Sunday, February 8, 2015

Stari Sat

U jednoj od onih malih ,poprecnih  ulica ,sto sa Kort de Azura ,vode  prema  centru Nice ,u onoj  sa 4 ili 5  exskluzivnih  radnji ,bas ispred Cartiea ,prolazi covjek jako poznate face ,koju kao da si  vidio juce  ili prije 30 godina ,a nisi zaboravio.U drustvu je  dame ,koju takodje ,,od nekud poznajes ,,Od  kud znam ove ljude.

Sjetio sam se sutra .Sead Alihodzic  ,nekad  ,jedan od naj poznatijih  ,,reli,, vozaca  bivse Jugoslavije ,poznat  po tome sto je uvijek reskiro i ;;skrho se,, ,ali vise po  bratu ,Nedzi Alihodzicu.

Nikome nije uspijelo ,prebrojat sve  Cigane  i svojevremeno sarajevske kafice.Variro broj  iz dana u dan ,ali    se godina   sedamdesetih  u gradu  niko ne sjeca kao  vrijeme realnog  socijalizma ,nego kao  doba ,,kafica,,

Danas sa pristojne vremenske  distance  i bez obaveze ,da je naj bolji kafic ,onaj u koga si sam isao ,samo je jedan zasluzio titulu  ,,Kralj  sarajevskih  kafica,,  -,,Stari  Sat,, na vrh Lugavine ,po kojem je i  preko puta  stanica narodne milicije postala poznata.

Kafic je bio vlasnistvo   doajena  sarajevskog ugostiteljstva  Nedzada  Nedze Alihodzica ,nekad  upravnika Hamam bara ,iz doba prvih striptizeta u Sarajevu,da bi ovaj  ,,vuk,, sanka ,e godine se tacno ne mogu sjetiti  u prizemlju ,mozda i podrumu ,stare austro-ugarske zgrade  napravio i otvorio ,,Stari sat,,

Radilo se o 3 prostorije .Prva sa vrata ,gdje je bio smjesten Sank ,onda desno  nesto veca ,gdje se sjedilo ,i iza jedna mala soba -separe ,sa 3 stola.Kad sam vec kod sanka ,u njemu je ,,cijeli zivot, radio  treci brat Alihodzica ,Zlatko-Zlaja ,sa jos nekim ,ali  nikad nisam usao u ,,Sat,, a da Zlaja nije bio za sankom.Taj  Zlaja je inace bio poznat  ko ,,zajeban,, cojk, kazu ,,udaro,, je glavom  ko maljem ,pa ako treba traziti  ,zbog cega je  ,,Sat,, osim  policiske stanice preko puta ,bio naj sigurniji sarajevski kafic ,onda je to   bas ,,Zlaja,,

Dugo bi mi vremena oduzelo ,gdje su  zapocinjale   ,,sarajevske noci,,  negdje u  Skenderiji -domi mladih,na utakmici ili u nekom drugom kaficu ili kafani,ali su se obavezno zavrsavale u Satu,ko najava novog dana.Iz ,,sata,, se moglo samo kuci ili kod  ,,Mehe,, na Sedrenik.

U ,,Satu,, se skupljala sarajevska raja ,bez izuzetka i greske ,ona  stara ali i ona sto su tek postala.Tu si mogao sresti kompletnu  muzicku postavu  grada tog vremena ,kompletnu  fudbalsku  i kosarkaske  timove  i ostale ,obicne, sto su sve ovo povezivali, bez kojih ovi gore  prvi nabrojani nebi bili ono sto jesu.Interesantno je  da se u Satu, niko nije osjeco manje vrijedan ,ni oni ,sto nisu imali  u dzepovima  hiljade maraka , i imali samo za  pivu ,svak je tu dolazio ,da vidi i da bude vidjen,a jedina razlika  je bila u tome ,sto si kao gimnazijalac, vise  gledao ,nego sto su te zapazali.Nema veze ,ali Sat je bio mjesto za svakoga.

