Sunday, March 27, 2016

Profesor Luis

Luis je iz Ekvadora  dosao davno.Kad kazem davno ,mislim ,prije mene ,jer i meni je  ovo vec 23. americka.

Upozno sam ga u svom rwstoranu.Navratio sa zenom ,a poslije dolazio ,bar jednom mjesecno mozda  i  rijedze.Koliko je trebalo da mi  ostavi svoju  ,,biznis karticu ,, nisam  siguran ,al dao mi je jednu  i reko ; Ako ti ikad  bude trebalo nesto oko ,,air  Kondisna ,,  zovi ,Na kartici pise Luis  i prezime .Ispod profesor  i ime jednog  fakulteyta  ili komjuniti koledja ovde u Orlandu.

Luis je profesor  na katedri ,,air  condishn ,, sto znaci  ako se neko namjerava baviti popravkom  klima uredjaja  ,na Floridi ,mora imati i  diplomu ,koja kosta izmedju 3 i 5 hiljada dolara ,a dobija se nakon  2 mjeseca studiranja.Tako se dobija i diploma za recimo Frizera  ili za onog sto sisa  cuke i mace  i za sva ona zanimanja ,za koje je drzava predvidjela ,,sertifikat,,To se kod nas nekad zvalo ,,kurs,, ovde koledz,

U Cetvrtak mi  crko  air. Drugi.na jednom  sto je osto  imam temparaturu  od jedno 45 Clziusa   u hladu  i naravno  sjetim se  profesora Luisa.

Kaze Luis  na telefon ,zavrseno ,ok  kazem ja ,kako je vec bilo kasno i ako prezivim ,sutra ujutro rano ,,da sjebemo to za 2 sata,,

Dogovorili smo se naci pred prodavnicom  novih uredjaja u 8 ujutro.Doso ja ,doso Luis.U pola devet  smo vec bili  na licu mjesta.Gledam na sat .Ako me malo  sreca posluzi  oko 11  bi se vec mogo ,,hladiti,,

Kaze Luis ,da mora otici kupiti ,jos par sitnica i eto ga za pola sata.Vraca se oko 12 ,al neako   drugaciji ,od onog sto  sam  ga jutros ostavio.
Ok ,hajmo raditi.Cojk ,Zombi.Vidio sam i prije  pjanih ljudi ,al ovo nije to .ovo je nesto puno ,,zesce,,

,,Bili vjerujes li ti u Boga ,, pita me Luis bez nekog posebnog razloga ili mi je procito misli ,kad sam  sam u sebi  spominjo   ovog  za koga Luis pita.

Nije bas lako ljudima od ekvadora  pa sve do Paname i Brazila ,reci  bilo sta drugo ,,Osim da vjerujes,, da ti nebi zamjerili ,a kad sam ja ne razmisljajuci  rekao ,,Da ne vjerujemm ,stade Luis ,gleda me i poce plakat i brisat suze.Vjerovatno je prvi put u zivotu imao priliku u zivo  vidjeti nekoga sto ne vjeruje  i ne samo sto ne vjeruje nego to i kaze ,

Onda je pocela  kisa,Ona  floridska  jaka ,Nismo nista ni poceli.Ode Luis kuci ,da svojima  isprica da je upozno  i to u zivo nekoga ,za koje je samo cuo ili cito da postoje.Dogovorili smo se za sutra ujuteo u 8.Da poranimo.

U 8 sam bio i prije ,pio kafu.Cekam  profesora Luisa .Devet nema Luisa ,dest  nema ga .Oko 11  nazovem .Sta je Luis pitam,;Ne mogu ti to uraditi  ,trazi  drugog,,Nego stravno ti ne ,,vjerujes,, pita ,Spustio sam mu slusalicu ,da nebi  sta gore  reko i povezo njega sa tim Bogom,

Zovem jarana i pitam imal koga ,,.Ima kaze jedan nas ,otvorio  firmu i kazu svi da je dobar.Dolazi covjek i za 10 minuta ,kaze  da se moze uraditi i eto ga  sutra ujutro ,Nedelja  na uskrs,,

Zavrsili smo u Nedelju -svetu ,oko 11 .Nit sam ja njega ,pito vjerujel u Boga ,niti on mene.Ono malo tema sto smo dotakli iz  bivse nam zemlje ,nemaju veze ni sa pamecu ni sa Bogom.Nit je ,,cojk,, zaplako  a ni ja ,mada  mi je samo jedna suza zaiskrila  ,kad sam placo ,al covjek  sve sredio i hladi ko na Aljasci a da ni jednom  Boga ne spomenusmo.

Luis ce sutra pred studente.One sto dodju ,da plate diplomu .Mozda ce im i ispricati kako je sreo jednog ,sto ne vjeruje .Znam da mu nece vjerovat.Luis je Mc Donald  americkog obrazovnog aparata ,gdje  se sve samo placa  i gdje nikoga i nije briga dali je sta i naucio i niko  od ovih  ,luisa,,  koji dodju u obecanu zemlju ,nece ni pitati znas li nesto ,nego  vjerujes li u Boga ,da  saznaju do koje donje granice  mozes ici.Prastanja naravno.

3 comments:

Hashim said...

Nisi nam rekao ciji je taj " nas " da bi mogli komentarisati.Vako mozemo samo nagadjat da je srbin, gluho bilo.

dalibor bilic said...

hahaha dobar mi je ovaj ,,Senin,, pa mu moram odgovoriti.Znas kako ti je to .
Kad ti neko ,,nas,, uradi neko dobro ,nije vazno ko je ,a kad ti uradi zlo-lose ,odma mu ,se sjetis majke i dodas jos nacije iz koje dolazi.

Anonymous said...

Vehabije su male mace spram ove dvojice!

U potrazi za srecom

 Da paradajz    ,umjesto Mexsikanca  ili nekog  njemu  slicnog -po ,,geografiji,,,sto preko  zice ,zida i rijeke,mora   dodje u Ameriku ,i k...