Monday, November 7, 2016

Amir

Sa placenom kartom u jednom smjeru ,na kojoj je pisalo ; Mjesto ukrcavanja Sarajevo ,mjesto iskrcavanja Sombor ,razred drugi ,3, Januara ,1983 godine ,tek  koji dan  iza  novogodisnjeg mamurluka ,bio sam na putu ,,na odsluzenje vojnog  roka ,sto je nekome bila cast ,a meni palo ko  tragedija ,koju nisi mogao  ni izbjeci  ni promjeniti.Ni jedno ni drugo.

Sjecam se  da sam umjesto  kupea  tih 8 sati  duge voznje proveo u  vagon restoranu ,a znam jos da sam  negdje moro presjedati  ,pa jedan vagon restoran zamjenio drugim  i da sam u onom prvom pio Sarajevsku a poslije  ili Apatinsku ili Beogradsku pivu.Ne sjecam se tacno.

U Somboru me docekala kosava ,zima do neba   i vojna policija ,koja je uredno slagala regrute i slala ih ,,Na aerodrom,,

Kasarna u Somboru  zvana  aerodrom  se nalazila na pola puta izmedju  ovog grada i Apatina  i osim sto je u blizini  bila pista ,nista drugo nije podsjecalo  na ono sto inace ljudi nazivaju aerodrom,Za 3 mjeseca koliko sam tamo proveo  vidio sam  2x da je sletio  onaj poljoprivredni  avion ,dvokrilac ,a pricali su da je ,,pista ,, vazna  u slucaju  napada  ,,Rusa,, iz Madjarske jer je bila najbliza  zemljama ,,istocnog  bloka,,Sreca da nas u to doba ne napadose ,pa nisam imao priliku  vidjeti ,,koliko je vazna,,

Vec sutra sam bio uredno ,,osisan,, obucen i  spreman ,,Da branim ,,  zemlju ,ustavni poredak i  sve sto se  zahtijevalo od mene.

Postoje ljudi  ,koji  ne pripadaju u grupu  tvojih  ,,starih prijatelja ,, ali koji  udju u zivot  ili jedan njegov dio i postanu vazni .Procitao sam danas da je  u Sarajevu umro Amir Jaganjac , ,jedan od takvih  sa kojim sam proveo  somborsku zimu i kosavu ,a koji mi je  u ta 3 mjeseca  boravka tamo toliko ,,valjo,, ,da nikad nisam zaboravio ,a danas mi se cini ,da su ona 3 mjeseca  bila zapravo 30 godina zivota.

Sam medju stotinama drugih samih  .Sve nepoznato.Sutra u stroju mi se ucinilo prvo poznato lice.Onaj sto je stajao ispred  ca  cinom desetara ,mi izgleda poznat.Znam covjeka  sigurno.Na ,,voljno,,  odlazim i pitam : Druze desetare da vi niste  slucajno iz Sarajeva,,Kaze mi da nije ,,slucajno,, ali da jeste iz Sarajeva,Onda sam se sjetio.Amir jaganjac,Igrao je rukomet u Omladincu na Kovacima  u istom klubu  za koji sam ja  ,,ganjo,, kosarku,Vidjali smo se na treninzima .Sad je vec bilo lakse,

Prvu strazu sam ,,odpuco,,  nakon mjesec dana ,Strazarska kucica  na  ledenoj pustinji ,gdje kosava duva  sve do Moskve, i dalje do Sibira,Oko  8 navece  vidim ide neko,Znao sam da je Amir,Dogovorili smo se da dodje ,ne sluzbeno ,nego nako ,da koju  popricamo,Kad sam  zagrmio ,,stoj ko ide,, ne samo da sam prepo ,,tog,, nego se i sam ,,usro u gace,, od straha,,,Bili ,, Amir je,,Cudno mjesto i vrijeme za zajebanciju ali nisam mogo odoliti,,,Amir naprijed ,ostali stoj,, Nema ostalih kaze Amir ,ja sam sam,,,Amir lezi,, Bili  ba ,jesil poludio,Sad me vec  ufatio toliko smijeh ,da sam se valjo po zaledjenoj   zemlji ,od njega.

