Monday, August 4, 2014

Kurban

Koliko uopste ima  smisla  i sjecati se .Proslo.

,,Prva ,, ukleta generacija.Rekli su mi da je zrtvovana.Tako je bilo i sa ostalim.Kinezi,Vjetnamci ,Kubanci .Poslije je bolje.

Nisam bio toliko star ,za fizicke poslove koje sam radio,kad sam ovamo dosao,a sto sam mislio ,da sam zakasnio za nesto bolje ,pojma nemam.Snage u rukama u glavi nista.Dobro ,nije realno ,da sam pravo sa aerodrmoma u ,,neku skolu,,ali jest  poslije godinu dvije,kad na ,,ledjima,, osjetis da je jedini put ,,lakseg zivota,, preko neke  ,,diplomice,,

Diplomu  nikad nisam dobio,ali jesam skolu prosao.Falila mi samo matura.

Ne idem ni na bajrame ni bozice.Ni sam ni kad me pozovu.Ovakva druzenja i slavlja ostavljam onima sto ,,vjeruju,,Na rodjendane  vise niko ne ,,trza,,Ko se to vbeseli ,iznad 50.U novogodisnjoj noci ,vecina radi.E to je ta prva   ,,kurban,, generacija sto i danas mjeri srecu ,danamom, kad pada Nova godina i jesu li slobodni.

Sa velikim uzivanjem  se odazovem pozivu ,kad je  ,,necije-nase dijete,, diplomiralo.Kako sam i ja imao tu srecu ,znam kako je.Znam da ce  to dijete slaviti Novu godinu ,bez obzira na dan kad padne i sutra moci spavat do 3.

Veliko je to ,bez obzira sta vi mislili a znaju cijeniti samo oni ,sto su prosli.

Ok  nije diploma garancija i dobrog ,lagodnog zivota ,ali jest boljeg u svakom slucaju to jest mnogo je lakse  za ,,dalje,, sa diplomom nego bez nje.

Eto stasala je ,,druga,, generacija ,vodjena rukama i ledjima one prve   zrtvovane.Malo ce nas  iz ,,prve,, ostaviti djeci  u nasljedstvo milione ,ali i ovo sa  ,,skolom,, je veliko s obzirom na uslove pod kojima smo  startali.

Bravo za sve one ,cija ce djeca imati ,laksi  put u zivotu,sto ne znaci da su oni drugi manje vrijedni,Mozda manje sretni.

Ako su ,,djeca,, bila i ostala jedini razlog naseg odlaska i ,,dolaska,,a jesu ,bar u vecini slucajeva,onda je povod ,kad neko diplomira i  ostvarenje tog puta i spoznaja da ,,nije bilo uzalud,,Ponekad mi se cini ,da smo  mi  vise zelili i  trebali te diplome  ,nego oni.

Prvoj generaciji ,poslije nase, je  bilo naj teze,s nama..Treca nece ni znat kako je bilo.

Bravo za sve nas. Sta smo izdrzali .

33 comments:

Anonymous said...

Diploma je super, ali treba biti neka profitabilna struka. A ima ih i bez diplome koji su uspjesni. Recimo, moj buraz u Kaliforniji susta suprotnost od mene po pristupu i ozbiljnosti generalno u zivotu bez diplome fakulteta u silikonskoj dolini pali i zari. Ja kad skontam, mozda je krug ljudi u koji udjes u nekim visokoskolskim institucijama vazniji, nego sam papir. Kad sam chumurao u Melburnu na fakultetu pune 4 godine nakon izlaska iz Sarajeva nisam razmisljao tako, ali sreca pa je bio dot.com boom nekako u isto vrijeme, pa se pukim slucajem samo zbog poznanstva iz skole oparih nabrzaka, inace slabo bi mi sam degree pomogao.

nesloga

Anonymous said...

U ono ludo vrijeme nismo ni mislili na neku buducu diplomu, vec samo da izadjemo iz tog ludog vilajeta, ubijanja i ranjavanja po naredjenju ili zbog neke tamo osvete.

