Monday, April 27, 2015

Ashol

O Dejvidu ,asholu ,mozes pisat  samo  Ponedeljkom  ili nikad.

Dejvid je bio prvi  ,,supak,, kojeg sam  upozno u Americi.Razlika izmedju ,,naseg,, supka i americkog  ,,ashola,, je u tome ,sto ovaj nas nikad to nece priznati  ni sebi ni drugima ,dok  ovaj americki ,u izboru, da  bude ,,nista,, ili da ga ljudi smatraju asholom  ,izabere ovo drugo ,pa nadogradjuje ,do savrsenstva  da postane ,,Super supak,,

,,Znam da ljudi misle da sam ashol,, govorio  je Dejvid ,uzivajuci  u tome ,da neko  misli o njemu ,al nije bio u pravu  jer kad su ljudi  pominjali njega ,niko nije rekao ashol ,nego Dejvid super ashol,sto on naravno nije znao.Mislim to da je ,,super,,Ko ,,Supermen,,

Dejvid je bio  moj prvi  americki menadjer .Jedan od 10  sefova smjene  u Mc Donaldu na uglu  Kolonijala  i Semoran bulevara .Bilo mu je u to doba ,mozda 25,sa zavrsenom srednjom skolom  i ambicijama da jednom upise neki fakultet ,prolazili su mu dani i noci uz miris  ulja  Frenc frajsa  i u mikrovalnoj  podgrijanih hamburgera,

Mc Donald je bio moj prvi poso u Americi,mmSef sale,, sa minimalnom satnicom od 4 dolara i 25 centi .Dejvid je imo  za 2 Dolara vecu satnicu. sto i nije neka velika razlika u parama ,ali jest u kompetencijama.Dejvid je imao sansu da naredjuje. sto je obilato koristio i uzivo u tome i kad treba i kad ne treba.Posebno mu je  lijepo bilo ,kad daje neki  zadatak , teskog ,prljavog posla ,kad covjek vidi ,da  uziva  u nevolji onoga ,sto ce to morati uraditi,Poslije se uvijek vracao ,da pregleda  i nikad nije bio zadovoljan ,poslom i ulozenim trudom ,ne zato  sto je bilo lose uradjeno,nego  da iskoristi svoje pravo  da nadje zamjerku.

Kazem ,bio sam sef sale ,al iza 12 kad se restoran zatvaro.Odveo me Dejvid u Wc .Objasnio mi kako  se cisti i pitao imam li  iskustva u ciscenju  Wca u mojoj zemlji.Sreca da je naisao na covjeka ,tek friskog ,iz rata ,sto je jos miriso na septicku jamu  Bosne, pa mi nije bilo tesko.Kad sam zavrsio zvao  sam ga da pregleda.Gleda ,gleda ,cas  solju ,cas mene.ostavio me je  u neizvjesnosti ,svrsava, ,,Nije lose,,Odahno sam.

Poslije sam  ,,zogiro, cijeli restoran ,a kako je Dejvid bio zauzet ,zatvaranjem kase ,nije uspio pregledat,al i da jeste  bilo bi isto ,kao i sa  Wcom.Kuci sam se vratio  oko 2 i prico svima kako sam  super ocistio  ,,halu,, i slago da mi je Dejvid ,reko da nikad nije vidio ,da je to neko bolje uradio.Sta sam trebo reci.Da sam cistio  usrane solje i  da  jos nije valjalo.

Navikne se covjek vrlo brzo i na Dejvida  i na smrdljive pisoare ,pa mu  poslije ,ne smeta ni jedno ni drugo.

,,Stor menadjer,, glavna ,bog i batina je bila neka Teri.I izgledala je  ko Mc Donalds.Dobra zena.Brinula je  o pedesetak zaposlenih ,o Dejvidu ,o meni ,al sa onom dozom  hijerarhije, uvijek neophodnom, koja nije podrazumjevala , i izvrsenje  nekog zadatka ,kao licnu sadisfakciju ,onog sto je i naredio ,nego  ,,da se posao uradi.

Poslije 6 mjeseci dobio sam povisicu.Sad mi je satnica bila ,skoro ko Dejvidova , a onda i ponudu da me treniraju za  menadjera smjene.Nisam prihvatio .Spremo sam se za Dizni,a poslije i otiso.

Nekoliko dana prije toga ,sjedim i pusim ,ispred restorana.Dolazi Dejvid.,,Cujem ides a,,Idem .,,Sad te mogu nesto pitati,, veli.Pitaj Dejvid ,kazem,, ,,Jel ti mislis da sam ja  ashol,,Bilo je ovo prvi put u zivotu da me neko  pitao ,jel mislim da je  supak,,,,Ne mislim Dejvid,Nisi  ashol.Ostao je razocaran.Sta mu ja mogu.Nisam ga mogao pohvaliti.Nije me toliko zaduzio.

1 comment:

sedma said...


Tu skolu pranja javnih, ili toalata u vilama uvazenih gospodja u Disldorfu prosle su sve inzenjerke arhitekture, gradjevine i urbanizma koje sam tamo upoznala '93_e godine.
Radilo se o tri Zagrebcanke i jednoj Splicanki. Pricale su mi kako su gazdarice za njima posipale mrvice, a onda prilikom kontrole vristale kao ludjakinje. Jos su se vise izivljavale kad bi saznale kakvu visoku naobrazbu imaju njihove cistacice.
Medjutim, nije to specifikum samo zapada.
Mozda jednom napisem nesto o ovim inzenjerkama ako mi Bilic da povoda. Nisu ni one bile cvijece.

U potrazi za srecom

 Da paradajz    ,umjesto Mexsikanca  ili nekog  njemu  slicnog -po ,,geografiji,,,sto preko  zice ,zida i rijeke,mora   dodje u Ameriku ,i k...