Poslije smo  ,,narasli,, pa smo  ljuljali bebe ,ko uspomene na vremena iz Starog  sata.navratilo se jos na neku ,,proslavu mature,a onih nekoliko godina  pred rat ,mi fali slika o Satu.Sta je  bilo,Jel jos kuco ili su kazaljke stale.

Za sudbinu  Nedze Alihodzica ,sam saznao ovde u Americi,  u pricama  ,,kako je nekad  dobro bilo,,Jedni  vele  sasvim obina prica ,drugi tvrde ,zalostan  kraj ,Kralja  sarajevskih kafica.Nek izabere svak sto mu je  blize.O ,,Zlaji,, sa velikom glavom ,sto je udaro ko malj nikad nisam cuo ili mozda i jesam ,ali mi nije bilo vazno ,pa i zaboravio.

Seju Alihodzica sam sreo jedne godine u Nici.Vozio je koliko se sjecam BMWa ,nesto ko turbo  i nema trke gdje ga  nije slupo.kazu previse reskiro.Sjecam se i price o tome  ,kako Nedzo ne moze toliko zaradit koliko  Seji treba para da stalno popravlja auto.

U Nicu sa linije iz Londona ,smo sletili iz drugog pokusaja.Baco nas vjetar .prvi covjek  kojeg sam sreo na aerodromu imo je na sebi majcu na kojoj je pisalo ,,Aj hejt  ,,Jenki,,Sutra sam  u onoj maloj ulici ,sto spaja Kort de Azur i  srce grada ,sreo Seju Alihodzica ,sa  jednom damom ,koju sam  znao od nekud.Valjda iz ,,Sata,,

28 comments:

Anonymous said...

Da nije dama sumnjivog morala. Jar taj je bio poznat po tome.

Anonymous said...

Pa sta ako je sumnjiva morala ? To je njegov izbor.

dalibor bilic said...

Hm;moral moze bit relativan a ,,Dama;; sumljiva

dalibor bilic said...

Tik ,tak,tik,,,,,,

dalibor bilic said...

,,Red kneza Branimira sa ogrlicom,,
Ja tako se zove odlikovanje koje je hrvatski predsednik urucio Ejubu ganicu.Svasta.
Ejub Ganic nikad nije bio u Starom Satu,al jeste jedan od naj ljigavijih licnosti nove bosansko hercegovacke politike.kameleon ,kome je usput i uspjelo,da bude u svemu negativnom oko rata i u njemu.Znaju svi osim Josipovica ,kojem je izgleda na kraju mandata ostalo ,,odlikovanja,, pa odlucio da ih se rijesi.
Dolaze ovde covjek koji se zove Rusmir .Ratno djete Sarajeva.Takvih je bilo desetine hiljada .Njemu i njima treba dat odlikovanje kneza Branimira ili slicna a ljude poput ganica zaboravit ko nocnu moru .
Prolupa Ivo.
P.S. Ako je ostalo jos tih odlikovanja i ako nisu skupla od 300 Kuna,narucio bi jedno.

sedma said...


E Ivo, Ivo....
To on da jos malo zapapri.
( Kod nas jos nema " onog zakona ", pa rekoh, dok jos mogu....

Ovi tvoji nisu izgleda isli u tu vuru.

Anonymous said...

Ganic = Uhljup

rajskadjevo said...

Ne mogu se nadiviti ovoj pozadini..prekrasan parket..a tek boje...ja bi takvu sobu....
Snijeg pada ko blesav...

sedma said...


I kod mene, a ja zakazala frizerku u 17 h. Bas mi se neda.

dalibor bilic said...

Dalo bi ti se da znas.Otkazes frizerku u 5 i zakazes ,,frizera,, u 9 dok na Pantovcak pada snijeg.

sedma said...