Sjeccanja na pocetak drugog zivota su jos uvijek svjezza, kao da se dogodilo juccer.

Svi u sskolu, kao u Titovo vrijeme, a osim djece i roditelji dobivali zasluzzene diplome.

(Najtezze je sa koccniccarima--veccinom musskarcima i onima ssto im stalno nessto smeta...pored takvih smo uspjeli, zivjeli mi)

Ma, bravo za sviju nas, ili je to u genima?

Suncani pozdrav,
Feniks

Marijan said...
This comment has been removed by the author.
M. Dj. said...

Nije bitno, al sam ja ovjeru svoje diplome u Americi platio 60dolara ( taksa ).
Priznali su mi diplomu sa onog fakulteta sto Dalibor jednom napisa da nema u Sarajevu.
( Masinski fakultet ).Jos me boli ta recenica( gdje ja bas da provedem nol'ke godine na fakultetu kojeg nema?)
Jos se trudim da mi priznaju srpskohrvatski , ruski.. umjesto engleskog.Blizu sam , samo kazu, moras u zahtjevu napisat srpski ili hrvatski. Ja neznam ni jedan od ta dva.
Pozdrav iz Tampe
Meho Mekinro

Micko said...

Najbolje je prošao Paprica.
Dodje čovjek iz aviona s maternjim engleskim,sjede na fakultet,ito jedan od najtežih,pa ga završi za 4 godine i enormno se obogatiti.
E de ohladi malo tako ti boga i alaha.
Mi svi ostali medjedi.Imam ja u kući doktora te nauke koji nije baš iz aviona završio i koji ima ljude širom planete što rade za njega,a on ih pošteno plaća,pa se nije još obogatio da živi na socijali i da se drogira.
E de ohladi malo tako ti boga i alaha.

Anonymous said...

Micko, je li ono kod vas hladno u ovo doba?
Sad ces poslije ovog svog komentara traziti kakvu grijalicu na dvije noge :)

Urednice, kurban, zrtvovanje...ma da sam znala prije, zrtvovala bi se, ali vjerovatno covjek ne moze biti spreman za nesto novo dok mu se ne zgadi ono 'dobro' od prije.

Da nismo ostali bez posla vjerovatno bi ostali, ne mozes zivjeti od golih zidova!

A naplacalo se i za kurban, naplacalo na sve tri strane, ja sam jeftino i prosla,

i joss ko mi je poslao DM, 500 DM,
a ja praznih dzepova, sa djecom,
saznala sam, hvala mu, gdje god je da je, ima srce...a mene nije znao, samo je cuo od nekog, nisu sve ovce crne ;) niti su ikad bile; meni dodju suze na occi zbog tog dobrog ccovjeka...

a znam mnoge koji su placcali svojim parama, u hiljadama, da odu, kako ono rekosse 'dobrovoljno' i malo uz uvrtanje ruke.
Ono 'malo' ima drugo znacenje nego ssto se objassnjava u rjeccniku.

I danas kad gledamo ove ratove, gledamo a dozivljavali smo, danas, august 2014, ljudi umiru, pate...a te velike sile ne mare, mora biti kurban, zrtvovanje...koje su to droge koje im daju, mislim vojsci, koja hipnoza, napusssseni...direktno ili indirektno...

Zelim mir, mir svima,
Feniks

Anonymous said...

Eh jebiga Micko pregaoce, radnice, ni ja tebi ne vjerujem da se mozes napaliti na neke papanke po koridama I outbacku, a ti se sam hvalis I s tim I da ni fakulteta nisi zavrsio u najbolja vremena u Sarajevu. A ja ne samo bachelors ovdje, nego I MBA u tadasnjoj bushovoj chemerici,...nisam ko ti postao imigrant tek kad su sijede pocele rasti pa da mi tesko u glavu ulazi I da ni dan danas ne znam ni engleski jezik kako treba. Tvoja generacija je odsvirala svoje u heyday-u ex-yu osamdesetih I zaratila devedesetih. Nije moja. Ukleta prva generacija s djecom si ti I tvoja zena. Hadada mi, I Ishkura, da nismo samo monoteisti. A pregalastvo je ok, ko voli. Distinkcija I kod komunjara postojala, ono radni ljudi (ti sa sela) I gradjani (ja iz grada).Tom tvom u kuci svaka cast za phd. Ni to ne moze svak. Skontao mali koji mu je babo loser. Valjda ce I ova moja mala nerodjena Isto tako, i nadam se biti na mater.

