Monday, January 19, 2015

Suhra

Eto nisam ni znao da se zove Besarina cikma ili sam znao pa zaboravio.Citam jutros  ,,Jergovica,, na  portalu  Radio Sarajeva.Kako on samo zna ,kad ima vremena ,a ima uvijek ,prelista po istoriji ,slozi ,napise .

Prva ,,devetka,, mada nisam siguran da se tako i zvala ,cevabdzinica ,Asima Ferhatovica ,Sline , bila je gore ,odma iza Vjecnice ,dvadesetak metara ,daleko ,od polukruga ,gdje je tramvaj  zaokreto .prozori gledali u  limarsku radnju  sa objesenim olucima, dzugumima  i  novim ,,fijakerom,Dobri cevapi  u  uvijek masnim plehnatim tanjurima.Poslije  su Ferhatovici otvorili  i drugu radnju  u Besarinoj cikmi ,ta se sigurno zvala  Devetka ,na desetak koraka  od ulaza u ,,Drinu,,

Postanski ,,Drina,, nije imala adresu cikme ,nego je ulaz bio sa  Titove ulice ,a i pasaz ,kroz koji se prolazili do  njene baste u srcu  zgrade.Ispred su bili gelenderi ,da zaustave bludne   ,,inzinjere,, ispred  sina.

Nikad u zivotu nisam usao u Drinu.prolazio sam pored ,jedno milion puta ,stajo ispred  susjednog izloga prodavnice svijeca ,ko fol  zanimalo me ,samo da bi dobio u vremenu ,da vidim ko tu ulazi i izlazi.Uvijek je to bilo po ,,danu,, nikad navece ,pa osim  nekih ,,ruznih,, muskaraca ,ni jednu ,,onu,, zenu nikad nisam vidio.Vrata Drine  su  bila  otvorena i zimi i ljeti  i smrdilo je na alkohol i cigare  i preko puta ulice ,do coska  i trafike i one prodavnice ,,kanafe,,

Kako je Suhra postala sinonim za ,,one zene ,,ne znam ,al jest bila ,pa se u to vrijeme ,kad se pod sumlju stavljala  neciji moral govorilo ,,Postena ko Suhra,,Price o Suhri i njenim manje poznatim  jaranicama iz Drine  bile su  sastavni dio  pred sexi djetinjstva ,ali ni meni ni  onima sa kojima sam se druzio  u to doba nikad nije uspjelo da je vidimo u ,,zivo,, sto je samo  radjalo mastu  od one  u nasim glavama kako bi ta ,,suhra,, trebala da izgleda.

Suhru nikad nisam vidio  ni u Drini ni ispred.prvi put  smo se ,,sreli,, u  ,,trojci,, tramvaju na relaciji Bascarsija-Ilidza ,kad sam se vraco  iz skole kuci ,Bila je u drustvu  dva vojnika ,dva mlada seljaka u  maslinastim uniformama ,sto nisu krili  da su u istom drustvu  i sto su pusili u   i sto je Suhra  kasljala ko pred smrt  i ponekad kratko uzvratila  na  upadicu  putnika tipa ,,Jel sitno Suhro,, i  nastvljala da gleda kroz prozor.Izlazili su negdje ,gdje je prestajo  grad  i gdje su bile livade ,na kojima je kasnije  slagan grad.

Suhra me nije razocarala svojim izgledom ,jer su vec prosla  vremena ,kad sam je zamisljo.izgledala je sasvim obicna  za neobicnu sredinu kakvo je bilo Sarajevo.Sretao sam je poslije ,opet u tramvaju.Nekad  sama ,tri reda ispred ili iza ,po dva vojnika,ali mi nije bila posebno interesantna.Sta je poslije bilo sa Suhrom ,pojma nemam ,a nije ni vazno ,tek prica o njenom ,,postenju,,ostala je do danas .

Od  ,,drine,, pamtim  dvije ispovjesti.prvu mi je ispricao moj drug Rade.Dosao u Sarajevo  iz Foce da studira.Tad je Foca bila daleko od Sarajeva ko Njujork.Hodo gledo  carsiju i vidi kafana Drina.Tu se sigurno skupljaju Focaci.narucio pivu i ceko zemljake.Nije doceko ni jednog a poslije je sazno,kupio, i ko i zasto  se tu skuplja.