Gospodicnu Jaroslavu, osim zbog njenih dokazanih frizerskih vjestina, cijenim i za to sto zna sutiti kad treba. Danas joj nisu radili senzori.
Ma ne bi pomogao ni l coiffeur sa Sene, a kamo li s Pantovcaka.

dalibor bilic said...

Bogami aferim.Rijetko je danas nac neku ,,sto ,,zna,, sutit,obicno su im ,,senzori,, hiperproduktivni.Klanjam se gospodicni jarosavi.a inace mislim da je bolje bit na Seni nego na pantovcaku ,

Hashim said...

Meni se na Seni vazda frizura unisti - {totalno}.

dalibor bilic said...

Kod ti je kriv kad ronis

Anonymous said...

Zdravo raja, napokon...imam gossccu, pa sam se doccepala Mac-a, eh,

Nosite li vi na Seni onaj 'Speedo'? Ili mozzda one do koljena? A depilirate li se?

Sve govori i bez kazaljke na satu, a danas su sve manje.
Ah, ssto su prije kazaljke na satu bile, ah,

U Cekrcccccicccima 'Speedo' i ccamac zajedno, a ono drugo....zna se, samo se cuti.

Feniks

sedma said...


Ti s vrata pa tres. Mogu mislit kako si bila nesretna bez tehnicke podrske. Ne rugam se, i ja bih bila.
Spido i dajak su ostali zarobljeni u zivotu petnaestogodisnjeg djevojcurka. Previse nemirnoj, i previse radoznaloj, bez obzira na svu ljubav, nije mi bilo sudjeno zadovoljiti se lokalnim okvirima. Priznajem da sam mazohisticki uzivala u nerazumijevanju plebsa.
Ovo sto pisem je valjda praznjenje nakon jucerasnje visesatne torture u frizeraju. S dosadom sam prelistavala zenske casopise preskacuci savjete " kako podici guzu " i ignorirajuci konstatacije da je gospodja Veljaca manje lijepa od sogorice joj. Zaintrigira me intervju s Vukusicem, kolumnistom na jednom portalu. Nije politicki....pu, pu pu.
Otvorim jutros stranicu da procitam nesto o romantici i opet corak. Suhoparan clanak, jos gori komentari. Kao da su ruzine latice i pjenusava kupka dovoljni da izazovu romantiku.
Pade mi na pamet ono sirotinjsko potkrovlje sto nam je u drugom gradu ustupio prijatelj i gdje smo prvi put vodili ljubav. Jedina kulisa je bila muzika Bee Gees_a.
Godinama poslije jos sirotinjskije potkrovlje, ogoljeni od svega kao puzevi golaci, goli ispucali zidovi. Mali prozor prijeci hladnoj i snjeznoj decembarskoj noci da nas obeshrabri. Zavrsila je ta 1992_ na obicnom luft madracu uz dvije polu ispijene case poklonjenog nam Zlatnog plavca.

rajskadjevo said...

Kakva romantika..hvala bogu, mene je to prošlo, ja ću za Valentinovo s curama u kazalište na stand up comedy, ovaj moj opet u Sarajevo službeno....
I ja se sjećam nekih događaja kad nismo imali novaca, danas imamo, ali onako kad razmišljam ostalo mi u divnom sjećanju...

sedma said...

Draga moja nema te uloge u musko zenskim odnosima koju necu zanatski perfektno odigrati. Romantika se ne glumi, ne planira i nije trajna kategorija. Ili se dogodi, ili ne.Da me poznajes znala bi koliko sam na zamlji, vjerovatno bi me smatrala i nezenstvenom, jer ja jesam takva, ali eto, dogodi se da tu i tamo netko iz mene izvuce ono naj bolje. Voljela bih misliti da ce biti jos prilike, ali sumnjam.
Vidim ja da te taj tvoj Lazarev nije nista naucio.

rajskadjevo said...

