zivot,a oni se bave terorizmom i poistovjecuju se sa stokom sa bliskog istoka.Stid me sto dio gradjana iz Bosne ide da ratuje u Siriju ito bas odavde.Stidim se drzave u kojoj se ponisti presuda nekome ko je pucao po ambasadi druge zemlje.
Bilo bi i tebe stid da si negdje van te drzave.Uostalom ja uzivam i neki autoritet u krugovima u kojima se krecem i nebi ga prokockao za nista zbog par budala.
Pa i tvoja su djeca i unuci u Svetskoj.Nema te ljubavi zbog koje bi se vratili.

Colek samo ti jasi i dalje.Znam da je za tebe vrijeme davno stalo i da ne razumjes nekad neke stvari.Opet si ti meni drag,i nema toga ko nas moze zavadit.

Anonymous said...

De Marijane bogati ,prestani mahati sa svojom skolom.

Marijan said...

Mick, nemoj generalizirati stvari,
iznnimke ne čine pravila?
Velika većina aus. građana poprijeklom sa ovih prostora žive častan život i poput tebe dostigli su zavidan privredni, kulturni pa i politički rejting koji su godinama gradili.
A te što si nabrojao - da su iz Andore privukli bi pažnju. Terorista i dobrovoljaca uvijek je bilo i bit će, a i ovakvih država kakva je BiH.
---
Gosp. anonimus bar se predstavi...
ja sam poslednji koji treba da te uči o kulturi komunikacije...

Čole said...

Vidi Micka što mi je ust'o nadrkan! Ma, ko ljutio, ko ljutio?! Pusti ba Marijana. Neko voli koku, neko Bosnu, stvar opredjeljenja. I što se ti njemu imaš pravdati zbog čega ne voliš Bosnu?! Ili kad već to radiš, nađi jači razlog. Po tvom rezonu, nijedan Amerikanac ne bi smio reći da je Amerikanac, a Dalibor se još fali! Doduše, po nekad ga bude malo stid, pa onda kaže da je Talijan.
A ja to vidim 'vako.
BiH je teritorija sačinjena od mali milion elemenata. Neki od njih su pažnje vrijedni, pa se mogu i voliti, a neki, da ih se čovjek i postidi čaaak. Besmisleno je stavljati sve u jednu vreću.
Međutim, postoji ZAVIČAJ, za koji se čovjek emotivno veže ali je to nešto drugo. Zavičaj ti ne može biti čitava država! Pa i zavičaj sačinjavaju teritorije koje su ti više ili manje drage.
Evo, moj zavičaj je Sarajevo. Ali ono što mi je u njemu drago, su par ulica i neki njegovi dijelovi, kao što je Dariva, Trebević, Vrelo Bosne, sastavi i još neki dijelovi. Ali, Švrakino selo, Čengić vila, Grdonj (ulica Jabučice Avde, cccsss) a mogao bih još čitav dan nabrajati dijelove Sarajeva koji mi nikad na pamet ne bi pali da sam negdje u nekoj Americi a i oni su Sarajevo.
Isti rezon važi i za „domovinu“ BiH, s tim, što je naša DOMOVINA BILA JUGOSLAVIJA a ne BiH!
Moguće je da ti na silu oduzmu domovinu, da te strpaju u neku drugu državu, pa i da ti na silu promijene nacionalnost, Kao što se nekim i dogodilo, ali je nemoguće da ti iko na silu oduzme ili promijeni zavičaj! Iz tog razloga je meni neprihvatljivo poistovjećivati državu, sa zavičajem. Ko se izjašnjavao kao Jugosloven i ko je Jugoslaviju doživljavao kao svoju domovinu, imao je isti emotivan odnos prema svim republikama, bez obzira iz koje poticao.
Prevelika i prenaglašena ljubav spram „Nezavisne i Demokratske“ BiH, meni nešto govori. Nešto mi to poznato iz bliske istorije, ccccccccssssssss!

dalibor bilic said...

Njegos from Sumbulovac

Columbia

 Informacija je roba,odnosno oni sto je  skupljaju -mediji, pa poslije to  obrade i  distribuiraju -prodaju  su samo jedan  dio-polovina, op...