Friday, June 8, 2018

,,Pepsi,,

Cesto se sjetim  svog punca i njegovih  dolazaka ,posjeta ,nama  u Americi ,kad je covjek svaki put ,na dugom letu preko ,,bare,, u avionu pio samo,,viski,,Pitam ja sto  viski.Kaze on ,,isto se kaze ,,

Sa  gimnaziskim i fakultetskim znanjem engleskog jezika ,sa kojim sam ,,prispio,, u Orlando ,nisam bas na plus 40 ,u podne, moro pit  viski u nekom restoranu ,jer sam znao  reci i Coca -cola .Takodje sam mogao  sam kupiti i  cigare .Udjem u benzisku pumpu i kazem ,,marboro,,a kad me zena iza pulta pita koji ,pokazem prstom,Taj,

Nakon skoro 25 godina  zivota ovde  u fazi ,,jezika,, sam da mogu sam otici u neku prodavnicu i ako nesto zapne ,pitati  prodavaca  da mi pomogne ,ali generalno  engleski jezik nisam razvio  do nivoa  da bi mogo pisat za Washington post ili da bi mogo bit  vodeci kardio hirurg neke bolnice ovde na floridi.Mislim ,mozda bi i mogo ,ono tehnicki ,al  kad dodje trenutak  da  sestri asistentu  kazem ,,dodaj mi,,  moro bi prstom pokazat,E to,

Zajebavo sam se  zadnjih nekoliko dana oko starog air  kondisna .Valja  mjenjat  dosta toga  i sve ja stavio na papir ,naravno na nasem jeziku ,sta mi treba,Treba mi ,,grill, treba mi tuba ,treba  shelna,koljeno i jos par sitnica i plus ,,mjere,, za sve to.Wau. i u prodavnicu.Specijalizovana je to radnja ,ona gdje moras imat asistenciju  u ikupovini ,gdje ti neko  teba pomoc .Donio ja svoj papir  i pitam covjeka imali li ,,to i to,,bukvalno prevodeci   sa naseg na engleski ,ono sto mi treba,Elem nejse,Gleda me  cova blijedo  i ispade da nema nista od onog sto meni treba  dok nisam krajickom oka ,iza njegovih ledja vidio jedan dio  sa moje liste,,,E ono mi treba,,Dofati covjek  taj dio i kaze  kako se zove ,Uporedim ja  sa onim ,kako sam ja to preveo ,ni blage veze .Ok da skratim Nasao sam poslije osobu  kojoj sam pokazao   sta mi sve treba a on mi  napiso na papir kako se to ,,zove,, na engleskom i  rijesio problem.do nekog sliedeceg puta i manje komplikovane situacije, Osim problema sa  ne poznavanjem ,,tehnickih  izraza ,,u engleskom ,mislim americkom jeziku  veliki problem je i akcent,Ovaj  ..feler,,  je posebno izrazen kod  jednog  dijela ,,crnih,, stanovnika amerike  pa mi se desi ,,da se sit sa nekim takvim ispricam ,,  a da me taj sigurno nista nije razumio ili i ako jest ,isto toliko koliko sam i ja njega,odnosno nikako.Skonto sam na kraju da se ipak najbolje na engleskom razumijem  sa onim koji su ovde  dosli  sa geografskih prostora  bliskim onima sa kojih i sam poticem,rusima Cesima ,Bugarima ,Rumunima i ostalim.To je pravi ,,engleski,, bez akcenta .

Sa ,,akcentom  inace djelujes ili sexi ili glupo,,ja naravno ovo prvo, uz obavezno pitanje ,cim progovoris,, ,,Odakle si ,,Ja uvijek kazem iz Rusije ,nek misli da su rusi glupi ,a ne mi Bosanci.

4 comments:

Beka said...

Otkako sam svatio ponos i cinjenicu da sam Crnogorac,tvoja zbirka o Bosancima nije me ni dirnula..
To je Vas problem,odnosno problem Bosanaca kako kotirate u Svijetu i okolini......
Beka from Monte Negro

Marijan said...

Gadno je to s nepoznavanjem jezika. Ima vamo jedan koji je umjesto janjeta za ražanj kupio omanje stado ovaca. *ebaji ga, svaka škola se plaća!

Anonymous said...

Pricao mi prijatelj iz Jagodine, sastanak u Grckoj, prisutni Grci, Srbi, Bugari, Turci I jedan Englez iz Manchestera. Kaze pricali mi engleski sat vremena, sve lepo razumemo I razgovaramo. Kada je Engles provorio niko nije nista razumio, samo svi su klimali glavom.
Davor iz Holidaya

Anonymous said...

Moj daiđa pito prodavačicu u robnoj ver iz fajting rom

Sarajevo (za) primjer

 Da vas podsjetim ako ste zaboravili,Olimpiska je ovo  godina ,Jos malo pa  ispod ,,triumfalne,, i na vrh  ,,ajfelovog tornja brze ,jace, vi...