Teta Phoenix, boginjo Ninti, svaka ti je ko Stuliceva, tako je, mir svima, hare rama, rama, rama...

nesloga

Micko said...

Od dolaska novog stanovništva u gradove koride su postale najveće kulturno zadavne manifestacije.Cure iz grada idu tamo.Nemaju kud.S kim si takav si.Eto ja poznadoh onu moju na slici pa šta.Vidio i reporter klixa da vrijedi slikat,kako tek vrijedi oprobat uuuuuuu.
Uostalom kakva je razlika izmedju koride i Australskog ragbija.Tamo volovi sa 4,a ovde sa dvije noge.Forma ista.Korida je kulturno naslijedje naših predaka,i tu se nema ko čega stidit.Šta je u Spaniji .Kao da su oni kulturniji od nas što trče pred volovima i ginu.

Nisam išao na fakultet ni tamo ni ovde,a imao sam uslove što jest,jest.Zanimale me masine i auti.Tamo sam pred rat imao 34 godine,kuću,radnju,dva nova golfa,i 6 radnika.Nikom nisam bio dužan.
Ovde počeo ko gluhonijem,ali znao poso.Sad imam 4 kuće,i petu pravim,fabrika u Hongu,fabrika jaja ovde,vukojebina koja zaradjuje ,i jednu zatvorenu fabriku za javnost,ali radi.Nikom nisam dužan,a jesam bio ruku na srce.Diplomu o mom tamo završenom zanatu dobio nakon dvodnevnog testa.Vidjeli ljudi šta sam napravio od udarenog kamiona i napisali mi.Nije mi trebalo pričat.Nema se tu šta pričat ni pisat.Oni to znaju i fala im.Ženi u mene trebalo sedam godina da joj priznaju gradjevinski fakultet .Opet radi kod mene.U stvari vodi se da radi kao menadjing direktor,samo da perem taxu.
Zaboravih da ti kažem da imam i nekoliko lijepih svalerki što mi život čine veselim.Istina je da puno radim,ali ja tako volim.

Nego ako me naljutis kupit ću onu tvoju zgradu i iselit ću te.Država ionako prodaje svoje zgrade,a vas socijalu seli u nove u Dunsajd,i St Meris.Budi dobar sa mnom.

Anonymous said...

nesloga,
grijesis, kako ces napisati onako Micku, te 'ukleti', te 'odsvirali', kao da si Ti nessto frizzak :)

Tako nam grah pao, a i mnogima kojima je Micko pomogao.
Tako je Svemir odluccio i slozile se puzzle.
I nije samo Micko koji pomazze, vec ima dosta raje, rade i pomazzu druge. A Ti pisses 'odsvirali'...

Ne znam ni zassto jedan drugoga bockate, sigurno je opet seks kriv.
Ccujem neko tamo hrkanje...nema seksa, to je to.

Odoh i ja hrkati,
Feniks

Micko said...