Moje opažanje o romantici nema veze s tobom nego općenito vezano uz te novinske članke a i činjenicu da mnoge moje prijateljice još iz toga rade dramu..Ja sam davno shvatila da si ti posebna.
Lazarev me naučio jako puno jer konačno sam neovisna, samostalna i sretna..nema nekih vezanosti pretjeranih ko nekad i sve gledam iz potpuno drugog kuta. Mislim da sam sam u ovim četrdesetima dosegla svoj vrhunac glede svega i posla i ostalog..i to mi čini dobro.
A zašto si zaključila da nećeš imati još prilika..meni baš ti ne ličiš na osobu koja bi stagnirala.
Sad kad si slobodna pogotovo...

dalibor bilic said...

Sa ovim zenama uvijek ,,sege,,Cuj sluzbeni put u Sarajevo ,hahahahahha
U Sarajevo covjek moze i nako i vako ,al sluzbeno tesko.
Jebo sirotinjski sex i to na ,,luft madracu,, Jel bio ceski jos.Garant jest /A lavor pored da se plaknes.Plasticni ili metalni .metalni ipak sa ,,obijenom,, bojom.

ODOZGO_77 said...

kako to Dalibor opisuje kao da je vec nekoliko puta sve to I sam prosao...

@ sedma,
zelim ti da uskoro sretnes nekoga vrijednog paznje i druzenja a ostalo ce doci samo po sebi

@ rajska,
u pravu si, veom a je bitno da smo NEOVISNI, SAMOSTALNI I SRETNI!!!

pozdrav ekipi

dalibor bilic said...

Da ne kazem pravna ,ali moralna podrska stize iz Kanade.
Sta proso ,,plako,,
Nista vrijedno ne dolazi ,,samo po sebi,,
Kako je naivna ova Rajska.Cuj sluzbeni put u Sarajevo.Rajska -naivna ko zagrebacka sobarica.

dalibor bilic said...

Mozda sam pogrijesio/Mozda joj je muz hodza.Samo hodze idu na sluzbeni put u Sarajevo.

sedma said...


Ha,ha,ha, ti Odozgo kao i obicno ubodes. Ta dekoracija ( okrnjeni lavor ), karakteristicna za dno drustvene scene meni ne bi pala na pamet. Vjerovatno je to plod umjetnicke imaginacije.
I ova opaska o ceskom luft madracu podsjeti me na jednu konstataciju moga muza : dok se drugi vracaju ( sa ekskurzije ) punih kofera jeftine robe, moja zena sve pare potrosi po barovima. Ima jos jedna koja se prepricavala s prilicnom dozom zlobe : on ( moj muz ) kupuje gace na Kapali carsiji, a ona s mladim vodicem obilazi Istanbulske dzamije.

Anonymous said...


zagrebacka ?

rajskadjevo said...

Ide službeno. Kraj priče.

sedma said...


I ja volim lijep ambijent, toplu sobu, mirisnu postelju, crveno vino i muziku obavezno. Srecom zivot je puno mastovitiji. Tako pamtim livadu u gluho doba noci ( bili smo u braku ), kuhinju punu prljavog sudja ( pravio je Vasinu tortu ), pa i duboki snijeg Axamsa. Bilo je cak i nekih bizarnih mjesta. Mozda jedna od naj ljepsih uspomena je vrela augustovska noc 1990_e, plutali smo na Dardanelima, a paluba je bila samo nasa.
Ma, spremam se za bolnicu, pa mi je draze misliti o lijepim trenutcima. Molim vas samo bez podrske i izraze dobrih zelja na ovom mjestu. Ako ste mi to namijenili, izgovorite tiho u sebi, ja cu znati.

dalibor bilic said...

Na vijest o smrti Seje Alihidzica

Uspomene i Sjecanja ( Ni Tamo Ni Vamo) - Dalibor Bilic: 1. Maj -crveni kuranfil

Uspomene i Sjecanja ( Ni Tamo Ni Vamo) - Dalibor Bilic: 1. Maj -crveni kuranfil : Ma jebo sex.Nije se  covjekova svijest razvila od  sexa n...