Drugu mje je isprico moj kum.Stanovo je preko puta Drine u  onoj ,,popovskoj ,, zgradi preko puta crkve,na kojoj  je kapija uvijek bila zakljucana ili skoro uvijek ,jer kad nije  radio je  ,,podrum,, gdje su  ,dame,  iz drine vodile svoje klijente.kaze cujem   stenje ona iz podruma ; Jebote caca koliki ti je ,,Razvio sam poslije  i vlastitu teoriju  sa ovim ,,Koliki ti je,, Mozda je stvarno bio ,,toliki,,  al malo vjerovatno,da je to moglo iznanadit  ,,damu,, i sigurno  ga je ,,palila ,, da brze dobije lovu.

Citam jutros Jergovica i Besarinu cikmu.Lijepo al nigdje Suhre.Ok. razumijem  ,Suhra je ipak bila iz Titine.

32 comments:

Hashim said...

Procitao i ja Jergovicev clanak i kontam , da prede u guslare ,bio bi super.

Hashim said...

Ali ipak,
jepseg vremena, a ruznijih kurvi... nema.


Anonymous said...


Zapanjila sam se kad sam je prvi put vidjela. Izuzetno visoka, ukocena kao da ima oklagiju u ledjima, neobicno sitna koraka za tako visoku zenu. Lice izduzeno, bijelo, rumeni obrazi ( od krep papira - govorilo se ), jarko crvene usne i crni alajner oko ociju. Kosa kratka, crna i sjajna. Kao iz Felinijevih filmova. Netko joj je nesto dobacio sto ja tada nisam razumjela, a ona mu je odbrusila, a da joj se ni trzaj na licu nije primjetio. Ni treptaj oka. Samo je ukoceno nastavila put. Srela sam je poslije jos nekoliko puta na tom istom potezu posta - Vakufska palaca, uz park, u po bijela dana. Tada sam vec znala da je zovu Mujin neboder. Zbog visine valjda neboder, a navodno je bila kcer nekog Muje. Cula sam i da je brizna majka jednog malog djeteta, i da je izuzetno vrijedna i uredna kucanica.
U zivotu sam susretala jos neke kurve, samo one su bile fine dame, zasticene statusom udane zene i visokim polozajem njihovih muzeva u drustvu.

Marijan said...

Haj' da i ja koju dodom pa kada ću slijedeći put, vidjet ćemo.
Sa ''Drinom'' ( i ''Mošćanicom'')sam se susreo prvi put kada sam pošao na zanat davne 62. g. Sa tim objektima susretao sam narednih desetak godina bar jedno dva puta godišnje zna se, strogo poslovno (šerbeteći ih). Nešto se ne sjećam kada je počela da radi čevabdžinica devetka koja se nalazila u čikmi pored ''Drine''. Sjećam se Haseta s kraja 60. i početkom 70. Nije on mogao bez čaršije, a svakodnevno prolazeći nije zatvarao usta pozdravljajući i pitajući se sa rajom. Nije ostajao ravnodušan ni prema lokalnim ''klošarima'' koji su pored njega češće bili siti.
Sada da se malo osvrnem na kurve tih lokala i malo se zadržim na njima.
Odmah da kažem, ne sjećam se da sam tu ikada Šuhru vidio - bila je rođena sestra moga rahm. radnog kolege, a porodica se nje odrekla kada se počela baviti tim poslom.
Bile su one uglavnom jadno, šaroliko društvo. Većina ih je grozno izgledala, život da vam se smući - bolje je izgledao moj ''Fićo'' koji je bio u stanju raspadanja s početka 70. godina.
Tu mogu izdvojiti tri: Šemsu, Nađu i Ubavku. Njih tri su se uglavnom zajedno držale i posebno sjedile za stolom. Bile su elita među kurvama, držale su mnogo do sebe i svoga izgleda. Malo napadnije našminkane, a odjevene prema poslednjoj modi toga vremena. Ne treba zaboraviti da je to bilo vrijeme strogih minjaka. I u Drini i Mošćanici svoju djelatnost obavljali su u sobama objekata u sklopu gdje su im iznajmljivane sobe od ''lokalaca'' po cijeni od 10 dinara po ''turi''. Gledajući njihovu klijentelu prošla bi vas svaka volja za bilo kojom vrstom seksa sa njima.
Sjećam se jedne stare, ne znam da li je imala 50 godina. Zvali su je Kornjača, a imala je preko 120 kg i lice sedamdesetogodišnjakinje. Uvijek pripita... imala je i ona svoju klijentelu.
A ova, zaboravio sam kako se zvala... bila je u stalnom radnom odnosu u nekoj firmi kao čistačica, a u Drinu bi ponekada svratila samo na pićence. Srednjih godina, solidnog izgleda, nikada čovjek ne bi pomislio šta joj je dodatni izvor prihoda... imala je i ona svoju klijentelu (dolazak u stan po dogovoru), nikada se nije zavlačila u ''rupe'' kao što su ova dva lokala.
Pozzzz...