Poslije ssmo izlazili  svake Nedelju u grad,Jedne takve  dok smo mjenjali kafanu ,kroz park,,sa kolicinom  Apatinske pive ,koja nije bila za ,,voznju,, ispred nas patrola vojne policije.Dokumente na pregled.Vojna knjizica i  ,,izlaznica,,do nekih 10  navece.Mi ,,malo,, zakasnili,Pustam Amira ko  starijeg  ,po cinu i stazu da  rijesi situaciju.U patroli  osim 3  vojnika  oficir -porucnik,Kaze Amir, Druze porucnice  mi smo ,,zemljaci,, ocigledno ga zna  od prije i zna da je negdje iz Bosne.,Gleda taj porucnik :Desetaru  samo su krompiri zemljaci,Valjda je to nekad davno cuo  i zapamtio  i jedva ceko priliku  da ponovi ko svoju  zivotnu filozofiju ,To nikad nisam poslije zaboravio ,da su samo krompiri zemljaci  a vec sutra smo dobili prijavu  u kojoj pise da osim sto smo kasnili na prozivku i pjevali smo kroz park,,Da smo kasnili znam ,a da smo pjevali ,ne sjecam se bas,,

Raport kod kapetana .Za kasnjeje  nema izlazaka  2, Nedelje ,a za pjevanje ,koje niko nije mogao  dokazati  smo bili oslobodjeni.,jer je na pitanje sta ste pjevali Amir rekao da se ne sjeca ,a ja poslije onog obaveznog ,,Dozvolite da se obbratim ,, rekao ,,Druze Tito mi ti se kunemo,,

Poslije  sam i ja postao  desetar na Amirovu preporuku.On je ,,odsluzio,, i vratio se u Sarajevo ja  nastavio branit domovinu ,ustavni poredak i sve ostalo gore u Sloveniji .

Vidjali smo se poslije u Sarajevu. i pri svakom susretu ,ko obavezno ,uz ono ,,Sta ima,, stavili do znanja jedan drugom ,da su ;Samo krompiri zemljaci,, sto je u ostalom i tacno ,ali i  pod uslovom da nisi iz Sarajeva.

U pomen na Amira Jaganjca .Hvala mu za sve sto je ucinio za mene  u jednom od najtezih trenutaka zivota,Nikad necu zaboraviti,

11 comments:

čole said...

Neka mu je laka zemja. Lijepa ti ova priča. I meni je to bio najteži period u životu. Rat je bio milča majka!

Marijan said...

OK. lijepo se prisjetiti starog havera pogotovo kada više nije među živima.
---
Vidiš, kada sam ja služio vojsku, a to je bilo dobrih petnaestak godina prije tebe, nije to bilo ni blizu tako stresno. Brzo se nađe odgovarajuće društvo taman bio i najzadnji uhljup. Zapade mene Titov Veles, poljska pješadija (polja nikada vidio nisam, ili pogrešan rod vojske ili pogrešna destinacija) 18 mj. Upadoše Rusi u Čehoslovačku pa odslužih još jedam mjesec dana na bugarskoj granici. Al' nije mi ni žao, bar sam utvrdio te vojne "nauke".
---
92. opet vojska, bilo je i tu fine raje samo uslovi različiti, k'o nebo i zemlja... ko nas je sve i kako vodio, dobro preživismo...
...
Šurke
Prije rata igrao je fudbal za ove klubove u nižem rangu, a najviše za Vrbanjušu. Bio je ona prava fina sarajevska raja. Sretali smo se još po koji put poslije rata...
Početkom jeseni 92. ili proljeća 93. ne mogu se tačno sjetiti, bili smo stacionirani par dana na DIF-u. Jedno kasno jutro pade granata na K. brdo. Ushodao se Šurke, skroz drugi čovjek... Nakon par minuta još dvije. Odjuri kao bez glave put K.b. samo je rekao:
- Ćerka mi je sada trebala izaći iz škole!
Taj dan smo saznali , njegova trinaestogodišnja Alica, poginula je od granate na samom ulazu u njihovu zgradu.

Anonymous said...

Da ne bi te militantnosti rigidnog jednopartijskog sistema do onakvog pokolja 90tih vjerovatno nikad ne bi ni doslo. Ali valjda je tako moralo biti u srazu blokova. Helem, sto sam stariji sve vise shvatam koje je sranje bila ta SFR Jugoslavija, bez obzira na privid sloge medju konstitutivcima, slicno kao BiH danas. Kamo srece da sluzenje vojske nije bilo obavezno od kraja drugog svjetskog rata, jer je potpuno bilo normalno da te "obuku" I 90 I neke, kao sto mene obukose, ako si sazrio za pusku, a I ko da ti prenese znanje. A o izgubljenom vremenu da ne pricam.

Nego, naprijed Stein-Baraka!

nesloga

Marijan said...