Tetka Rafaela ja pamtim šta je on prije pričao pa mi se sve to nekako ne slaže.Zato ja vako malo grubo reagujem.Te bio u Njemačkoj,te bio u Americi gdje izdaje silne apartmane,te hoda po svijetu,te završio fakultet,te se drogira,pa na kraju svalio se na Australsku socijalu i uživa po plažama,i živi u državnom stancicu.Sve to ne štima.Čak kaže da ovi ne znaju njegova primanja izvana.Pa to je sve priča za bebe.Ni moj unuk nebi povjerovao.
Ovi znaju kad si kakio,a da ne znaju odakle ti pare.Ja kad sakrijem milju dolara od devet miliona godišnjeg obrta isto ko da sam dobio loto.To je to.Poznajem sve sisteme i nema toga da ne znam.Ova Dara je jedna od najboljih akantanta iz Marfi grupe i najbolje plaćena pa kad mi svede na nerjeseno ja joj odma kupim novo auto.
Ne volim da mi niko pisa u lice,kad znam sve.To je to,i neću više.Završeno.

rajskadjevo said...

A jeste svi nabrijani ...Neloga malo se zakompliciralo s putem u Amsterdam..ovoj mojoj koja je sve organizirala sad muž prigovara da ne može ona sama to raditi, on mora biti kraj nje i paziti ju, jer ona malo poludi...ova druga sad nema love., treća se boji Ebole...seka i ja ne možemo istovremeno odnosno skupa radi posla...tako da je sve skupa upitno...vidjet ćemo ...

MOj Galebić se javlja svaki dan..šalje poruke..sad smo u fazi da mu tražimo ženu njegovog života , prestao je mjenjat žene heh he...

Anonymous said...

E jesam bila i ostala naivna. Sve mislim ovaj nas Mick voli zene pa ih mazi, pa ih pazi. A njemu je glavno da od njih izvuce neku korist.

z.

Anonymous said...

Rodna mu drzava htjela ga u rat, i to za neku trecu drzavu. Da ne kazem da je jos dijete bio. Ja ga siknula preko grane. Onda ga i drzava udomiteljica htjede poslati u njegovu rodnu, kao da brani svoje. Nes ti. Siknula sam ga u Njemacku. Njemacka k'o Njemacka, nekad mati, nekad maceha. Ne dade mu papire, nego ga siknu nazad u drzavu udomiteljicu. Tako je moje dijete cetri puta upisivalo fakultet, uvijek iz pocetka. Okolina me gledala kao ludu, u naj manju ruku kao ambicioznu mamu. A on ima dvije lijeve ruke, a bome i noge. Introvertna je osoba. Nista mu drugo nije preostalo nego faks. Doduse svi testovi su pokazivali visoku intelektualnu sposobnost, a on izabrao tehniku. Dobro je, mogao je i nesto gore.
Danas radi zahvaljujuci dobrim ocjenama i znanju stranih jezika.

Micko said...

Zmijo ljuta nećeš valjda i ti protiv mene.Nego šta nego ih mazim i pazim,ali ovo je vrsta kapitalizma gdje se spaja ugodno sa korisnim.Svi se mi ovde volimo iz nekog interesa.Sramotno,ali istinito.Nema one naše nekadašnje ljubavi kad smo popla plaćali kafe i gorivo za auto do mora.Ko se ovakvom načinu življenja ne prilagodi potonuo je ko Nautilus od Žila Verna.Mi ti se samo sjećamo prave ljubavi.
Voli te Mick ma gdje bila.

rajskadjevo said...

Šta si ti sad pomiješao ljubav i sex...razgraniči to,..kao da smo u hippi doba pa da ih sve voliš..
Tako je i ovaj moj Galebić živio..mjenjao je žene ko čarape..računali smo zajedno mislim da je spavao sa preko sto žena..a kud ga je to dovelo..u tešku osamljenost i depresiju..odmah sam ga pročitala...
Sad se pod mojim utjecajem mjenja...dogovorili smo se nema sexa neko vrijeme..treba biti malo sam u samoći...da dobije energije...
E baš je lijepo imati muškog prijatelja s kojim možeš o svemu razgovarati...

Anonymous said...

Djevo draga ne trosi vrijeme na tog luzera. Gdje samo nadjes sve te pacijente ?

z.

rajskadjevo said...

A ma nije on luzer..otkud ti to...znaš kako je zanimljiv..samo je nesretan...a ne nalazim ja njih oni nalaze mene...ahaha..ma neće ti to dugo trajati...neko vrijeme i onda idem dalje...neću biti vezana...

dalibor bilic said...

