Monday, November 3, 2014

bez naslova

,,Isprovociran,, do granica  kad moram reagovati.A nisam imao namjeru.prohladno  i nestvarno lijepo jutro ovde u orlandu ,nagovjestava jos ljepsi dan.Jutarnja ,,kahva,, bez bilo koje pretenzije .

Vol mart je naj veca ,naj bogatija  ,,trgovina ,, na Svijetu.Vlasnici ,njih troje ,clanovi porodice Walton ,teski skupa 150 Milijardi Dolara ,do malo prije ,a  svakog minuta raste.Kupujem  u Samsu,to je  oour Vol marta na veliko i svaki put kad placam na kasi ,pitaju me ; Hocu li dati Dolar za gladnu ili bolesnu dijecu  ili vec tako nesto slicno.Kazem samo ,No ,bez zelje da sa  prodavacicom ,koja radi za sat od 10 Dolara ,razradjujem temu ,odnosno da joj kazem ,da oni za koje rade   bo mogli da hoce ,sve i to preko noci da promjene ,a da ostanu isto bogati ,koliko su i bili.

Napisao sam da ne vjerujem u  humanitarni rad ,al vjerujem u ideju ,odnosno da  mislim ,da ima ,jos uvijek ljudi ,koji su spremni drugima pomoci ,bez vlastitih interesa.

Borim se sa ,,humanitarom,, u svojoj kuci bar jedno 10 godina.Nisam  bas aktivan da sprijecavam ,ali ,uvijek bar mogu ,,,sutiti,,U prosjeku ,,smo,, dali hiljade sati  besplatnog rada ,gdje sam ja ,,nula,, od bolnica ,skola, organizacija za ovo ili ono.Moj licni doprinos je bio da ,,se sklonim,, sto i nije bas beznacajno,da ne razvaljujem  nekome nesto u sta vjeruje.

Sam sam ,jednom u zivotu,, trebo pomoc,-rat ,pa sam je i dobivo ,-humanitarni paketi  i prezivio zahvaljujuci njima.To sto su mi pola ukrali ,oni sto su je djelili  i to sto su je duplo i trodiplo  vise naplatitli od nekog oni sto su je davali ,nije razlog da kazem ,da su ,,svi isti,ali ima naznaka.

Danas sam u sitaciji da mogu pomoc ,al samo tiloko ,koliko i mogu ,,halalit,,inace se  glupo osjecam.Nije puno ,al ako bi istim putem ,krenuli i  oni ,,veci,, to bi vec bilo nesto.,al bar imam pravo  trazit da mi ne seru po glavi ,na kasama Vol marta ,sa pitanjem ;Hocete li donirat Dolar  za ........Bas sam sebi tad glupo izgledam,a tek koliko njima.

5 comments:

Marijan said...

Ko se sjeća Majkla J. Foksa u seriji ''Porodične veze'' u kojoj glumi studenta Aleksa Kitona?
U jednom momentu odvija se ovakav razgovor:
''Aleks:
- Kada zaradim svoj prvi milion, kupit ću lijepu kuću i oko nje podići visoku ogradu!
Otac:
- A što će ti visoka ograda?
- Da ne može siromašna familija da me uznemirava!''
... a gdje je tek ona sića koja nema veze sa familijom?
Ovo je otprilike filozofija bogatih... šefe tebe tu ne kontam, ti jedva da namakneš neku lovicu za kruzera!
---
Humanitara? Da ima to, ima... samo ćini mi se da pola u ''klasu'' pojedu oni koji se time bave, pola od one polovine što je ostala domaći lešinari, a sve ostalo oni kome je namjenjena!
---
Prije rata u BiH smo imali tri osnovne, izuzetno cijenjene sorte krompira: Fojnički, Romanijski, Glamočki...
Tokom rata dolazio je krompir iz mnogih krajeva svijeta, stanovništvo se premještalo tako da su autokhtone sorte gotovo nestale. Prodaju se i dalje pod ovim nazivima, ali to nije to. Vjerovatno sa ovim stranim sortama došli su i neki ružni naranđasti puževi golaći kojih nikada ovdje nije bilo, nemaju prirodnih neprijatelja, a uništavaju sve na što naiđu, čak jedu i jedinke iz svoje vrste ako naiđu na povrijeđene, zgažene... Užas! Ove domaće, sivi golać i onaj sa kućicom su prava rijetkost. Reći će neko: ''Poklonjenom konju se u zube ne gleda'', ali;
Ne daj Bože nikome više ovakve humanitare!
Ja razvuk'o o poljoprivrednim problemima... eto dokle si me doveo ti sa tom humanitarom. Ne bih ja, al' nemam ni mrkve ni kupusa... čovjeće cijelo ljeto ratujem sa njima, S*EBAŠE MI CVIJEĆE!

megera said...

Ratnih godina u ZG_u postojale su i neke humanitarne organizacije kojima se moglo prici samo s odredjenim imenom i prezimenom i rubcem na glavi. Mi smo se uzdali u naseg prijatelja Pesu cija je tetka imala pristup takvima, a on tetkinoj garazi. Nemilice je krao nutele, kavu, secer, makarone, ulje, paste za zube... Tetka nije ni primjetila jer je garaza bila pretrpana takvim stvarima. Nikad nam nije odao tajnu gdje je nabavljao cigarete.
Zanimljivo je bilo tada gledati mlade cure u minicama i maramama na glavi. Kad su otisli humanitarci, nestale su i marame.

Anonymous said...

M-2 ja se navikla na te puzzeve, a i golacce, a i one ssto ima jedan komentar na njih-a.