Anonymous said...

Suhru sam sretao po Sarajvu 70tih godina, najcesce na Skenderiji. Nikad je nisam vidio s vojnicima. Imala je plavu kosu, e sad jel se farbala, ne znam. Bila je poznata kod nizih oficira i u Puli, koji su nekim poslom bili u Sarajvu. Znali smo se nako iz vidjenja a jednom smo i kavu popili zajedno u onoj kavani preko puta kina Radnik, bez sexsa, da se zna.
A Drina, drina mi je bila omiljeno svratiste. Nisam je obilazio vec sam sa 17 godina usao u nju. Imalo se i tu sta cuti i vidjeti. Suhru tu nisam nikad sreo, jesam Ubavku. S njom sam krstio tristaca na Trebevicu. Jednom sam odveo dvojicu kolega, vidi sad, jedan se zove Salko A drugi Lazo, obojica iz istocne bosne. I mi ti pregovarali sa jednom Dzenanom da je zguzimo, ali ona pristajala samo na pusenje jer je nedavno abortirala. Mi hocemo al da idemo kod Laze u postanarsku sobu na Vracama. Ona kaze da nam je jeftinija soba tu, nego taxi. A mi jok, jer smo imali bezobrazne namjere. I tako nista ne bi.
Vozdra raja, mozda se jos javim.
Zembo48

Anonymous said...

Ubavka je imala otromboljene sise a Suhra super sise koje su dobro vodile bitku sa gravitacijom mada je bila brat bratu 20 godina starija. A to kad ti kazu uh koliki ti je bila uvijek postapalica da svrsis samo sto si uletio. Znale su svoj zanat. Ja sam prvi put sa 19 godina svrsio samo sto mi ga je Suhra dotakla.

rajskadjevo said...

Vidim, vidim, ima se iskustva sa prostitutkama......cssss

Micko said...

Suhru sam znao još kao mladi momcic jer sam živio na bistriku odma iznad vojne komande.Ta se ulica zvala 6.Novembra,a sad je sigurno nazvana po nekom zmaju,ili janjicaru ,što i nije važno.
Nama djeci su kazali čime se ona bavi,ali nismo mi tome prodavali neki značaj jer nismo znali šta je to.Vidjali smo je po carsiji,i uvjek bi neko šapatom kazo,eno Suhre,u najmanju ruku da je koga ubila.
Poslije nakon godina kruzile su razne legende o njoj.Neki su pričali da je imala vojnički drveni kofer pun slika od vojnika što su je kresnuli.Neki su govorili kako je spavala u kasarni maršala Tita,i kako su je vojnici krili i hranili.Neko je kazao da je imala preglede u vojnim zdravstvenim ustanovama da nebi vojsku zarazila.
Svi koji su pričali ove priče nikad nisu to vidjeli,nego samo ono rekla,kazala.I trebe su znale kazat,nisam ti ja Suhra,kad im stavis ruku medju noge.
Suhra je bila legenda,a sad ko zna.Kažu da se sad u Sa može kresnut za dopunu mobilne kartice.Po toj tvrdnji Suhra je bila na boljoj cijeni,jer nije bilo mobitela.

Djevo znaš da je sa prostitutkama uvjek nezaboravno iskustvo.Tu nema nadmudrivanja,i svak zna svoj posao.Ima ih koje drugi put daju besplatno dobrom djentlmenu.Ja odem kod jedne šefice i donesem šampanjac i cvijeće,i potrosim s njom dva sata samo nako da se družimo.Nudi ona meni da izaberem koju ću curu,ili da me ona usluzi,i sve besplatno.Neću ništa i gotovo.Lijepo je se s njima nekad samo družiti.One su od povjerenja da znaš.

rajskadjevo said...

Daj molim te nemoj me nasmijavati, ranije si se hvalio da se koristiš s njihovim uslugama a sad kao vi razgovarate..čuj ovo, ako ti treba neko za razgovor što ne koristiš usluge psihijatra?

dalibor bilic said...

Ljepseg vremena i ruznijih kurvi.Jako lijepo i istinito.
Ako zanemarim ,,zembu,, previse slikovit za moj ukus ,onda ne fali sjecanja.
Vidim marijan ,,izucio ,, zanat.a sa Mickom se slazem.,,Svak tu zna svoj posao,, nema foliranja.
Bravo Rajska .Svaka cast.Nije mala stvar ,uletit,, medju ,,vukove,, sa zenskim razmisljanjem na temu.
Onaj komentar o ,,sohi,, valjda je bio magerin.Od straha se zaboravila potpisat.