Nema veze sa temom i ovde prisutnim,,ali cudno je kako ,,nesretni,, uvijek nadju ,,budale,,

dalibor bilic said...

A budale ,nesretne.

dalibor bilic said...

Kod ,,rajske,, je recimo ,,drasticna,, razlika ili primjer kako nesretan covjek -galeb ,kojeg niko ne razumije i koji ima problema sa okolinom ,jer se izdigo iznad nje ,naleti na ,,galebicu-rajsku ,koja ga ne prihvata kao sexsualni objekt ,vec kao ljudsko bice vrijedno panznje i koja mu nudi ,,gnijezdo,, utjehe.

Anonymous said...

Rajska Djevo, tamo sam zadnji vikend, 31og kasno letim nazad u kenguriju pa ako se sta promijeni kod tebe ili u okruzenju, javi.
Micko, kad pustas da te izuvaju, samo naprijed. Cash je majka, samo si ti outsourcer pa te I kosooki jebu l. Mada smo slicni, I ti neke fabrike krijes, hehe. I ja sam zavrsio, ja cu dilati I putovati, ti radi.

nesloga

Anonymous said...

@ nesloga

Valjda nisi diler ?

z.

dalibor bilic said...

,,Zaba,, dila punoglavce.

Anonymous said...

Koji ti je vrag danas ? " Posebno " raspolozenje ?

z.

Anonymous said...

Marijan se opet obriso.

Micko said...

Vratio se sinoć moj jaran Denis iz Mostara.Kaže da nema tamo nikakve budućnosti.Donio nazad ona ista dva kofera i volju da ponova počne novi život.Djeca će opet u školu,a on na bilding.Žena će u praonicu rublja.Vodim ga jutros kod mog prijatelja Talijana da se dogovori za posao.Šta ću od njega.moram mu malo pomoć barem za posao.Dobar je čovjek,ali eto naletio na tamošnja obećanja kao i mnogi.Sad valja opet iznova.

Unknown said...

Rajska,i ja sam nesretan...puno

rajskadjevo said...

Z..kakvo impresioniranje kad zna moj stav o tome..što se tiče bolesti to sam ga pitala kako ga nije bilo strah, izleda da ima više sreće nego pameti..testirao se...uostalom ne kanim imati ništa s njim pa me i nije briga ni da ima HIV.
Ljudi u naš život ulaze s razlogom, i ovdje postoji razlog i ne kanim ga sad odbacivati..

Sydnejac..e jesi me sad nasmijao.. a što tebe muči, zlato?

dalibor bilic said...

Rajska.Ja sretnijeg ,,cojka,, od Sidnejca nisam dugo vidio,a ti kako hoces.Mozda onaj mickov Denis iz Mostara i nije imo neke srece....mozda .......

dalibor bilic said...

Nema nam Coleta.Da opet nije fasovo triper na nervnoj bazi.

čole said...

MORAM NA MORE! SORYYYY....
Lipi pozdrav.

Anonymous said...

Ssta rijecc 'more' uccini od ccovjeka; ozdravio !

Sad cce i kisse prestati, vrijeme cce se proljepssati, vidjeccete :)

Ako je za bivssu drzzavu, zzrtvovaccu se i drzzati sljedecce godine Ribara na moru cijelo ljeto :) samo da ne bude nevremena i poplava.

Sretno,
Feniks

Unknown said...

Rajska, poslije onoga tvog "zlato" nisam vise nesretan.Dapace. Eeeto cak je to primjetio i nas vrli Urednik
Cole,dobar provod i ulov, i "kada zabacis, ne vadi dok ne pocne dobro da grize"...misli riba.

Sarajevo (za) primjer

 Da vas podsjetim ako ste zaboravili,Olimpiska je ovo  godina ,Jos malo pa  ispod ,,triumfalne,, i na vrh  ,,ajfelovog tornja brze ,jace, vi...