Moje druge se ispametile kad su vidjele prvog, a po noci navale ostali samo da dokazzu ko je gazda u kamenjaru.
Nisu oni samo u bassti, oni su i po fasadama kucca, i unutra u kuci. Ostaju srebrnkasti tragovi iza njih.
Mijessala jabukovo sircce sa vodom i spricala sastave zidova, stavljala na krpu ispod vrata, pomazze, ali donekle.
Onda im dala donaciju pive u tanjuriccu, dossli...pa ih nije bilo za nekoliko dana.
Svjetlo ne vole--dokazano, ali kad ccovjek navikne sstediti automatski gasi svjetlo...jedva sam navikla druge da ne gase jedno svjetlo.

Eto, i puzzevi vole donacije, daj im pive, zalij basstu pivom...
----
Svuda, na svakoj kasi, moraju pitati za donaciju.
A ima i gdje samo narede donaciju od $500 dolara po radniku, pa ti pussi kubu.
Na ulici lijepe djevojke imaju kasu u nekoj kutijici, Bibliju, pa naroccito vikendom pitaju za donacije za napustenu djecu tamo negdje.
Kad dam, dam odredjenoj instituciji, dobijem od njih potvrdu, sve ostalo sto dam je planirano u trosskovima, tj. spremno u dzepu.

Sad ce Christmas pa isto dajemo donacije, kupimo igracke i one idu u veliku kutiju gdje su ostali pokloni koje odvozi Christmas Buero/Biro.
Mora biti novo, to upamtite.

(Stare igracke vise ne primaju ni u thrift store/second hand, vjerovatno zbog rizika oko raznih bolesti.)
Feniks



ODOZGO_77 said...

Sve zavisi od individualnog stave. Ako neko trazi od tebe 1$ I ti toliko kalkuliras sta ce neko s tim dolarom uraditi pa pomnozis sa x stanovnika, pa se pitas sta ce se s tim uraditi, ko ce sve to iskoristiti. Pa onda ti sam zakljicis da onaj kome treba to nikad nece dobiti I tako dalje I tako dalje.Za mene je to samo million razloga da ne dam taj 1$
Ako imas drugi pristup onda imas vise opcija. Das taj 1$ sa osmijehom na licu. Neces bankrotirati za to, a MOZDA ces nekom pomognes.
Ja licno obavezno dajem novac u cancer reasrch.
Ako mislis da niko nece dobiti tvoj $ onda nadji direktno familiju u Bosni koja je u veoma teskoj situaciji I ponda posalji.Direktno.Pa ces znati ko je dobio.
Ako mozes to uraditi sa osmjehom na licu I zaboravi istog momenta sto si uradio onda ti tako I ucini a ako ces uraditi pa onda “kalkulirati” onda je bolje da nista ne uradis jer jos nisi “ZREO”.
Znam jednu zenu { Bosanku} koja vec godinama uzdrzava 2 djece u Africi.To nju cini sretnom I to je najvaznije. Da budes sretan sa svojom odlukom.
Niko nema pravo da ti kaze sta ces uraditi sa svojim $, trebas uraditi nesto sto te cini sretnim .Ja licno vjerujem u “GIVING BACK”. Ali svi smo razliciti.
Ja nemam problem dati novac prosijeku I jos pitati da li zeli da mu mu kupim I donesem nesto da popije [kava, caj, sok, voda]
U drugu ruku neko ce samo proci I nece ni spustiti ni $ u casu od tog prosjeka.Svi smo razliciti.
Moje misljenje je da svi trebaju da rade ono sto ih cini sretnima.Bez obzira sta to bilo.
I ne kazem da sam u pravu nego samo iznosim moje misljenje.
P,s,
Neki ljudi me zovu “Majka Terezija” stvarno ne znam zasto?

Pozdrav ekipi

megera said...

Dobar je osjecaj da si nekom pomogao iz dva razloga :
svjest da si nekome bar na trenutak olaksao zivot ( prvi razlog ) cini te vecim i boljim u svojim ocima ( drugi razlog ). Ipak, toliko puta sam se osjecala glupo, naivno, prevareno, jadno - da ne mogu a da ne razmisljam kao autor teksta. Draze mi znati da ce novac koji sam dala pjancu zavrsiti u birtiji, a ne u rukama prevaranata. Naj mrze su mi one agresivne kampanje koje ti uvijeno porucuju da nisi dobar covjek ako se ne ukljucis. Istrenirala sam sebe da ne podlegnem, a ponekad reagiram i na nacin " e sad bas nedam ".
Vec dvadeset godina, prolazeci juznom stranom Jelacic placa susrecem prosjakinju u invalidskim kolicima. Pristojno izgleda, pristojno je obucena, tiho moli svakog prolaznika za dvadeset lipa. Dobila, ne dobila- svakom upucuje " hvala ". Svi znaju ( sama je izjavila u medijima ) da je od tog novca kupila stan, a da sad skuplja za drugi namjenjen djeci. Rijetko tko prodje a da joj ne spusti tih dvadeset lipa, valjda za to sto igra posteno.
Ja sam pronasla nacin da pripadnicima beskucnika pomognem, ali tako da to od mene iziskuje i financisku zrtvu, a i fizicki i psihicki napor. Pri tom dobro pazim da o sebi ne razmisljam kao nekome tko je zbog toga bolji covjek, jer to ipak radim samo dva puta godisnje, u zimu i u proljece.
Rekla sam da ne volim agresivne kampanje. Ipak kad su u pitanju bolesna djeca ne mogu se othrvati. Emocije nadvladaju razum.

Staracki dom demokratije

 Amerika je zemlja najvece  ,najdeblje , i briljantne ,svijetske demokratije ,sve do trenutka ,kad to mora i dokazati,Onda to   lici  na sve...