Hashim said...

Nije Mekarin komentar. To je neka Mostarka - mozda o'zgo s' brda ili o'zdo sa carsije.

Hashim said...

Izvinjavam se Shuhri , ali nisam se stigao javiti u vezi proslog spota ( bio na Seni )

Čuveni svetski antiglobalista je, u komentaru za televiziju Si-En-En, podsetio kako je dopisnik Njujork tajmsa Stiven Erlanger opisao poprište napada u Parizu, prenosi Tanjug.

"Neverovatno je podsećalo na ono s polomljenim staklom, porušenim zidovima, slomljenim nameštajem, izgorelom farbom, uz emocionalno razaranje", rekao je Stiven Erlanger.

Ta rečenica, navodi Čomski, nije iz januara 2015, već iz Erlangerovog izveštaja o bombardovanju RTS-a 24. aprila 1999. godine, u kojem je ubijeno 16 novinara i koji je privukao daleko manje pažnje.

"NATO i američki zvaničnici branili su taj napad kao napor da se podrije režim predsednika Jugoslavije Slobodana Miloševića", preneo je Erlanger.

Portparol Pentagona Kenet Bejkon rekao je u Vašingtonu, kako navodi Čomski, da je "srpska televizija deo Miloševićeve ubilačke mašinerije isto kao i vojska", što ju je, prema tom tumačenju, činilo legitimnom metom napada.

Čomski napominje da povodom vazdušnog udara na RTS nije bilo protesta niti izraza zgražavanja, niti je bilo parola "Mi smo RTS" a ni istrage o korenima napada u hrišćanskoj kulturi i istoriji.

"Naprotiv, napad na novinare je pozdravljen. Istaknuti američki diplomata Ričard Holbruk, tadašnji izaslanik za Jugoslaviju, opisao je napad na RTS kao izuzetno značajan i pozitivan razvoj, sa čim su se i drugi složili", piše Čomski.

Profesor Masačusetskog instituta za tehnologiju navodi da je zbog tog napada NATO-a kažnjen samo tadašnji direktor televizije Dragoljub Milanović, koji je osuđen na 10 godina zatvora zbog toga što nije evakuisao zgradu, a da je Haški tribunal zaključio da napad nije bio zločin, uprkos civilnim žrtvama.

"Njihovi zločini protiv nas", zaključuje Čomski, nisu isto što i "naši zločini protiv njih, pošto
potonji nisu zločini već plemenita odbrana najviših vrednosti, ponekad s nenamernim propustima

dalibor bilic said...

Samo bez panike.Evo jutros citam da su u Saudiskoj Arabiji , Ateiste ,proglasili teroristima. a kako je Saudiska ,,vazan,, prijatelj moje zemlje ,sve je moguce.
Samo bez panike .Idem sad na poso ,a prolazim bar pored 6 crkvi .Svratit cu u jednu ,da se registrujem.Bolje bit ,,ko fol vjernik,, nego potencijani terorista.Ovo vam je isto ko da bi Suhru proglasili Majkom Terezom,
Bez panike molim.

Micko said...

Djevo nisi razumjela.Volim ja njihove usluge,ali nekad odem nako da se druzim bez sexa.Isto ko kad bi se s tobom družio.Da znaš da nema boljih prijateljica od njih.
Pitaj eto svog muzeka,ili možda Dalibora.

rajskadjevo said...

Sad si se izvuko...da, to je ono kao da podvučem paralelu pa .".znaš nema boljih prijatelja od homića"...ma slušaju one tebe za lovu dragi moj, znaju da ćeš platit usluge ako ne sad onda drugi put..
Niti moj muž a niti Dalibor sigurno ne bi posjećivali prostitutke..sigurna sam.,
Ovo što se događa je totalno ludilo. Znači u Saudijskoj bi Dalibor bio terorist hahahaha..frka a? Ja ti ipak preporučam da ubuduće na ovom blogu ne propagiraš ateističke ideje..mogli bi te oteti i hop..ode glava...
Ako mene uhvate ja sam se spremna preobratiti na Islam...meni je ionako svjedno...bog je jedan...ipak je to instinkt za preživljavanjem....kak vi ostali?

dalibor bilic said...

Hvaljen Dzisus i ostali Rajska.A sto se tice prostitutki bolje pitaj muza.ja bi ti reko istinu.