Kaže nesloga: " Helem, sto sam stariji sve vise shvatam koje je sranje bila ta SFR Jugoslavija,"
Ništa on ne shvaća, ili neće da shvati kao većina sa ovih prostora bez obzira gdje se sada nalazili... kao što reče mali Mujo: "Jebo mater ko upali svjetlo!"
Napisah poprilično pa sam izbrisao.Ne vidim svrhu... ćemu, kome, sem da sam sebi dižem pritisak?
Čovjek (homo sapiens), uglavnom je najveći šupak koji je prohodao ovom Zemljom!

Hashim said...

Marjane, pisi sebi, isto ko Dalibor.
Tacno je da je FNRJ bila bolja .

Micko said...

U pravu si Marijane.Ne da je supak,nego supcina.Ja sto sam stariji sve vise shvatam da je kapitalizam sranje.Svugdje treba uvest vojnu obavezu.

dalibor bilic said...

A vidi mi Hasima.Nije ga bilo dugo.Nadam se da je ,,Sena,, pod kontrolom.Nego ljudi moram vam nesto vazno reci .Postao sam ,,frend,, na Fejsbuku sa Coletom,Ja ,ja ovim ovde Coletom,Znam da ce sad mnogi od vas promjeniti svoje ,inace pozitivno misljenje o meni ,ili ako ga do sad nisu imali ,zauzeti negativno ,al sta je tu je.Spreman sam snositi sve posljedice ovog cina i koristim ovu priliku da se duboko izvinem zbog njega ,jer je dosao u trenutku dana izbora kad covjek nije svijestan sta radi,

čole said...

Ne znam što se izvinjavaš i što raju dovodiš u zabunu?! Pustio sam te malo na svoju stranicu, ko velim, meni svejedno a tebi zauhar. A kad sam vidio da mi popularnost naglo opada, odmah sam te izbriso! Eto, bio si pet minuta i populatrnost ti je porasla. Već imaš 8 komentara, što nisi imao još od lani.
Nego jebo fejzbuk i blog, Tarmp nam pobjedi i to ubjedljivo. Ovdje u Han Derventi narodno slavlje. Okreće se bik! Meni lično svejedno ali mi drago zbog one kurave. Očima je nisam mogo gledat! A nešto kontam, stvarno šteta za ameriku, što je ne dobi za predsjednicu! Bila je slika i prilika da predstavlja ameriku! E ne mogu prežalit što nije pobjedila!
A šta reći mojim jaranima, Micku i Marijanu i kako im objasniti, zašto se Jugoslavija istopila?! Pošto sporo kopčaju, pokušat ću ovako, slikovitio. Neka zamisle Jugoslaviju kao sladoled od 6 kugli, preliven čokoladom (uvoznom, cccsss) ali na suncu i temperaturi od 35⁰. Valjda im je sada jasno ?!

Marijan said...

U odnosu na Han Derventu ovdje je prava žalost što ne pobijedi Klintonovka. Mimo svake logike jer o K.brdu je rijeć, došlo je i do velikih poplava od suza koje liju razočarani simpatizeri!

Marijan said...

Vidi ti Čoleta... još prije ohoho godina zakopao partijsku knjižicu SK toliko duboko da se ni bagerom (onim Mickovim) iskopati ne može i sada objašnjava o nestanku Juge... bar tu je sve jasno!

Anonymous said...

Prvi put ovdje. Zahvaljujuci nekak'om prijateljstvu sa Coletom na FB nabasa' na ovu stranicu i buuum. Procita' da mi je umro jaran, dobar jaran i dobar co'jek. Mimo ili Janje je imao i starijeg brata koji jest igrao rukomet u Omladincu i studirao medicnu . Sad je mislim u Fojnici. Janje bas i nije bio "nakav" igrac, ono sto bi mi rekli "mrljo". Zivjeli su u plavom neboderu ispod ocne bolnice. Janje je studirao Pravo i poceo karijeru kao javni tuzilac i u to doba sam ga vazda vidjao sa Momom Mandicem.Mislim da je poslije rata dogurao i do Ustavnog suda ili kako se to vec sad u rajvoSa zove. Svejedno, pravo mi zao. Pocivaj u miru dobri covjece.

Sarajevo (za) primjer

 Da vas podsjetim ako ste zaboravili,Olimpiska je ovo  godina ,Jos malo pa  ispod ,,triumfalne,, i na vrh  ,,ajfelovog tornja brze ,jace, vi...