Anonymous said...



Kažu da lijepe žene spavaju na leđima,

pametne na trbuhu,

mudre na lijevom boku,

a dobre na desnom boku

a ja. ja se cijele noći prevrćem po krevetu.

Jaooo majko, što me rodi

ovako savršenu ?!?

dalibor bilic said...

Kazu da ruzne zene spavaju na ledjima
glupe na trbuhu
lose na lijevom boku
a ja se cijelu noci prevrcem po krevetu
Joooj majko sto me rodi
ovako ne savrsenu

rajskadjevo said...

Moj muž zaista pokraj mene ne mora tražiti prostitutku..ja mu mogu biti i prostitutka i kuharica i poslovna žena i psihijatrica i .......sve što poželi...

rajskadjevo said...

Mislim u čemu je problem..nek plati neku lovu i obostrano zadovoljstvo zagarantirano..ja u šoping a on može biti miran..kak sam pametna...jelda Gazda?

dalibor bilic said...

Ko je reko da ,,mora,,Nego rajska muski vole ,,specijaliste,, za pojedine oblasti a ne one sto sve znaju .Poomalo.

dalibor bilic said...

Jesi vala moram priznat.Nego nije fer govoriti samo o zenskim prostitutkama ,ko eto ,,mi,, samo trebamo.Sta je sa (ne) savrsenim

rajskadjevo said...

Ma da..po čemu je baš ona specijaliziranija od mene..misliš da zato jer je brojčano nadmoćnija da je i specijalista u tome...mogu ja to sve naučiti bez problema.

dalibor bilic said...

Ja se Djevo na tvom mjestu nebi trudio da vise ucim.To sto znas znas i sigurno bi neko i stim bio zadovoljan.Znaci nije u pitanj ,,znanje,, nego ,,titula,,

rajskadjevo said...

Prvo čovjek treba učiti dok je živ ako nisi znao...time se razvijaš a ne stagniraš,,,možda si ti s tim svojim postignutim znanjem zadovoljan ali to je već tvoj problem..ja ne mislim stati...

Micko said...

Eto Djevo sama si kazala da možeš bit prostitutka,kucenica,i poslovna žena,samo da se plati da možeš u šoping.Pa zato mi njih i plaćamo.Dakle i ti si specijalac za lovuhahahaha.Sad me demantuj kad su svi pročitali.

sedma said...


Nisam mogla doci do rijeci.
Rajska je dala nekoliko zanimljivih izjava - od one da je sposobna za sve, do one - neka joj plati, sto mi je prilicno naostrilo jezik.
Ti si to sigurno predvidio, te si zurno pobjegao bezguzom Klintu.
A kao do sada su mu filmovi bili " Petar Pan "

rajskadjevo said...

No i ti si se sad sjetila uključiti u diskusiju,,,gdje si bila jučer pobogu,,,
Ja samo nastojim rušit predrasude da su one kao bolje...

sedma said...

@ Rajska
1. Stisli su me rokovi.
2. Htjela sam komentar pisati na danasnjem tekstu i tako dikusiju produljiti, ali sam prilicno zbrkana ovih dana, pa ni to nisam odradila kako treba.
3. Mislim da naglasak nije ni bio na " tko je bolji ". I da mi( zene ,) o tome ne mozemo suditi po prirodi stvari. Upitan je i sud muskaraca, jer pitanje je s kim ih se poredi i koliki je uzorak.
Treba prihvatiti da svatko ide tamo gdje mu je bolje, i sto je za muskarce jako vazno, gdje mu je lakse.
4. Sumnjam da bih se pod bilo kakvim uvjetima mogla baviti tim poslom ( nisu u pitanju moralni razlozi ), ali smatram da je medju njima, prostitutkama, veci procenat postenih zena nego medju nama koje se smatramo ispravnima. Razlozi tomu su brojni, a naj vaznije je taj sto zivimo u muskome svijetu.

rajskadjevo said...

Ma naravno, slažem se s tobom, ček ..ti si to previše uozbiljila tu temu, ja se to s Gazdom šalim..

sedma said...

@ Rajska
U pravu si , zbilja sam pretjerala.

dalibor bilic said...

Jadni ,,rokovi,,

Uspomene i Sjecanja ( Ni Tamo Ni Vamo) - Dalibor Bilic: 1. Maj -crveni kuranfil

Uspomene i Sjecanja ( Ni Tamo Ni Vamo) - Dalibor Bilic: 1. Maj -crveni kuranfil : Ma jebo sex.Nije se  covjekova svijest razvila od  sexa n...